"Tam sú viac či menej viditeľné o. i. aj politické tlaky"
To, pochopiteľne, platí aj na druhej strane - je viditeľná snaha všetko zabetónovať (=podpísať zmluvy) ešte do skončenia funkčného obdobia.
Ako takéto konkrétne označovanie "X-liniek" súvisí s BID? To linkové označenie "X1" sa šetrí na nejaký nový, tajný účel? ☺
A na Ružinovskej radiále bude autobusová NAD už navždy X14? A autobusy namiesto trolejbusov na Palisády budú X7 alebo X17? A Koliba zostáva pre NAD X13 či čo to bolo?
Re #109989 intony: Jaj, ešte ma zaujalo, že boli označené "33" namiesto "133". Čo je toto za poriadok? ?
Re #109991 Peon: Heh, C h a t á m je nadávka? Resp. "p r i C h a t á m o v i? ?
Čiže myslíš, že riešenie "X12+133" bolo pre cestujúcich z Karlovej Vsi (myslím celú Karlovu Ves) lepšie ako alternatíva "X1+X4"?
Re #109986 intony: Naozaj? Skúsim si najbližšie lepšie všimnúť, kde v Dúbravke a Karlovke sú ešte terčíky X1 a kde už X12. ?
Re #109989 intony: Nemala pri tej výluke náhodou oficiálne stáť (nie iba na znamenie) aj ****támovi, na Lafranconi a pri Botanickej záhrade? Ale aj ja som išiel takou, ktorá niektoré z týchto zastávok jednoducho vynechala (v smere na Dlhé diely). ?
To vetvenie je najväčšia nevýhoda návrhu, nerozumiem, ako sa to tam mohlo dostať ?
Výsledkom bude dvakrát dlhší interval medzi spojmi v centre ako na periférii, čo zvlášť v mimošpičkových hodinách nebude nič príjemné.
Celý tento návrh je dôsledok toho, že sa mesto snaží využiť transeurópsku železničnú trať na riešenie mestskej dopravy (čo by ešte zlé nebolo), tým však, že spojí dve vetvy dvoch trás NS MHD a zvyšné dve vetvy spojené do jednej, však už nedokážu rovnako kvalitne pokryť centrum mesta (keďže doteraz platný návrh okruhu sa takto spraviť nedá).
Keď už chcelo mesto silou mocou zapájať trať Filiáka - Petržalka do systému MHD, mohlo to spraviť napr. takto:
A Dúbravka - Kamenné nám. - Autobusová stanica - Mlynské nivy (touto ulicou až po križovanie s Bajkalskou)
B Janíkov dvor - Einsteinova - Hlavná stanica - Trnavské mýto - Ružinov (existujúca trasa, akurát prechod Dunaja mostom)
C ŽST Petržalka - Einsteinova - Autobusová stanica - Trnavské mýto - Predmestie - Rača
Prestupné stanice: Kamenné nám., Einsteinova, Autobusová stanica, Trnavské mýto
(Možno by sa dalo zvážiť vedenie niektorých vlakov aj v smere Janíkov dvor - Einsteinova - Autobusová stanica - Trnavské mýto - Predmestie)
Ale zrejme je to aj tak jedno, ak budeme postupovať v duchu najlepších bratislavských tradícií, nebude sa budovať aj tak nič. ?
Každý druhý spoj 133 išiel spod Mosta z meškaním, lebo mal 3 min medzi príchodom a odchodoma oni pod Most prichádzali na -5 -6 a spod mosta teda išla každá druhá 133 tesne za/pred X12, ako píše Peon. Tie "dobré" 133 mali pod mostom 13 min. a tie stíhali svoj odchod načas, asi si videl tie. ?
Minibus na DD netuším, len sa o tom pošepkáva na rôznych úrovniach.
NAD v rámci novej koncepcie BUSE a označovania liniek v rámci BID na Karloveskej a Dúbravskej radiále bude bývať už iba X12. Pokiaľ to pôjde z mesta iba po K. Ves , bude to označené X4.
X1 terčíky by mohli odstrániť/nahradiť X12, keby to niekomu napadlo.
Takisto všetká NAD na Račianskej radiále, to je jedno v akom úseku, bude X11 a na Vajnorskej X2.
NED (Náhradná električková doprava ?) pokiaľ k takému dôjde, bude v úseku Rača - Vozovňa Kraksňany označená X3, električka na Vajnorskej v ľubovolnom úseku 2 alebo X2.
1. Áno : vzájomne sa budú dopĺňať. Dobrý príklad s 96 a 98:
obe majú ráno interval 8 minút poobede 10, obe oblsuhované kĺbakmi, na oboch brehoch Duanja sa vetvia tak, že jedna má dlhšiu trasu na ľavej strane, a druhá má dlhšiu trasu na pravej strane -Dunaja. Smerovo aj kapacitne sa dopĺňajú: ale ktorá ktorú? Podľa mňa sú úplne rovnocenné. Asi ako keď spojíte dva kúsky puzzle, ktoré do seba zapadajú - dopĺňajú sa.
2. OK, Pán Fabor to chápe ako polozapustený variant - teda v tom vyhĺbenom koridore, ktorý je tam dnes. Niekde môže byť aj prekrytý úplne, inde tam môžu byť prostihlukové steny, inde tam nemusú byť vedľa trate nič.
4. Áno po oboch stranách električky po jednom.
Záver: mne je jedno kľudne si diskutujte kto chce koľko chce, ja v Petržalke nebývam, mne uzávierky Prístavného mosta nevadia ? Však aj architekti idú ešte pol roka diskutovať a keď zvíťazí podanie že treba starý most vyhlásiť za technickú pamiatku (sobne si myslím že je reálnejšie ho prehlásiť za kopu šrotu) celá súťaž bude nanič...
Tam sú viac či menej viditeľné o. i. aj politické tlaky, aby to toto vedenie mesta nestihlo aby ho pred voľbami otvorene prehlásili za neschopné, lebo proces vyhotovovania projektovej dokumnetácie (EIA, DUŠ, DÚR, DSP) začínal ísť až mos podozrivo haldko a rýchlo...
Poznáte niekto približnú plánovanú trasu toho minibusu na Dlhých dieloch? Ja si neviem predstaviť, kade ho tam dajú. Nechápem, ako sa to môže schváliť...
Re #109978 Peon: A to už ani pri neplánovanej výluke električiek nebudú autobusy náhradnej dopravy (NAD) z Dúbravky pod Nový most označené "X1"? Teda ako X12 budú takisto označené aj autobusy NAD z Dúbravky iba po Borskú (pri inej výluke)?
Ak to bude tak, tak potom nech na Karloveskej radiále láskavo odstránia terčíky "X1" a dajú tam radšej terčíky "X12"!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
N/A