K stavbe "stareho" mosta mam jednu zasadnu pripomienku:
preco by mala bratislava platit zvysene naklady na to aby splnila nejake kriteria pre plavbu na dunaji??? pre mesto bratislava by bolo najidealnejsie postavit nejaky nizky most s hustymi piliermi - co vyjde aj zlomok ceny mosta kriterii nejakej dubnajskej komisie...
niekto sa chce plavit po dunaji velkymi lodami - NECH SI TO ZAPLATI! zvysene naklady na stavbu mostov by podla mna mala niest dunajska komisia alebo by malo mesto dostat na to podiel z MYTA ZA PREJAZD LODI, alebo dotaciu od statu, EU alebo koho, ale je jednoducho nemyslitelne, aby bratislava na svojom uzemi niesla zvysene naklady preto ze niekto sa potrebuje plavit a este to drzo niekto predpisoval!!! z hladiska mesta bratislava by nebol problem postavit trebars aj pontonovy most za par halierov... aspon by bol pristav bratislava vyznamne prekladisko tovaru, kedze dalej by sa plavit nedalo ?
preco by mala bratislava platit zvysene naklady na to aby splnila nejake kriteria pre plavbu na dunaji??? pre mesto bratislava by bolo najidealnejsie postavit nejaky nizky most s hustymi piliermi - co vyjde aj zlomok ceny mosta kriterii nejakej dubnajskej komisie...
niekto sa chce plavit po dunaji velkymi lodami - NECH SI TO ZAPLATI! zvysene naklady na stavbu mostov by podla mna mala niest dunajska komisia alebo by malo mesto dostat na to podiel z MYTA ZA PREJAZD LODI, alebo dotaciu od statu, EU alebo koho, ale je jednoducho nemyslitelne, aby bratislava na svojom uzemi niesla zvysene naklady preto ze niekto sa potrebuje plavit a este to drzo niekto predpisoval!!! z hladiska mesta bratislava by nebol problem postavit trebars aj pontonovy most za par halierov... aspon by bol pristav bratislava vyznamne prekladisko tovaru, kedze dalej by sa plavit nedalo ?
kecho
prepokladám, že pri zrušení dotácie myslíš aj dotácie an výstavbu ciest, teda, že by si ich autisti (aj dpb) postupne splácali pri prejazdoch, nie?
Re #109054 NN: z 33 na 40 je nárast o 20 pct, nechce sa mi hľadať infláciu za 04-07, keďže podľa toho článku dpb môže/mohol bez súhlasu magorstrátu zvyšovať cenu o percento inflácie. možno by to celkovo vyšlo aj na nejakých 15-18 pct... ale pred voľbami 06 to bolo asi nežiaduce a voľby 10 sú ešte ďaleko.
Re #109055 NN: veď telekomunikácie sú monopol stále... či si myslíš, že je konkurencia, keď TC (exST) vlastní rozvodnú sieť a prenajíma ju iným?
Re #109056 Marcelllooo: ako porovnávať Saudskú Arábiu a Venezuelu, kde sa ropa ťaží s importujúcimi USA je sila ? a nikde nie je uvedené, či ide o konečnú sumu, či ide o sumu s/bez dane, aký ten benzín vlastne je... mimochodom, okrem socialistického BLR tam nie je žiadna iná krajina Európy, všimol si si?... (Rusko = Ázia) a k tej cene ropy, toto mi pripadá ako smerácky spam zo sme.sk, tam sa tiež vytešovali z vodcu, ako to je možné, že keď stál barel za dzurindu 70 USD (*35 =2450) a dnes stojí o takmer o sto percent viac (130-140, *20 =2600), tak nemáme o sto percent vyššie ceny benzínu ?
Re #109057 NN: potom mám jednu otázku - KTO by potom jazdil verejnou dopravou, keby ho vyšla drahšie ako osobná? lebo nezabúdaj, že okrem palív treba platiť aj nákup vozidla, mzdu vodičovi, opravy... a to všetko potom musíš zahrnúť do ceny lístku. Alebo by si dospel k situácii, že napr. na trase nám. Hraničiarov-Zochova by ti jazdil bus každú minútu, ale na trase Ovsište-Lachova-Hraničiarov jeden za pol hodinu až hodinu, ak vôbec...
poľnohospodárske dotácie sú nezmysel a výmysel Francúzov tuším z potravinovej nesebestatočnosti EHS zo 70tych rokov, ktorí od toho teraz samozrejme ani za svet nechcú ustúpiť... veď brať peniaze za nič je fajn.
Re #109061 hoppusmark01: to tu bude aj jazdiť, či je to tiež iba požičané na "skúšku"?