Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: NN #109049:
"ja by som zrusil dotovanie uplne nech ceny zodpovedaju realite"

Tak, tak. A spoplatniť každý kilometer cesty, každé parkovisko... Keď už reálne ceny, tak všetky a nie len MHD. Potom by sme videli, ako sa tá výhodnosť zmení.
Reply on: 810zssk #109048:
?
.
a jako ide inak zivot a autobusy?
Reply on: NN #109049:
Boze chran tuto krajinu pred ludmi co si myslia ze mestska doprava na komercnej baze moze fungovat.
Reply on: 810zssk #109048:
spomen certa a cert posle Marcellaaaa a BWD-eho
Reply on: kecho #108968:
"nieco tu smrdi, ked pocas noci sa oplati taxik uz 2-3 ludom a cez den by to vyslo prakticky u 5.5 cloveka, to vsetko u vyrazne dotovaneho DPB oproti nedotovanym taxikom" podmienovaci sposob zrejme nepoznas, ked pisem BY TO VYSLO tak tym nemyslim ze to niekto robi ci ze sa to robi, ja tu matematicky porovnavam efektivitu cestovania, divim sa ze si sa nechytil skor toho polcloveka ci spilim niekoho, ja tu vravim ze v noci sa taxik oplati 2-3 ludom co nie je nic nezvycajne a cez den BY SA oplatil pri 5.5 cloveka napriek tomu ze taxiky nie su nijako dotovane a busy (cestovne) 45 ci 55% (nepamatam si teraz presne), pointa je v tom ze taxik blizky realite so 4 ludmi (ako som aj uviedol v priklade v porovnani a neuvadzal 5.5 ludi) by sa uz pri 5.5 oplatil bez dotacie viac ako dotovane spoje DPB s vyrazne vyssou kapacitou a vyrazne nizsou spotrebou na osobu

ja by som zrusil dotovanie uplne nech ceny zodpovedaju realite, zaviedol by som viacero navzajom si konkurujucich prepravcov co by pravdepodobne logicky vyustilo do min. zavedenia 2 tarif pre spicku a sedlo s cenami zodpovedajucimi reality, ten sucasny system je totalne pokriveny, prakticky jedine podmienky by boli ze by sa museli operatori striedat v obsluhovani nevyhodnych lokalit ak by chceli podnikat (cosi ako pohotovosti u lekarni napr.) a museli by pouzivat jednotny system listkov/kariet, nie je mozne aby clovek platil v spicke v natrieskanej 93ke tolko isto ako v sedle v nejakej okrajovej linke v poloprazdnom buse, DPB realitu prevratil uplne naopak v nocnej doprave kde to doviedol ad absurdum ze MHD sa uz pe 2-3 ludi neoplati a radsej si maju vziat taxik, za takeho stavu by bolo asi rozumnejsie nocnu prepravu rovno zrusit
Reply on: Marcelllooo #109047:
Bez teba dobre.
No ahojte... :)))))))
.
Co ako diskutujete? ...
Reply on: Valec #109045:
Wow, niekto tu ma aj rozum?

Inak, ten most konci v Starom Meste - nemoze do toho nejako zasiahnut (nevydat povolenie, vyhlasit uzaveru atd.)?
Len ho už toľko nespomínajte, bo si vezme mesiac dovolenku a zasa sa to tu nebude dať čítať.
Reply on: kecho #109039:
Ja verim ze mesto im jasne povie: "Sme ochotny Vam postavit elektricku. Ak nechcete tak fajn, ale my Vam nic ine financovat nebudeme" a potom nech si spravi LoLo referendum.

Inak skoda ze v BN nenechali "v plytkom tunelY", ale prelozili to z LoLovciny do slovenciny.
Reply on: Martin Fundárek #109026:
Neviem prečo by mal byť rozchod v KAŽDOM oblúku o niečo širší.... V sieti ŽSR si to už presne nepamätám, ale pokiaľ mi je známe, tak v DP BA platí norma ON 73 6412 a v nej uvedené rozšírenie rozchodu IBA v oblúkoch s polomerom 50 m a menším...... A pokiaľ viem, v úseku Lafranconi - Botanická záhrada sú polomery oblúkov oveľa väčšie. Teraz možno na mňa vyštartujú zástancovia rozšírenia rozchodu aj oblúkoch s polomermi viac ako 50 m....ale ja som len citoval normu.....
Reply on: S499.1023 #109022:
Rozširovanie rozchodu otáčaním podkladníc je mi známe.... Viem, že podvaly chodili od výrobcu už vystrojené a teda som presvedčený, že podkladnice boli namontované tak, aby rozchod bol 1000 mm - teda podkladnice v tzv. základnom umiestnení. Nepredpokladám, že výrobca dostal od DP požiadavku, aby na určitý počet podvalov namontoval podkladnice naopak.... A taktiež nepredpokladám, že počas údržby sa "omylom" otočili podkladnice.....
Reply on: kecho #109039:
To aby sme si aj počas uhorkovej sezóny občas trochu zvýšili tlak, keby nám bolo náhodou moc dobre... ☺ ?
Reply on: Ámos #109006:
tu som mal na mysli tie dochodky co si spominal nie hrad ci hrady
Reply on: Mikimaus #109036:
Take nieco som navrhoval uz davnejsie, aj ked biele by to stale vyzeralo ako sanitka. Ale urcite by som tam nedaval druhe dvere (aspon nie do vozu co ma byt na 44)
Taketo nieco si mohol DPB objednat ako upravu pre tie dva medvede. Vyzera to ako minibus a nie ako sanitka a naviac sa tam da pohodlne namontovat transparent. http://imhd.sk/transport/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=31160&idt=u&idg=2985&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=
Vedel by mi niekto povedať k tejto fotke ako sa osvedčili Solarisy na linke 32 v kopcovitom teréne Dlháčov? http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=34801&idt=u&idg=3012&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=
Reply on: Ondro #109033:
Nezaregistroval som, kde si spomenul tie dva najrozšírenejšie modely, mohol by si ich zopakovať?
Svetelné toky nepoznám, predpokladám, že u xenónov budú vyššie (inak by ich nevymýšľali, žáááno?) ale opakujem, že kvôli bodu tri to nie je relevantné.
Mimochodom, myslíš, že ak by tvoja teória bola pravdou, tak by boli schválené?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement