Ja verim ze mesto im jasne povie: "Sme ochotny Vam postavit elektricku. Ak nechcete tak fajn, ale my Vam nic ine financovat nebudeme" a potom nech si spravi LoLo referendum.
Inak skoda ze v BN nenechali "v plytkom tunelY", ale prelozili to z LoLovciny do slovenciny.
Neviem prečo by mal byť rozchod v KAŽDOM oblúku o niečo širší.... V sieti ŽSR si to už presne nepamätám, ale pokiaľ mi je známe, tak v DP BA platí norma ON 73 6412 a v nej uvedené rozšírenie rozchodu IBA v oblúkoch s polomerom 50 m a menším...... A pokiaľ viem, v úseku Lafranconi - Botanická záhrada sú polomery oblúkov oveľa väčšie. Teraz možno na mňa vyštartujú zástancovia rozšírenia rozchodu aj oblúkoch s polomermi viac ako 50 m....ale ja som len citoval normu.....
Rozširovanie rozchodu otáčaním podkladníc je mi známe.... Viem, že podvaly chodili od výrobcu už vystrojené a teda som presvedčený, že podkladnice boli namontované tak, aby rozchod bol 1000 mm - teda podkladnice v tzv. základnom umiestnení. Nepredpokladám, že výrobca dostal od DP požiadavku, aby na určitý počet podvalov namontoval podkladnice naopak.... A taktiež nepredpokladám, že počas údržby sa "omylom" otočili podkladnice.....
Take nieco som navrhoval uz davnejsie, aj ked biele by to stale vyzeralo ako sanitka. Ale urcite by som tam nedaval druhe dvere (aspon nie do vozu co ma byt na 44)
Nezaregistroval som, kde si spomenul tie dva najrozšírenejšie modely, mohol by si ich zopakovať?
Svetelné toky nepoznám, predpokladám, že u xenónov budú vyššie (inak by ich nevymýšľali, žáááno?) ale opakujem, že kvôli bodu tri to nie je relevantné.
Mimochodom, myslíš, že ak by tvoja teória bola pravdou, tak by boli schválené?
ee, myslim ze mam este doma odlozeny casopis Auto motor a sport z r.98, kde sa tato tema rozoberala. Boli auta ktore to nemali, 2 najrozsirenejsie modely som spomenul, obycajne to mali spickove vybavy niektorych modelov strednej triedy s cenou zlahka pod melon. Vtedy tam bola aj velka debata ohladom oslnovania. Co sa tyka tvojich troch bodov:
1) To je len o dovod naviac na ktory som zabudol, preco to teoreticky moze viac oslnovat.
2) Mas pravdu, vies ho porovnat?
3) To je pravda len vtedy ak je to tak, ze s tou lepsou geometriou mi v zakrute a pri hrbolcoch ani na okamih nezasvietia do oci. Tym nechcem povedat, ze oslnenie od hlupo nastavenych halogenov je mensie zlo.
Tých prvých áut s xenónmi je veľmi málo a aj tak si myslím, že automatická regulácia sklonu je povinná od úplného začiatku.
Tvoja teória o oslňovaní má veľa medzier, len v skratke:
1) Xenóny majú 35 W, lebo je to výbojka s podstatne vyššou účinnosťou.
2) Ak už, tak relevantný by bol svetelný tok a nie výkon.
3) Podstatná je GEOMETRIA rozloženia osvetlenia, nie výkon ani svetelný tok. A geometriu majú projektorové svetlomety rádovo lepšiu, ako paraboly.
60/55, nepotrebujem si odrovnat elektroinstalaciu v aute (v manuali varuje pred tym vyrobca, asi ma neklame) a ako som uz spominal, nerad oslnujem protiiducich. Co sa tyka toho automatickeho sklonu, na velmi vela autach asi nefunguje alebo su prerobene na kolene lebo im akosi nefunguje, popripade sa ten sklon nastavi tak ze ma to oslni... mimochodom prve auta do ktorych to montovali to nemali. A xenony nemaju nahodou schvaleny vyssi vykon ako halogeny? Lebo ak hej tak cela tvoja argumentacia je postavena na hlavu, v tom pripade budu VZDY oslnovat viac.
Na každej normálnej trati máš rozchod v oblúku o niečo širší. Dokonca aj na Balogu. S drevenými pražcami to nie je problém, na betónových si musíš pomôcť inými fígľami, ako spomínal S499.1023.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023
Svetelné toky nepoznám, predpokladám, že u xenónov budú vyššie (inak by ich nevymýšľali, žáááno?) ale opakujem, že kvôli bodu tri to nie je relevantné.
Mimochodom, myslíš, že ak by tvoja teória bola pravdou, tak by boli schválené?