Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #105852:
Dieťatko ochorelo?
Reply on: 810zssk #105834:
No schválne, kto ho vyhrá, malá Sibylla?
Reply on: hoppusmark01 #105851:
A ja by som ich zase videl nerád.
Reply on: 810zssk #106129:
"A tvrdil niekto ze sa mame?" - áno, tvrdil to Aquila...

Re #106130 hoppusmark01: "paralelne vedenie metra a elektricky je nehospodarne" - to je absolutny, ale absolutny nezmysel, ale aj keby, ta trat 21-ky nejde stale pralelne s U2, su tam odlisne useky. Ak by to spravili podla mojho navrhu v #106067, paralelny usek s metrom by nebol, a sucasne by sa nahradila jedna vytazena autobusova linka elektrickovou. Inak o tom, aky nezmysel je tvrdenie "paralelne vedenie metra a elektricky je nehospodarne" svedci mnozstvo prikladov z historie, spomeniem napr. Budapest. Spravidla zvykne dopadnut zrusenie elektrickovej trate a jej nahrada metrom takto: aby električková trať nezaberala priestor a nebolo potrebné ju udržiavať, zruší sa a nahradí ďalšími pruhmi pre IGK. Po čase (po upadnutí počiatočnej eufórie z metra) ľudia začnú frfľať, že musia chodiť ďaleko na stanice, výjde sa im teda v ústrety a zavedie sa autobusová linka viac-menej súbežne s metrom na lokálnu obsluhu. Po čase však zistia, že autobus musí stáť v zápachach, a preto sa ľudia k stanici metra odvezú radšej autom (v zápche sa predsa len príjemnejšie sedí v aute, než stojí v autobuse, hoci každé auto zápchu len zväčšuje). A až pri striekaní BUS-pruhov (ak sa ich vôbec podarí presadiť) si všetci začnú trieskať hlavy, prečo tú električku vlastne zrušili.
Reply on: Ike #106131:
Nesledoval som celu diskusiu, ale zatial som nikde nevidel nejake ekonomicke zhodnotenie sucasnej prevadzky U2 a 21. Ono totiz aj prevadzka metra cosi stoji, a doteraz tam to metro nebolo. Ak mali zostat prevadzkove naklady rovnake, nieco sa muselo po vybudovani metra obmedzit. Ci to mala byt prave 21, to posudit neviem, kazdopadne treba sa zamyslat aj nad ekonomikou...
Reply on: hoppusmark01 #106092:
K tej dochádzkovej vzdialenosti: Nedá sa povedať, že to metro nezhoršilo dostupnosť. Totiž na jednej strane je norma, ktorá určuje štandardy pre dochádzkový čas, no na druhej ľudia, čo musia šľpať o päť minút viac, a tí asi spokojní nie sú.
Reply on: hoppusmark01 #106130:
podla mna je to aj hlupost viedenskeho magistratu...

Jednoducho hierarchicky je metro vyssie a sluzi predovsetkym na zber obyvatelov zo sirsieho zazemia mesta... Elektricka by mala tvorit doplnkovy subsystem, ktory dokona cestovanie do urcenej destinacie...

Nepoznam realie, ale rozhodne by to malo fungovat ako v mrakodrapoch. Rychlovytah co stoji na kazdom 10 poschodi (metro) a nasledne normalny vytah, ktory dovezie ludi na to-ktore poschodie (elektricka).

Viedensky magistrat spravil taku vec, ako keby v mrakodrape zostali len rychlovytahy...
Reply on: hoppusmark01 #106128:
ale jasne, chapem argument, ze treba aj lokalnu povrchovu obsluhu uzemia, a nemala by sa rusit..
lenze je v tomto pripade naozaj rentabilne tahat v rovnakej trase U-bahn a este aj elektricku?
(okrem toho to je aj argumet viedenskeho magistratu, ze paralelne vedenie metra a elektricky je nehospodarne.. a podla mna tento argument nie je hlupost)
Reply on: Majo #106127:
A tvrdil niekto ze sa mame? Ja som napisal ze sa mame inspirovat rakuskom vseobecne s tym ako podporuje VHD pri Eure 2008 (nic o 21, aj ked to nepriamo suvisi) a ty si zacal vyhlasovat ze Viednou sa inspirovat nemame, lebo 21.
Reply on: Majo #106127:
otazka je, kam by ti ludia chodili s 21-tkou. V tej lokalite su napr. dvoje potraviny Billa, vzdialene od seba asi 300m. Cize uplne perfektne peso dostupne, z bytu to ma kazdy max.3 minuty peso..
Takze ak uz niekto ide elektrickou, tak na vacsiu vzdialenost, napr. na Praterstern.. atd.. a ked niekto uz ide dalej, tak je (mal by byt) ochotny si to odslapat k U-bahnu, a potom sa uz dostane priamo tam kam potrebuje..
Reply on: aquila #106123:
Dalsie predlzenie U2 pojde na druhu stranu Dunaja, teda uplne mimo trasy 21-ky. Praterkai nie je LEN pristavny komplex, mas tam aj obytne domy. A ziaden S-Bahn nezabezpeci plnohodnotnu dopravnu obsluhu uzemia. A o tom, aky vyznam by mala elektricka, svedci linka 11A, na ktorej premavaju v slusnom intervale clankove autobusy, ktore su dost vytazene.
"co sa tyka vlakov, ako bolo spomenute, nejako ten vlak do BA musis dostat" - to si ucite reagoval na moj prispevok??? Lebo ja som tu nic nepisal o tom, ze by z W do BA premavali prazdne vlaky, to tvrdi boxcar.

Re #106124 aquila: Ja som netvrdil, ze sa nemame inspirovat viedenskou MHD ako takou, ale ze konkretne tymto krokom Viedne sa nemame inspirovat. Okrem toho - 21 nie je jedina zrusena trat v poslednom obdobi - nedavno bola tiez zrusena trat do Leopoldau (tam by som v tom ale nevidel az taky problem ako u 21), co je vsak horsie, v najblizsich rokoch zakapu dalsie trate - napr. 30+31 do Stammersdorfu ci 67 do Kurzcentrum Oberlaa. V tomto smere by som si bral priklad z Prahy, ktora hoci aj ked otvori nejaku trat metra, zachova aj elektricku na povrchu ako lokalnu obsluhu uzemia (hoci je mi jasne, ze nie vzdy to tak bolo).
"vsak trat 21 bola na tom lepsie ako 90% trati v BA" - o to vacsi bol dovod ju zachovat!
Reply on: aquila #106125:
aj v tých vlakoch okolo 00:00 - 01:00 byva celkom dost ludi.. mam odskusane viackrat ?
Reply on: Majo #106112:
hm to si mal stigro. aj ked moc sa mi tomu nechce verit. zopar krat som uz po akcii isiel v nedelu rano z BA do W prvym rannym a vzdy tam bolo relativne dost ludi, aj ked urcite menej ako v pondelok rano, ale stale docela dost...
Reply on: Majo #106064:
vo viedni sice robia nejake kiksy, ale co sa tyka MHD, maloktora metropola europy moze viedni konkurovat. a je na smiech napisat, ze sa BA nema inspirovat vo viedni.. a kym sa ma ? tiranou ?

resp az bude BA tak dobre na tom, ze moze rusit moderne elektrickove trate a nahradit ich metrom, mozeme sa o tom bavit.

vsak trat 21 bola na tom lepsie ako 90% trati v BA ..
Reply on: Majo #106067:
zrusenie 21 sa sice javi ako predcasne, ale oni maju na to dovody, jednak dalsie predlzenie U2 a ak si pamatam, tak sa teraz na handelskai preraba kompletne zeleznica a planuju zaokruhovat S45, cize ta elektricka je tam bude zbytocna..

degradacia uzemia tam sice nejaka je, ale tam je to hlavne pristavny komplex, manipulaky a potom zase prater. takze problem s 21 nevidim temer ziaden...

co sa tyka vlakov, ako bolo spomenute, nejako ten vlak do BA musis dostat 😉
Reply on: Majo #106119:
"...takže som to pochopil tak..."

To si pochopil zle. Asi budem musieť nabudúce dať tak pol kila až kilo smajlíkov. 🙂
Reply on: boxcar #106120:
no v smere z Viedne sú ráno vlaky vyťažené málo.. Lenže v smere z Bratislavy do Viedne až moc. A ten vlak musíš nejak do Bratislavy dostať.. ?
Reply on: Majo #106119:
zbytočná "hádka" ?

a btw inak moje skúsenosti: 5:28 z Viedne, pracovný deň, 7 cestujúcich.
Reply on: bwd #106118:
Ale ja vôbec nekritizujem to, že ten vlak existuje. To Ty si tvrdil, že "koho už len napadne cestovať v nedeľu ráno o šiestej?!", takže som to pochopil tak, že považuješ vlak za nepotrebný. Mne napríklad práve tento vlak vyhovuje.
Reply on: Majo #106116:
"Tak pre koho tam ten vlak je?"

Aby mohli cestujúci cestovať, keď to budú potrebovať. Nechápem, ako sa niekto môže pozastavovať nad niečím takým, že v nedeľu ráno ÖBB vypraví plánovaný vlak. Alebo sa už idete pustiť aj do diskusie o reorganizácii rakúskej dopravy tak, ako to (absolútne zbytočne) robíte s bratislavskou?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.