riko>
Neveim presne, ale cital som to. Tusim 8%. Zalezi od typu. Vezmi si, ze vozy K2, kotre ako jedine v Bratislave nemaju vsetky napravy hnacie maju stupavost tusim 8%. Ale to mas tak, ze do svahu so stupanim 8% musi vzjst v nahorsich miznach podmienkach:
- plne obsadena
- za kazdeho pocasia (cize aj za dazda, snehu a protivetru)
- musi pred sebou vytlacit dasi prazdny voz rovnakeho typu - teda dalsiu kacicu K2
To su fakt extremne podmienky. V Lisabone ci kde jazia elektricky do svahu 12%. V Linzi je zase el. vlacik, ktory adhezne prekonava tusim 11%. Iba taka mala poznamka na zaver: Ziaden z usekov na Dlhe diely nema vacsi sklon ako 8% (alebo 7%, ani presne neviem )
tr3mp: v BA je aj plán rozširovania MHD , ale vážne, to skutočne sa ráta, že po Havlíčkovej medzi Funusom a Slavínom by mal chodiť T-bus??? Kto im predá pozemky v predzáhradkách aby sa tam dala urobiť komunikácia 2x3,5m + chodníky, kto je stavár nech povie koľko musí mať šírku komunikácia po ktorej chodí MHD + polomery zákrut. Však stará zákruta pri hrade bola oproti tým na Havlíčkovej veľkopanská a aj tak nevyhovovala, preto ju zmierňovali.
teraz má Havlíčkva na niektorých miestach ani nie 4m, keby ju chceli rozšíriť, tak by museli Knažkovi zbúrať tých 7 garáží čo má postavených s oporným múrom a to asi nikdy nebude. takže ostáva ten malý SOR 7.5
Turbo: no ved asi aj hej. Ale s lanom by to bola lepsia turisticka atrakcia. Namiesto lanovky na hrad od Rybarskeho cechu. Ale mam dobre napady, aj na zupana by som mohol ist kandidovat
riko: Podotykam, ze trolejbusova trat po Havlickovej je stale v plane. Zrejme sa ale pocita s rozsirenim ulice.
Trolejbus by sa mohol na Prokopa Velkeho tocit aj cez nejaku susednu ulicu, hoci aj tam su dost ostre zakruty, ale myslim si, ze by to bolo mozne.
Ja mam este lepsi napad ako riesit dopravu v okoli Kalvarie: elektrickou, ale na sposob San Francisca, teda skor pozemna lanovka (lano by bolo pod povrchom vozovky). Trat by viedla po Hlbokej ulici a koncila pri Funuse (pre neznalych - krcma). A dalsie miesta na elektricku su Novosvetska a Zamocka ulica a cesta na Kamzik (ku slamenej bude). ;-))))) Samozrejme srandujem
tr3mp: ale taká T-busová trať Prokopa Veľkého - Kalvária, len škoda že sa to nemá kde na Kalvárii otáčať
Potom fakt len minibus, ale nechce sa mi veriť že taký malý SOR 7.5 (alebo niečo podobné) by sa nedokázal vytočiť v zákrutách na Havlíčkovej, lebo to je najužšie hrdlo trasy Kalvária-Slavín.
To je ťažké, každý by chcel dopravu, ale ak by mala ísť po "jeho" ulici každý je proti. Čo už.
Ahoj. Dnes medzi 9-10 sa stala nehoda na Prievozskej smerom von z mesta medzi zastavkami Kosicka a Mileticova. Zrazene boli: osobne auto a trolejbus linky 2002.
Apropo.
JRSERVER je zmeneny. Nova grafika. Asi sa tam uz viac pracuje. Vyhladavanie funguje len trosku vyhlada to len priame spojenie. Iba trolejbusy. A pribudlo tam este Diskusne forum.
Adresa je: http://www.jrserver.host.sk
A aby som nepisal vela mimo temy, mam dve otazky na trolejbusove trate:
neviete, kedy sa bude stavat trat Vojenska nemocnica - Patronka (druhy smer)? Mala po nej premavat 212 a aj nahrada 49ky, trolejbus 211A co trat Prazska - (Prokopa Velkeho -) Hrobonova, tam sa nic nehybe?
riko: samozrejme takato alternativa by si ziadala aj ine riesenie krizovatky Patronka, na ktorej je vyhradena uzemna rezerva na podjazd v smere Brnianska - Lamacska (nadvaznost na ST). Zrejme by bol potom aj dost dopravne zatazeny smer Lamacska - tunel na Jarosovu.
Inak viete, ze v Centre pre obcana (alebo ako sa ta informacna kancelaria vola) je mozne zhliadnut zamer prestavby Roznavskej a Cesty na Senec na 6prudovu komunikaciu (pre pripad vypadku dialnice).
tr3mp: presne tak tunel Patrónka-Jarošova a je po probléme s vnútromestským tranzitom. Samozrejme, že križovatka Jarošova-Račianska by musela byť mimoúrovňová, taktiež Jarošova-Vajnorská a Bajkalská-Trnavská ako sa plánuje. Ak budú niekedy peniaze.
Najvacsia sranda je, ze uzemny plan predpoklada az 3 tunely popod Karpaty, to navrhoval nejaky srandista, ktory predpokladal, ze na ne budu niekedy peniaze
1. tunel - na Severnej tangente (2.dopravny okruh)2.tunel - Krasnany (za vozovnou) - Lamac (ako je dialnicna krizovatka) (vonkajsi polokruh)3. tunel - Raca (az za Racou smerom na Jur) - Stupava (este pred mestom) (nulty okruh - dialnica)
Inak podla mna by sice ST zlepsila obsluhu prilahleho uzemia autami, ale to by sa zlepsila aj obsluha napr. Stareho mesta, keby sme ho totalne cele zburali a nahradili jednym velkym betonovym parkoviskom ST by pri vystavbe padli nejake domy a pribudla by nam dalsia cesta ustiaca na Racianske myto, ktore by uplne stratilo charakter namestia (nova cesta popri parku) a stala by sa z neho este nechutnejsia krizovatka
Ja som skor za alternativu tunel Patronka - Jarosova.
HM: to je iba jeden tunel (od Polianok alebo už od krematória) do Rače a dalej estakádou ponad trať až na Galvaniho, to aby si nemusel ťahať tranzit zo západu cez celú Petržalku cez už teraz kapacitne kolabujúci Prístavný most
Okrem toho by bol potrebný aj tunel od Patrónky po zvárak ktorý by riešil vnútromestský tranzit, lebo severná tangenta (ST) v navrhovanej trase nerieši nič.
Moje výhrady voči ST sú aj v príspevkoch #9976 #9985 #9988 #9991
Tak ma napadlo ze ked dosla 7113, tak ako to bude s hlasenim zastavok. Lebo 7112 by uz mala hlasit, zrejme aj 7113, ale co ostatne K2S??? A T6A5? Vsak tie aj hlasili zastavky, aj ked iba Prazske. To je taky ukrutny problem nahrat tam Bratislavske? Vsak elektrickovych zastavok mame v porovnani s Prahou ovela menej. Sice neviem ci sa nenahrava cela databaza... Ale aj tak. Myslim ze by vodici zvaldli stalcit jedno tlacitko na kazdej zastavke (Prazsky system v T6A5) a ak by sa chcelo, tak sa to da spravit zaroven s uvolnenim dopytu. Preco nam vozy stale nehlasia, odhliadnuc od troch trolejbusov, v ktorych to funguje tiez tak vseliako??? Uz je najvyssi cas, vsak BA je snad jedine vacsie mesto, ktore nema akusiticke hlasenie zastavok. Ked som bol v Kosiciach, tak co som isiel T6A5 ev. c. 606, tak normalne hlasila zastavky, dokonca v normalnej hlasitosti - bolo to dobre pocut, ale nerevalo to.
Vo včerajšom Večerníku písali (možno ste čítali) ako očovský bača prenajal na Korze na rohu pri čumilovi nebytový priestor za 2.500 Sk/m2 na rok pričom reálne trhové ceny sú za prenájom 10.000 Sk/m2 rok. Mesto si nedalo do zmluvy klauzulu, že nájomca nemôže dalej prenajímať priestory. Takže to nájomca využil a priestor prenajal ďalej za 17.000 Sk/m2 rok s odstupným 100.000 USD. Dobrý biznis, no nie. Ktovie koľko z toho kvaplo, či skôr natieklo Primátor môže podpisovať nájomné zmluvy bez súhlasu zastupitelstva ak doba nájmu nepresiahne 10 rokov. Takže ak budú mať v rukách takéto kompetencie takíto a im podobní bačovia, tak sa tu nič nepohne ďalej. Bohužial.
Pokiaľ je najväčší ciel župana infantilná lanovka na hrad pre 18 osôb tak sme najbližšie 4 roky zas v prdeli a stratili sme dalšie cenné roky. A tak som mu veril. Ako ten čas letí, už je vo funkcii skoro jeden rok!!! a čo reálne urobil? Počuli ste o niečom, že by prezentoval, okrem lanovky? Ako sa zastrájal zlepšením dopravy a bla bla bla... a nič. Inak nechápem okým pohľadom sa budú kochať cestujúci z lanovky. Na Petržalku??? Alebo na Rakúsko nech sú už čím skôr doma? kedže má ísť od rybárskeho cechu? A kto ich tam 70-80 ročných nemeckých dôchodkov dokope (obrazne), však kým sa tam pešo došuchcú z pešej zóny tak ich tam bude musieť čakať sanitka nie lanovka.
Dúfam, že aspon nový primátor bude konečne chlap na svojom mieste. Uvidíme.
KLF #10375:
Tak vies ako to dopadne. Napr. co sme boli na verejnej aj odbornej diskusii ohladom metra v BA. Vsetci co tam boli im to iba skritizovali (vratana mna ) a nikto im nepovedal ze je to dobry napad. A ako to dopadlo? Vysiel v novinach clanok "Navrhy na metro nepresvedcili" (najdes na neho odkaz na imhd v sekcii clanky na webe) a aj tak si to idu stavat. Ale my dobre vieme, ze oni to stavat nebudu, to je iba ohur...
frenky #10379:
Aj ja chodim casto do DNV. Ale neboj sa, DNV je az moc "na riti mesta" aby tam zacali nieco stavat. Skor si viem predstavit Ruzinov, Nove mesto alebo Petrzalku.
Inac s tymi "stavbami" a cestami po BA mate pravdu a ked sa vam chce, tak sa zgrupnite a porieste nieco. My ako KPMHaRD sme sa uz tatko zgrupli a spravili alternativu k metru, ale vidime ako to dopadlo. Kompetentnych to nezujima, sice sme mali par priaznivych ohlasov, ale potom som pisal dalsei nadvaznosti na to do novin a nic nevytlacili, metro beru ako nutnost. Ludia stale nechapu ze aj tramvaj moze byt dobra. S cestami a stavbami je to ine, tam mate za sebou nazor obyvatelov, ale pri doprave je to inak, do tej totiz nevidia, iba na nu nadavaju. Ani sa im necudujem Ale kazdopadne vam prajem uspech.
riko: Tunel medzi Poliankami a Racou by neriesil to, co ma riesit tangenta - dopravu v ramci mesta. Tunel by bol vhodny pre tranzitnu dopravu smerujucu z ceskej dialnice na trnavsku a naopak, ale najvacsiu zataz na Sancovej tvori vnutrobratislavska doprava, ktoru by tento tunel eliminoval len v malej miere. Nehovoriac o tom, ze tunel v Raci by aj tak neriesil otazku prepojenia az po Galvaniho ulicu, tam by sa to muselo riesit dalsou estakadou ponad trat. Severna tangenta je riesena ako vnutromestska komunikacia, nie ako tranzitna trasa.
Ked sa mala riesit tranzitna doprava, juzny tah (Mlynska dolina - Einsteinova - Pristavny most) bol uprednostneny jednoducho preto, lebo riesi tranzit pre vsetky prijazdove smery - teda aj z Rakuska a Madarska. Podiel dopravy smerom na CR totiz klesa. Samozrejme negativom riesenia je, ze cely tranzit sa bude sypat cez Einsteinovu.
OKI ! Spravime teda niekedy meeting ohladom planovanej vystavby v Bratislave a ohladom nasich navrhov a pripomienok. Mozno sa aj dohodneme na dalsom postupe.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Turbo
Neveim presne, ale cital som to. Tusim 8%. Zalezi od typu. Vezmi si, ze vozy K2, kotre ako jedine v Bratislave nemaju vsetky napravy hnacie maju stupavost tusim 8%. Ale to mas tak, ze do svahu so stupanim 8% musi vzjst v nahorsich miznach podmienkach:
- plne obsadena
- za kazdeho pocasia (cize aj za dazda, snehu a protivetru)
- musi pred sebou vytlacit dasi prazdny voz rovnakeho typu - teda dalsiu kacicu K2
To su fakt extremne podmienky. V Lisabone ci kde jazia elektricky do svahu 12%. V Linzi je zase el. vlacik, ktory adhezne prekonava tusim 11%. Iba taka mala poznamka na zaver: Ziaden z usekov na Dlhe diely nema vacsi sklon ako 8% (alebo 7%, ani presne neviem )