Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
tr3mp: k tej severnej tangente - neviem či z nej niečo bude lebo MŽP SR vydalo k obom variantám záporné stanovisko, resp. k tunelovému riešeniu (nad Jaskovým radom) sa vyjadrilo že možno áno, ale malo 60! pripomienok. Niekedy v zime bolo v Primaciálnom paláci "posedenie" ohľadne tangenty, ale bol to horor.
Osobne si myslím, že stavať ju podľa navrhovaných variantov nemá cenu, lebo nič nerieši. Odkloní totiž dopravu z Pražskej v miestach, kde už začínajú domy v smere k SAV, prejde ponad trať mostom do tunela a vyleze na Smrečnianskej!!! a vypustí autá na Račianske mýto, prípadne autá môžu pokračovať k zváraku. Čo sme vyriešili? Nič!
Keby chceli postaviť tunel od Patrónky popod Kramáre a Kolibu s vyústením na Jarošovej pri zváraku to je niečo iné.
Pod NBS? A to akoze chces mat taky prievan? Ved ked sa pojde cez trezor, vsetky okna budu otvorene a vsetky ruky budu hrabat Stefanikovky. KTO TO POTOM BUDE ZATVARAT????!!!!! 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Ale nie... tri subezne trate, to by bola rarita, ale som ZA! No na Obchodnej by som nenechaval 9-inu z dvoch dovodov: a) Jazdi len do osmej (hore-dole par desiatok minut) b) ide len po Karlovku, niekde medzi by sa muselo prestupovat a aj Racania chodievaju do mesta 🙂 takze radsej nechat 5-ku alebo nejaku novu linku.
Turbo> Krot sa. Ked si zanadavam ja tak nie az tak verejne.
btw. Magnetak vcera spravil dalsie ploche kola, konkrente na voze 7077. Pred nim spomeniem napriklad 7084, 7057... Stastny to voz s ktorym este nejazdil.
Tatoo> Suhlasim s tebou a myslim ze nie som jediny. Na vine je (ako inak) mesto 😞 , pretoze este v zivote necestovalo dvadsatdevinou 😉 a objednalo totalne pinditka. Ked nahodou prsi tak zmoknes a kludne mozes byt v pristresku. Je totiz tak maly... ...nema cenu pokracovat... 😞
Juro: ja nechcem zrusit Obchodnu, ale medzi ludmi nech sa prepletaju len tie linky MHD co vezu ludi z a do centra. Lebo extremom je situacia ked cez pesiu zonu vedie magistrala ale aj uplne vylucenie hromadnej dopravy z cetra (Mostova, Obchodna, Nam SNP ... ). Alebo potom treba na elinu vybavit SPZ s X a potom moze ist hocikde 🙂 🙂 🙂
Všimol si už niekto to "geniálno" čo vytvoril DP pod Novým mostom?
Nové prístrešky na zastávkach autobusov smerujúcich k tunelu sú síce elgantné ale...
Sú postavené tak blízko ku kraju chodníka, že čakajúci sa sotva pomestia a keď ľudia dobiehajú z autobusov, ktoré došli z Petržalky na 30-ku alebo 37-ku nastáva elegantná strkanica na zastávke č. 29. Mimo to, 29 má úchvatné intervaly (cca. 25 - 30 minút v špičke) a cestujúci majú k dispozícii dve lavičky po troch miestach pre štíhlych...
Že na 29-nu čakajú najmä starší ľudia - no a čo?!
Jeden odpočutý názor počas čakania:
"Ten somár čo to sem osadil asi v živote necestoval v dvadsaťdevine"
Nezostalo mi nič iné, len ticho súhlasiť.
Kami: Obchodna ma asi 500 m. Elina tu sice ide krokom, ale vybehnem z obchodu alebo krcmi a sadnem na nu. Do metra by som musel putovat pod zem nejake cca. 3 minuty ale to som uz davno v eline a v polke Obchodnej.
Ta trat je tam dobre umiestnena, len by to chcelo trosku vylepsit tymi prvkami ako si pisal. A hlavne poslat do paze vsetkych co sa tam motaju na autach.
Ako napisal tr3mp, bola by to pekna pesia zona, a este krajsie parkovisko. Pokial vsak v tejto republike bude policia, sudnictvo a pravne vedomie ludi v takom stave v akom je tak sa mozme snazit ako chceme.
kami: jo, aj ja som uz bol vo Svajciarsku...
Na Obchodnej nikdy nemoze byt rychla elektricka. Ved aj teraz ked sa rychlo presuvam po Obchodnej (peso) mam problem sa vyhnut mnozstvu ludi a este do toho ide elektricka. Skor by to chcelo nejakym sposobom urobit rychly tranzit cez mesto (pod zemou ???) a v oblasti pesej zony (od tunela po Kollarko a pod.) linky s mensou frekvenciou (10 min ?). Momentalne vyzeraju trate elin a ich okolie v centre otrasne, uplne v kontraste s rekonstruovanym centrom. Viem si zivo predstavit elinu iducu v ozajstnej pesej zone na odhlucnenej trati rychlostou 10 km/h, pricom chodcov na nu upozorni rad svetiel v dlazbe napriklad 20 metrov pred elinou.
Turbo: no podla mna sa to aj inak povedat da 🙂
Nuz co, po decembri budeme zase nadavat na niekoho ineho (alebo aj nie, uvidime).
Inak, co sa tyka toho clanku v Sme a postoja mesta k akcii, aspon ciastocnym pokrokom je, ze sa mesto rozhodlo uzatvorit Nam. SNP. Minuleho roku sa to nedalo, s tym, ze je to "dolezita dopravna tepna", ale o nejaky cas neskorsie sa uz kvoli Mikona Ralley uzatvorit mohlo ...
KLF: Inak k tomu hlavnemu tahu Petrzalka - Raca. Po dobudovani Severnej tangenty bude dokonceny II. dopravny okruh v trase Severna tangenta - Prazska - Brnenska - Mlynska dolina - Most Lafranoni - Einstteinova - Pristavny most - Bajkalska - Jarosova. Zaroven sa odlahci Sancova, ktora je teraz sucastou aj I. aj II. okruhu. Cela oblast vo vnutri I. okruhu (Sancova - Stefanikova - Staromestska - nabrezie - Dostojevskeho rad - Karadzicova - Legionarska) by mala byt oblastou s utlmenou dopravou, pocul som (bez zaruky 😉, ze sa v nej uvazuje o zone 30. V tom pripade by tranzitna (v zmysle vnutromestsky tranzit) automobilova doprava do Race nebola vedena cez Nam. 1. maja a Mytnu, ale Stefanikovou a Legionarskou (resp. Einsteinovou a Bajkalskou) a cim by sa tieto ulice odlahcili a dalo by sa uvazovat aj u prelozke elektrickovej trate. Ale pokial nevidim aspon aky-taky oficialny zamer, nechce sa mi verit, ze by sa to vobec kedy uskutocnilo ...
Aj za cenu toho, ze mi d3k0 o5 zrusi tagy, ale inak sa to povedat neda - MORAVCIK JE *****!!! - len si to precitajte. Ale na ine ****viny peniaze su, ze Pan Primator????
Turbo: byvam tam, ale nie som za to. Myslim, ze elina je cool vec, ale pchat ju vsade za kazdu cenu nie je rozumne. Na nasej ulici je ideal trolejbus, autobus - dovolim si povedat, ze elina by to tam dokonca zdrzovala. Ja by som napriklad velmi rad videl elinu na Stefanikovej, no ale tiez viem, ze je to nerealne koli doprave. Turbo, kym sa nespravi co som vravel, ze sa motorova doprava UPLNE vyluci z centra, tak elinu nedas skoro nikam uz. Ja by som ako novy elinovy hlavny tah videl (Stefanikova, ale to nebude), Obchodna, Hurbanovo nam. (blba zatacka z Obch. na SNP 😢 ), Nam. SNP, Kamenne nam., Sturova, Safarikovo nam., Stary most, Petrzalka. Tuto trat si ZIVO viem predstavit ako RYCHLO prejazdnu, samozrejme 2-kolajnu) pre eliny. Tymto smerom sa zamyslajme skor, nie na Nam. 1. maja.
KLF:
Tak ked tam byvas, tak by si mal byt za tu trat, nie? 🙂 Ja by som bol za, ale aj za zachovanie trate na Obchodnej. O tom, ci to bude alebo nie, alebo v akom casovom horizonte to ma byt sa nebavime. Takze nechaj nas bavit sa, ok? 🙂 Aj tak sa tym nic nevyriesi. Tak isto ked sa tu hadame o rozchode je vsetkym jasne, ze ostane tisicka lebo to jednoduchio inak nebude - ako prelozka trate z Obchodnej. 🙂
Trat na Nam. 1. maja.
Chlapci (hlavne d3k0) - tato tema moze byt pre nas uplne uzavreta. ;))) netreba ju rozoberat ako rozchod. Trat na Obchodnej ulici je IDEALNE postavena, presun na Nam. 1. maja by bol menej idealny, pretoze na Obchodnej vystupuje vacsina ludi z Race a Karlovky, pripadne Dubravky, ktory idu do mesta a smeruju dole do centra. Je to nezmysel prekladat ju odtial kamkolvek. Ale bezpredmetne je to preto, lebo trat na Nam. 1. maja nebude. Nam. 1. maja je hlavny tah Petrzalka - Raca, nema zmysel tam strkat kolajnice. Ale ani toto este nie je dovod preco nema zmysel debatovat o tejto trati. 😉 Dovodom je to, ze sa to spominalo uz za komunizmu. Na Nam. 1. maja byva uz mnoho rokov X VELMI (!) vplyvnych ludi v meste (pri kt. je Moravcik len obycajny pajac) a NEEXISTUJE ani debata na temu trate pre elektricky na tejto ulici. To viem na 100000000% - byvam na tejto ulici tiez a mam DOKONALY prehlad o tom, co sa malo a ma stavat na ulici. Cize elektricky tu v horizonte 50 rokov 1000% nebudu, ak by niekto chcel stavim sa s nim o 10000.- korun, tu pred vsetkymi. To si nerobim zarty. Takze debatu mozme ukoncit, v opacnom pripade bude mat vahu debaty, ci postavime vo Vrakuni kozmodrom pre raketoplany a v Cunove areal zavodov automobilov F-1...
Trochu konkretizujem myslienku prelozenia trate z Obchodnej ulice smerom hore. Dovod, preco sa vobec uvazuje o prelozenie trate spociva v tom, ze elektrickove teleso je postavene na mieste, pod ktorym je mnoho podzemnych pivnic a tie sa pomaly prepadavaju. S nimi aj trat - pamatate si ten prepadnuty kus smerom k Florianskemu nam. - opravovali to tam 8.10.2001 - tu je fotka. Takze v prvom rade ide o toto. Dalsia vec, ktora sa tym vyriesi bude pesia zona bez cohokolvek. Vsetci ale vieme ako to dopande. Navrhovana prakladka zacina na Racianskom myte, odkial by sa mala vybudovat nova elektrickova trat po Mytnej ulici (ci aka to je, opravte ma ak sa mylim). Trat by pokracovala popod bodovou NBS, okolo Strojnickej fakulty STU na Nam. 1. Maja (ci piateho??? 🙂. Odtial na Hodzovo nam. a cez Suche myto az na Hurbanovo nam., kde by sa napojila na sucasnu trat na Kapucinskej ulici, resp. na Nam. SNP. Co by as zrusilo? Islo by o trat na Obchodnej ulici a cast trate na Radlinskeho ulici, konkretne usek od Obchodnej ulice au po Florianske nam. Teda trat z HLST cez Starohorsku by ostala zachovana. V krizovatke Starohorska - Mytna by as vybudovala krizovatka s moznostami odbocenia zo Starohorskej smerom zo stanice na oba smery (zrejme).

Ja osobne by som takuto trasu privital, lebo aspon by linka 1 iduca z Hlavnej stanice isla cez Hodzovo nam. (aj ked po obchadzke), ale tento dolezity prestupny uzol by bol obsluzeny. Okrem toho by nam uz z Racka viedli dve trate, cize by bolo obsluzene vacsie uzemie mesta. Z mojho hladiska by bolo najlepsim riesenim tuto trat postavat, ale sucasnu trat nerusit, nechat tam aspon jednu linku (povedzme linku 9). Ostatne linky presunut na "vrch". Co by sa tym vyriesilo? Obchodna ulica by bola nadalej pesou zonou, ale ostala by obsluzena aspon jednou linkou, takze by sa zabranilo parkovaniu auticok na ulici. Zaroven by znizenim poctu liniek z pat na jednu vyrazne kleslo zatazenie trate a ak by sa rekonstruovaala, tak urcite by ta cesta jednu el. linku uniesla. Dalsou vyhodou je znizenei zranitelnosti elektriciek v meste. Ak by sa opravovala jedna trat (napr. Spitalska) a na Hodzovom nam. by doslo k nehode, tak by sa doprava mohla odklonit cez Obchodnu. Za posledny akceptovatelny variant sa da povazovat rekonstrukcia trate na Obchodnej ulici s tym, ze by tam uz nepremavali pravidelne linkove vozuidla, trata by bola urcena iba na vyluky, pripadne pre vyhliadkove jazdy historickymi elektrickami.

Nech je akokolvek, uvidime co na nas nasi Pani poslanci vymyslia. Dufajme iba, ze to nebude ziadna sprostost, ako to metro.
🙂 z Nám 1.maja by mohla ist ta trat cez podjazd pred Schustrom a potom hybaj cez Novy most do Petrzalky 🙂 Len to treba predlozit poslancom na WC ( pardon VUC).
nemyslim si zeby likvidacia trate na obchodnej bola dobrou myslienkou, je sice pravda ze sa tam motaju ludia spolu s pomaly iducimi elektrickami, ale vela ludi na tych zastavkach na obchodnej aj nastupuje a vystupuje... Mozbyt by bola zaujimava tretia priecna trat cez mesto, hlavne ak by relativne expresne vedela spojit severnou stranou periferie, ale urcite nie na ukor existujucej trate...
Trat po Obchodnej a Radlinskeho bola postavena uz v roku 1899 (teda vlastne v predminulom storoci 😉 ). Zrusena bola v roku 1926 a od 1951 po Obchodnej chodia trolejbusy. Takze planovane zrusenie by bolo uz druhe v jej historii.
Mimochodom, prelozenie trate na Mytnu a 1.maja je len hmlista myslienka, alebo je uz aspon trochu jasne, kade presne by trat mala viest a ako by boli umiestnene zastavky?
Ad:TeBeCe

🙂 Dakujem 🙂
Z> snad raz to bude aj na nete (no mozno az po vyradeni toho busu 🙂 )...ale kedze mam dve rovnake fotky, jednu ti mozem venovat 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.