Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Samo1 #103419:
idealne riesenie je pri jednopruhovych cestach kruhac, pri viacpruhovych kruhac s tym ze hlavny smer ho podjazdom obide...
Reply on: Ámos #103421:
? oprava
mysliŠ dva pruhy v jednom smere alebo dva pruhy v oboch smeroch?
Reply on: Samo1 #103420:
je to spoločnosť PATRIOT z Brna, kde napr. robili preferenciu pre MHD na viac ako polovici Brnenských križovatiek... a opýtajte sa DP, ako to funguje... ? www.patriot.cz
Reply on: Samo1 #103416:
myslim dva pruhy v jednom smere alebo dva pruhy v oboch smeroch?
Reply on: VLK #103411:
tak toho projektanta preferencie nájdi a pošli na ODP, asi by ho tam uvítali s otvorenou náručou ( sú tam aj dobré stavané kočky, takže by si to užil) xixi
Reply on: Ámos #103410:

druhý pruh na malom kruháči zvýši priepustnosť o 10%
Reply on: Ike #103409:

som zvedavý, čo budete hovoriť na ten kruháč, keď sa postaví všetko, čo sa má postaviť severne od Vajnor.
Reply on: hoppusmark01 #103412:
tak to je samozrejme, ale hadam nebudeme budovat cesty tak aby vodici nemuseli krutit volantom. Okrem ineho ak by vodic s navesom na klasickej krizovatke odbocoval do lava tak ma rovnake problemy ako pri kruhaci, len mu este zavadza prve auto v rade na ceste, na ktoru sa chysta odbocit (fu komplikovane, ale hadam vies ako to myslim.)
Reply on: Ámos #103407:

semafory na dvoch pruhoch majú vyššiu priepustnosť, ako kruháč
Reply on: Laky #103395:

Povedz to dopravnému inžinierovi z KDI za BA V
Reply on: hoppusmark01 #103412:
a to bol 12-metrový autobus, pričom v BA jazdia 18metrové a v budúcnosti možno aj 20-metrové..
No a kamión s návesom má 13,6 metra, čo je oproti 18m (alebo dokonca 20m) dosť veľký rozdiel..
Reply on: Beus #103387:

Ad1-preferencia el. dopravy. V Karlovke je inerval medzi elkami 50s, zaťaženie priečnych smerov niekoľko sto voz. za hod., to snáď nemajú ani na západe. A za to, ako to funguje môže v prvom rade projektant, Siemens je len údržba. Čo sa týka Hečkovej, tam sa nevybudovalo samostatné odbočenie vprravo a tým sa to nedá riadiť. Hlavne že sa ušetrilo...
Ad2-budovanie CSS. Vinohrady v Rači asi požadovali MsÚ a obyvatelia, aby nemuseli cez Detviansku, Staré Grunty: asi ste nezrátali počet nehôd, Kuklovská - DPB požadoval riadiť výjazd z otočky do križovatky. O vhodnosti kruháčov som už písal: niekde v sídlisku s rovnomernou nízkou záťažou prosím, ale nie na diaľničnom privádzači so zaťažením 1000 voz v jednom smere!
Čo sa týka vodičov, choďte sa sťažovať do autoškôl, tam učia vyplnovať testy, ale nie jazdiť cez svetlá. "Pri vypnutých svetlách si vodiči nevedia čo počať". Presne preto sa svetlá stavajú, aby si vedeli počať.
Ad 3 Bus pruhy: Už to vidím, ako páni podnikatelia odložili svoje BMW, lebo na Šancovej sa vyznačili busové pruhy a priepustnosť sa tu znížila na polovicu. Asi ste sa včera dosťahovali z Lazov pod Makytou a ešte neviete, ako to tu chodí...
Ad4 dopravné stavby: Pouvažovať nad dopravnými stavbami? xixi, kde je metro, severná tangenta, nultý okruh atď, dopraváci asi požadovali všeličo, ale mešec drží niekto iný. Ak by bola napr. severná tangenta, tak na Šancovej by tie BUSpruhy kľudne mohli byť.
Ad5 výroky: "elky občas stoja na svetlá" bolo myslené na riadených križovatkách s preferenciou. Raz som videl výsledky DPB z počtu zastavení eliek na jednej križovatke, vyplynulo z nich že 7% eliek sa zastavilo priemerne na 10s. Nie je to občas?
Keď tak nadávate na ODP a Vy ste taký odborník na dopravu, tak sa tam zamestnajte a napravte všetky krivdy na doprave, ktoré tam spáchali. Určite by Vás tam vzali, lebo ak si myslíte, že tam pracuje pri riadení dopravy 20 ľudí s vysokými platmi, tak ste na veľkom omyle.
Reply on: Ámos #103410:
no to že nemajú viditeľne problémy neznamená, že sa tam ich vodičom nejazdí ťažšie ako cez normálnu križovatku.. Ja som tadiaľ išiel autobusom (ak myslíš ten kruháč pri Móle), a šofér tam má oveľa ťažšie to vytočiť ako na normálnej križovatke kadiaľ by išiel stále rovno..
Reply on: Samo1 #103366:
akosi som to dynamické riadenie križovatiek v BA prehliadol a neverím tomu, že na slovensku nie je projektant, ktorý by nezvládol naprogramovať preferenciu pre vozidlá MHD.... aj keď ja poznám jedného špičkového českého projektanta (spolupracuje so slovenskou firmou)...
ODP určite nesie zodpovednosť za dopravu v meste a pokiaľ nebudú riešiť problém MHD a jej preferenciu oni, tak kto?
Reply on: Mike #103396:
ale tam nie je cesta 4+4 pruhy. Tam je 2+2.
Okrem ineho existuju aj viacpruhove kruhace.

Re #103401 hoppusmark01: V Pezinku nemaju s kruhacmi problem ani kamiony s navesmi. Neviem preco by mali mat problem v Bratislave.

Inak podla tych vsetkych vyjadreni tak tender na prenajom 20 CNG busov s moznostou navysenia na 30 vyhrala spolocnost, ktora to navysenie vyuzila. A tak budeme mat 30 novych kratasov 😉
Reply on: Ámos #103407:
suhlas... pri vajnoroch je ten kruhovy objazd najlepsie mozne riesenie...

vyhodov kruhacu je to, ze nie je ziadny volny smer otvoreny zbytocne...
Reply on: Ike #103393:
lebo keby nie CSS, tak nezarobi siemens a niekomu nepojde do vrecka provizia!!!
Reply on: Samo1 #103403:
keby tam boli semafory tak zapchy su este vacsie!
Reply on: NN #103404:
no ak sa budeme voziť v nových autobusoch a trolejbusoch, tak tých 50 centov nebude taká strašná suma.. Ale samozrejme treba dodržať poradie: najprv nové autobusy, až potom zdraženie lístkov..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.