Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tr3mp #102405:
"Nevýhodou chladenia klimatizáciou nie je to, že v klimatizovanom prostredí je chladnejšie. Nevýhodou je práve spôsob, akým sa nižšia teplota dosahuje - vháňaním studeného vzduchu do miestnosti, vozidla (pričom ten studený vzduch má ešte nižšiu teplotu, než na ktorú je nastavená klimatizácia). V lete pritom ľudia chodia oblečení ľahšie, ako v zime, a teda chladný vzduch môže prúdiť priamo na nechránené časti tela - a byť vystavený studenému prievanu nechránenými časťami tela nie je to najlepšie pre zdravie."

A práve preto by mala byť klimatizácia nastavená tak, aby rozdiel v teplotách bol maximálne 10° C. ?
Reply on: bwd #102353:
No ja keď tade idem, tak si vždy počkám na zelenú a nikdy mi to nepridalo nejak veľmi dlho (a keby aj hej, tak bezpečnosť je prednejšia). Ale možno som si už zvykol. ?
Reply on: Emo #102403:
"Keď Ti príde v zime nevykúrený autobus, aj vtedy povieš, že v zime má byť zima?"

Ja to radšej rozviniem, keďže som sa asi nevyjadril dostatočne zrozumiteľne (a zároveň si vybral vetu, ktorú som dal do príspevku na odľahčenie):

Nevýhodou chladenia klimatizáciou nie je to, že v klimatizovanom prostredí je chladnejšie. Nevýhodou je práve spôsob, akým sa nižšia teplota dosahuje - vháňaním studeného vzduchu do miestnosti, vozidla (pričom ten studený vzduch má ešte nižšiu teplotu, než na ktorú je nastavená klimatizácia). V lete pritom ľudia chodia oblečení ľahšie, ako v zime, a teda chladný vzduch môže prúdiť priamo na nechránené časti tela - a byť vystavený studenému prievanu nechránenými časťami tela nie je to najlepšie pre zdravie.

Kúrenie (vo väčšine prípadov) funguje tak, že mám výhrevné teleso, ktoré sála teplo. A aj keby bola miestnosť ohrievaná prúdom vzduchu, v zime bývaš viac oblečený, takže prievan až taký problém nie je (menej nechránených častí). Naviac keď Ti fúka napr. na krk nie teplý ale studený vzduch, tak je to rozdiel.

Inými slovami, nevadilo by mi až tak ochladzovanie vozidiel, keby bolo zabezpečené inteligentnejším spôsobom ako fúkaním ľadového vzduchu 🙂
Reply on: S499.1023 #102397:
Tak vyzeralo by to zaujímavo. ? Ale myslel som rozmiestnenie sedačiek. ?
Reply on: tr3mp #102077:
Keď Ti príde v zime nevykúrený autobus, aj vtedy povieš, že v zime má byť zima? ? ?
Reply on: stevo #102089:
No a až teplota vzduchu stúpne až neviem kam a slnko svoj pekelný výkon spustí naplno, tak sa v tom IGK pozatváram, stlačím tlačidlo s nápisom "AC", na krútivom koiesku si nastavím číslo "23" a budem v pohode ? .
Reply on: Ámos #102084:
Na ten tvoj spôsob výpočtu si prišiel ako, Pištík?
Reply on: tr3mp #102077:
Mne je jedno, ako to vnímaš. Ja pred neklimatizovanou MHD uprednostní klimatizovaný IGK a je mi úplne jedno, že to oslabuje moju schopnosť vyrovnávať sa s vyššími teplotami prirodzene ? .
Reply on: S499.1023 #102396:
ked tadial moze prejist porschetera, ktora ma o vyse 40% vyssie napravove tlaky, "fixne" dvojosove podvozky, tak by nemal byt problem ani ULF 😉
Reply on: Lubomir #102074:
Toto často opakované tvrdenie NIE JE pravdivé.
Reply on: Emo #102072:
Jasné, kolesá v NP autobuse umiestniš mimo karosériu, čo?
Reply on: aquila #102051:
Už keď som sa začal preklikávať po troch týždňoch na nejaký dátum, kde osm naposdledy skončil, tak som videl veľkú hádku s M@rtinom. Problém je v tom, že ULF by v Prahe prešiel tak 200 m.
Reply on: Ámos #102042:
Akú podobnosť s ULF-om tam vidíš? A na čo sa podobajú výerobky so znakom okrídleného šípu, na čo si si zvykol, ty trkvas?
Reply on: Ámos #102006:
Rozdiel v celkovej ploche konkrétne ktorých dvoch autobusov je O,54 m2???
Reply on: M3go #102000:
Pretože by to bola hlúposť par excellence.
Reply on: Ike #101944:
Pri takomto ponimani by si mal za chvilu Celoslovensku dopravnu spolocnost, a. s. 😃 Ved ZSSK budu partnermi v kazdom IDS... Takze plati to, co napisal S499 🙂
Reply on: Lubomir #101999:
SOR-ka nemá s kĺbákom žiadne problémy. SOR.ka čaká na dostavanie haly.
Reply on: Lubomir #101982:
A prečo by tie prenajaté vozy SO SERVISOM nemohli byť úplne inej značky? Čo na tom záleží, keď sa nemusíš starať o ND a servis?
Reply on: Ike #101944:
Nie, o fúziu rozhodne nepôjde. Zjednotia sa akurát CP a cestovné doklady. Peniaze sa rozdelia.
Reply on: Ike #102387:
premavky = prevadzky

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.