kedy uz prestanes riesit natery bratislavskych vozidiel. uz je to dost trapne ako v nepravidelnych intervaloch sa snazis presvedcit neviem koho o potrebe zmeny nateru BA vozidiel.
ja som za, trocha by tam mohlo byt viac bielej (napr od toho spodneho pasa az dole biele) a bolo by to super
ale to je uz vec vkusu, hlavne ide o farby a myslim ze bielo-cervena bola, je a mohla by byt farba BA
Toto je veľmi pekné riešenie, namiesto obrázkov a smajlíkov LBC, by na nátere boli takéto biele pásy. Lebo je jasné, že donekonečna tú reklamu LBC lepiť (dúfam) nebudú. No a iba červené vozidlá by boli dosť fádne..
to s tymi sedadlami v Ik435 uz napadlo aj mna. V zadnej casti mohli byt takisto sedadla v usporiadani 2+1, bolo by tam ovela viac miesta. Samozrejme, ak by to vyslo co sa tyka hmotnosti, ako napisal Amos..
KT8D5 sa jednak uz nevyrabaju, a druhak, ani ked sa vyrabali, sa nedali vyrobit na rozchod 1000 mm. V osemdesiatych rokoch mala byt KT8-ka buduce univerzalne vozidlo pre vsetky DP v CSSR, nieco ako v 60. rokoch T3. Kedze jedine Liberec a Bratislava mali rozchod 1000 mm, tak pre sudruhov bolo jednoduchsie rozhodnut o priserne drahom prerozchodovani, nez by vymysleli nejaku alternativu ku KT8D5 pre tieto mesta.
pretoze v Ik435 nesie tretia naprava nielen cestujucich, ale aj motor a prevodovku... Vsetko ma svoju nosnost. Dnes uz by sa dopravcovia mali snazit vozit ludi, nie ako pytle zemiakov, ale ako zakaznikov. A ti chcu sediet. Preto usporiadanie 2+2 by malo byt na co najvacsej moznej ploche vozidla. Ak kapacita nepostacuje, treba posilnit interval.
boli by ale nebolo to možné vtedy keď sa vyrábali. počul som také, že výrobca nebol ochotný vyrábať KT8D5 a niekto hovorí, že sme nemali na to trate ani.
Teraz inak správa všetkým. Jedného času sme tu rozoberali problém električky s dvomi stanoviskami, že neni takú treba, že druhé stanovisko pre šoféra je plytvanie miestom. Tak ma napadla otázka či neni plytvanie miestom stanovisko šoféra v druhom prívesnom voze električky, keď by tam mohlo byť viac miesta pre cestujúcich?
O dĺžku aj tak prt ide. Porovnaj si koľko ľudí nasáčkuješ do tej úzkej uličky medzi sedadlami v Solarise a koľko do uličky Ikarusu 280! Neporovnateľne oveľa viac. V Ikaruse 280 sa mohli aj dvaja ľudia postaviť vedľa seba a bola rezerva ešte aj, kdežto novodobé moderné busy svojím maximálne nevhodným usporiadaním sedadiel 2+2 obojstranne toto neumožnňujú a kedže v BA sa ráta s obsadtiteľnosťou vozidla na posledný cm štvorcový tak to prechídzanie uličkou v preplnenom buse je "slasť" hotová... Keby sa v našej MHD nepočítalo s intervalmi pre sardinkáreň tak by to usporiadanie sedadiel bolo v pohode. Takisto tu otrepem už po x-tý krát zadnú časť Ikarusu 435 kde je ulička maximálne spravená na prt, kedže cez ňu prejsť ak tam stoja ľudia je celkom ťažké. Nedalo sa pri 435 zadať si,že by sme chceli sedadlá len po jednej strane vo dvojiciach a na druhej nie viac ako jedno? Mohli by takúto úpravu spraviť pri GO inak ?
zas tak som to nemyslel, tak brzdi ? mám na mysli to, že väčšinu klbákov dodá SOR a zvyšok Marcedes aby sa nepovedalo, že sa nekúpilo to, čo sa občanom tak páčilo. Inak uvítal som tu aj kĺbové Solarisy ale tie asi niesú reálne keďže je voči nim silná averzia, takže v podstate Solarisy skončili skôr než začali,že? ?
Za mesiac dva sa vyhlasi tender... za dalsi mesiac-dva-tri sa vyhodnotia ponuky. Ak nejaka strana nenamietne procesne pochybenie, alebo zaujatost a bohvieco, tak sa prvych vozov dockame za dalsie 3-4 mesiace... pokial sa odvolaju, tak to moze trvat dalsich par mesiacov a moze to skoncit az zrusenim tendra a vyhlasenim noveho... to tu uz mame rok...
ok... mozno som to prehnal, ale skor ako za pol roka tu tie busy nebudu. Takze ziadny mesiac - dva.
Ten zúfalý stav bol už dávno pred nástupom tohto vedenia. Ale ja si myslím, že keď sme vydržali doteraz, tak hádam nejaký mesiac - dva navyše už vydržíme.
Ámos