Reply on: Fitzroy #102012:
KT8D5 sa jednak uz nevyrabaju, a druhak, ani ked sa vyrabali, sa nedali vyrobit na rozchod 1000 mm. V osemdesiatych rokoch mala byt KT8-ka buduce univerzalne vozidlo pre vsetky DP v CSSR, nieco ako v 60. rokoch T3. Kedze jedine Liberec a Bratislava mali rozchod 1000 mm, tak pre sudruhov bolo jednoduchsie rozhodnut o priserne drahom prerozchodovani, nez by vymysleli nejaku alternativu ku KT8D5 pre tieto mesta.Kazdopadne, KT8D5 v sieti DPB nikdy neuvidis.
enumaelish
Teraz inak správa všetkým. Jedného času sme tu rozoberali problém električky s dvomi stanoviskami, že neni takú treba, že druhé stanovisko pre šoféra je plytvanie miestom. Tak ma napadla otázka či neni plytvanie miestom stanovisko šoféra v druhom prívesnom voze električky, keď by tam mohlo byť viac miesta pre cestujúcich?