v podstate vsetky zostavajuce vozy prvej kolony ev. c. 1914, 1915, 1916, 1917 a 1920 skoncili so zaradenim solarisov 27.6.06.
Ono to bolo povodne urcene ako rozsirenie, este aj byvaly namestnik primatora to potvrdil, ale potom sa urobilo velke halo ze prisli solarisy a ikarusy pojdu do srotu... 2936, 2937, 2939, 2941, 2942, 2943, 2945 boli odstavene 30.6.06.
Všade sa píše ako plánuju kúpiť autobusy. Vypisujú tendre, plánujú ďalší ,ale na tie 25Trky (kde tušímže máme ešte zmluvu na 6 kusov) takže netreba vypisovať tender (ak sa nemýlim) dáko zabudli... ?
tender na klbáky je na 240kusov??? ? a to bude taká rámcová alebo seriózna? a rozdelia ten počet objednaných busov medzi viacero výrobcov alebo jeden to zhrábne? Nenapadlo ťa inak,že s vyhlásením tendra sa čaká na SOR kým začne vyrábať klbáky?
tak to ti teraz ťažko nájdem presné ev. čísla Ikarusov 280 ktoré pošli po nákupe Solarisov ale bolo to verejne známe, že Solarisy došli ako náhrada za Ikarusy 280 a ža boli aj nejaké vyradené po ich nákupe.
Sorky 10,5 mozu byt nahradou za sorky 9,5 z rokov 2000 - 2002 v pocte 26 kusov.
Tender na klbaky ma byt v pocte 240 cize takmer kompletna obnova klbakov.
ok, moja otazka je, nahradou coho bude tolko soriek 10,5 a na ake linky ich chces dat ?
Mas dojem ze by boli klbaky v rieseni ? Nevyzera to tak. Resp. ich riesenie je na konci vlaku aj ked sa mali riesit ako priorita. Dobry manazer rozhodne nebude nahradzat vozy, ktore su v prijatelnom stave aj ked po zivotnosti a rozsirovat svoje aktivity, dokial nebude schopny zabezpecit a obriadit tie, ktore uz ma.
Dobry manazer nekupuje to, co nepotrebuje. 51 kusov 9,5metrovych soriek tu NIKTO nepotreboval. Linky 37 a 30, rovnako tak l 29 by sa bez soriek 9,5 zaobisli.
Ja vidim potrebu 12metrovych vozov, ale nevidim potrebu kontraktu na 10,5ky za 300 mil. na 4 roky. Aj ked sa to nemusi minut
Rovnako tak nevidim dovod obmedzovat sutaz na 10,5 metrove autobusy len preto, aby vyhrala sorka... ale je pravda, ze mne za to tiez nikto laskavost neurobi. Tych 1,5 metra ti zase tolko neusetri, ale je pravda, ze to eliminuje ostatnych moznych konkurentov. Naopak, pre cestujucich je aj 1,5 metra dost. Keby sa jednalo o tender na nakup 12 metrovych busov, nepoviem. Keby sa jednalo o tender na nakup 10-15 kusov busov v dlzke 10,5 metra, frflal by som, ale uznal by som, ze to je rozumne...
Ale po skusenostiach z minuleho roku, kedy sa dotiahlo 18 9,5metrovych hrbacov len preto, ze ved mame ramcovu zmluvu a nemusime robit tender... po tejto skusenosti po mne nechci, aby som veril, ze ked bude tender na 300 mil. ze sa niekto bude zatazovat dalsim tendrom na 12metrove busy... povie sa zase ved tu mame toto, tak to budu 10,5ky... a zase si to odseru cestujuci.
Co je natom, ze 20 prenajatych vozov bude uplne inej znacky ako zvysok vozidiel. Aj keby kazdy z tych 20 vozov bol inej znacky tak ti to moze byt uplne sumafuk. Dielne sa one starat nebudu a jedina starost bude, na ktoru linku sa jednotlivy voz v dany den nasadi a aky vodic tam bude.
Re #101983 Lubomir: Klbaky su v rieseni. Ale chcel by som si vyjasnit tvoju logiku. Takze kedze mame zly stav klbovych vozov, tak budeme cakat az kym vyriesime klbove vozy az potom zacneme riesit ostatne. Ono dobry manazer riesi vsetky problemy sucasne. Ano tak ako treba klbove vozy, treba aj 12 metrove vozy a aj menej ako 11metrove vozy.
Prve sorky z roku 2000 su po zivotnosti. 100% Ikarusov 435 z rokov 1995-1998 je po zivotnosti (96 vozidiel). 100% Ikarusov 283 je po zivotnosti (6 vozidiel). Od roku 1998 sa vyradilo okolo 30-50 (asi i viac) klbovych busov bez adekvatnej nahrady...
Vazne si myslis, ze tych 8 soriek po zivotnosti je tak dolezitych ? Mame tu par kusov Karos, ktore su v zlom stave a su hnile a obite... Ale kolko percent tvoria tie obite naftaky z celkoveho poctu vozidiel, kludne k nim prirataj aj najstarsie plynaky po GO... a porovnaj to s tymi klbakmi.
15metrovy bus nie je nahrada klbaku. Solarisy boli kupovane na rozsirenie vozoveho parku, nie ako obnova. Nakoniec sice nahradili Ikarusy, ale adekvatnou nahradou to nazvat nejde.
Teraz si opat precitaj svoj argument s 8 sorkami a uvedom si, ako ubohy je, hlavne v porovnani s tymi fotkami co si nalinkoval neskor. Potom sa chod previezt dieselovymi klbovymi karosami po GO a zistis, ze az na tu obitost su v rovnako ubohom stave ako tie solo...
Idealista... Nasadenie typu vozidla v Bratislave zial casto neurcuje potreba prepravnej kapacity ale to, co dokazu naskrabat vo vozovniach. Inak by uz boli na linke c. 32 davno 15metrove busy, rovnako ako na l 20. Nestavalo by sa, ze sa na klbovu linku vypravia sola, alebo ze sa vozidlo vobec nevypravi... Najprv je potrebne mat aspon taky pocet vozidiel + rezervu, kolko potrebujes na beznu vypravu... a co sa tyka klbakov, ten pocet tu nie je.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Lubomir
Sor BN12 ma kapacitu 105+1 pasazierov, v zavislosti na prevedeni, BN10,5 ma 86+1 pasazierov, rozdiel 19 ludi stojacich na zastavke.
Rozdiel medzi BN9,5 a BN10,5 je 13 pasazierov.