A čím som zavádzal? Že som sa ich neopýtal či nechú cestovať "maticovým slávičím mestským expresom"? A taktiež im mám dodať, že nemajú na výber,že a budem sa tváriť, že môžu si slobodne povedať, čo chcú. To dokážeš len ty.
Takže anketa by dopadla tak, že.
- "Pracujem vo VW ale budem čakať ako magor na vlak s 10min intervalom medzitým mi utečie 83 aj 92 na Patrónku s prestupom na viac liniek do VW resp. priama linka a s 21 od ASMN si postojím v zápche na Karadžičovej aj Šancovej. Ale čo už, nemám na výber."
Hej ale opticky to zhoršuje to, že zastávka je za rohom. A okrem toho čo električka by už mohla vysadiť cestujúcich na Kamennom pred TESCO kde stojí na semafore a potom ešte raz pred Jesenského tak cestujúci akurát tak sa môžu prizerať ako stoja pred TESCOM a potom ešte raz na semafore ďalej. Mohli by tu zastávku posunúť aspoň pred druhý semafor, bolo by to lepšie a dalo by sa lepšie presúvať pešo medzi zastávkami keď potrebuje dakto prestúpiť.
Ale ja som sa ich pýtal kam cestuješ za zábavou, školou, prácou alebo ak nepracuješ tak tvoji rodičia. Škola vyšla jednoznačne pre bus alebo plánovanú trasu eliny, zábava - centrum historické alebo Obchodná, Nám.SNP a tam má chodiť opäť čo - elina, alebo súčasná zastávka Zochova to pokrýva busmi resp. zastávky elín v centre to kryjú. Práca/vybavovačky - 60% elina plánovaná a 40% vlak... Teraz neni a ani nebude nejaký dôvod na zmenu aby ľudia začali zrazu cestovať na Nivy. Dôvodom nebude ani nová budova AS, to je len potreba aby to nepadlo dakomu na hlavu a aby to vyzeralo na úrovni. Ale opakujem ti,že bary, diskokluby, čajovne a reštiky v centre sa nepresťahujú do "tvojho centra". Mimo toho neviem ani o tom, žeby sa tam chceli nejaké školy nakoľko pochybujem, že nejaká by mala na to platiť si nájom v nejakom skleníku. Takisto ordinácie očných alebo zubných lekárov a pod. tam ťažko budú. A ak tam aj budú obchody tak ich využijú len ľudia čo tam budú mať prácu, alebo chodievajú roky okolo teraz ešte len plánovaných objektov, ale nikto sa ti nebude trtkať z okolia TESCA na Kamennom alebo inde k ASMN alebo Pribinovu aby si nakúpil alebo si tam hľadal prácu a nechal starú lebo dakomu sa to tak páči.
Vnucuješ tu násilne jeden obohraný otravný návrh ako keby mesto nemalo na výber a muselo sa riadiť podľa toho, že dakomu hráblo v gebuli! Mi to pripadá ako strážna veža, odkiaľ keď vystúpiš tak ťa zlikvidujú. Ty si rovnaký, tiež nepripúšťaš žiadnu spoluprácu iných dopravných prostriedkov s električkou a ani nenavrhuješ žiadny postup ako jej pomôcť len na ňu nadávaš. Máš len suché poznatky ale nič viac, si blázon a nie odborník. Nehľadáš medzi tým kompromisné riešenie. Dovolím si povedať, že niesi úplne čistý, ale pracuješ pre dakoho kto má na tom eminentný záujem aby tu električka nebola a nasáčkovali sa sem železnice s ľahkými vlakmi, ak vôbec nejaké budú a nie 810 alebo dačo podobné.
v ICckach sa hlavne na tých sedadlách nevystrieda za deň toľko ľudí ako vo vozidle MHD..
Za jeden deň sedia na jednom sedadle v IC možno traja ľudia, zato v autobuse MHD asi (tipnem si) 150 ľudí?
Podľa mňa úplne eliminovať individuá v MHD nie je možné.. Jasné, že je ich treba vyhadzovať, ale na 100% sa to nedá nikdy.. Predsa len je to verejná doprava, a môže si do nej nastúpiť ktokoľvek..
Mas pravdu ze tie calunene sedadla su skor o psychike. Napriklad v ICckach mi nevadia, lebo este som tam nikdy nevidel sockarov. A vo vlakoch vseobecne to nie je take zle lebo tym nechodia bezdomovci a podobne individua. Cize tam je calunene vhodne. Plast a drevo su nepohodlne a tak mi asi najlepsie vychadza ta kozenka.
"V Tescu v OC HRON (Dudvazska MHD) mi dokonca uz aj vytah zahlasi prvni patro."
Ve všech veřejných budovách musí kvůli nevidomým všechny výtahy hlásit patra, a pokud vím, takový zákon existuje i na Slovensku, protože platí v celé EU.
Problém čalouněných sedadel je i psychický - člověk má prostě strach do čeho si sedá. Velmi nákladná je i údržba - v Praze se dezinfikují čalouněné sedačky každých 14 dnů a pak musí vůz den stát, aby sedačky uschly. I to něco stojí...
Faktem je to, že od čalouněných sedaček ustupuje i západní Evropa - Marseille dřevo, Vídeň si do nových ULFů nechá montovat plastové sedačky. Berlín do svých autobusů vrací koženku. Podle mého názoru je primární, aby MHD nejezdili individua, kteří je znečišťují, pak by otázka čalounu neměla být problém.
Dřevo je stejně pohodlné jako laminát - tedy nepohodlné. Je, ale pěkné, jednoduše se čistí a je to nejrecyklovatejnější materiál. Co na to ale říkají požární předpisy a cestujícího prdel?
Koženka se nemusí zdaleka tak udržovat jako čaloun. Koženkové sedačky byly v Praze do autobusů montovány do roku 1995 a nepopraskané vydržely 10 let v pohodě. Potahy čalouněných sedaček se v Praze mění každých 5-7 let. Koženka je z hlediska údržby a čistoty samozřejmě lepší, ale vypadá hrozně.
Design je čistě subjektivní. Mně se 15T taky líbí víc, ale mám známého, kterému se 14T líbí velmi. V 15T vidí rukopis Kotase, jehož K2R ani M1 moc nemusí. Podle něho 14T působí velmi subtilně, a to jí dělá lehkou. Mně se na 14T nelíbí okna, která nejsou v jedné rovině, ale kopírují podlahu, která je cig cag. S čumákem problém nemám. O tom, jestli je něco nadčasového můžeme mluvit až po několika letech. Rádoby francouzské extravagance na autech se rychle okoukají, zatímco německé automobily vypadají pořád stejně a furt se líbí. Renault z roku 1988 vypadá úplně jinak, než současný Renault, zatímco Mercedes má tradiční proporce a masku už 40 let a pořád se líbí.
V Tescu v OC HRON (Dudvazska MHD) mi dokonca uz aj vytah zahlasi "prvni patro". Len sa smejem, ze Cesky.
Re #100633 Papyr: Spravne hovoris. Je to inteligentne zariadenie, nemusel by som sa pytat vodica na linku a smer, "cistit pravy bok" vozidla pri hladani dopytu a myslim, ze tam je aj funkcia hlasenia casu...
Re #100627 pepino23: Konkretne krizovatky, ktore si spominal, mi pomahaju (ako sluzba) v tom, ze ked pridem k tej novej skrinke, zboku hmatom "precitam", kolko jazdnych pruhov ma krizovatka (rozlisene, ci sa jedna o cestu alebo trat) a zospodu je zariadene, ktore pocas zelenej vibruje (v pripade, ze si uprostred dvoch ciest a nepocujes, ktory smer tuka zelena) - no sam sa presvedcujem, ze uz ich je dost nefunkcnych (konkretne svetla pri Poluse, na Obchodnej). A v hornej casti byva hmatova sipka, ktora mi ukazuje smer. Tu sa mi par krat stalo, akoby bola odtial "vylupnuta".
Skor chodim na Dispecera, tu som len nahodou, ale zapojil som sa, kedze s tym zijem, v pripade akychkolvek otazok a pomocok, ktore nam nevidiacim pomahaju, rad vam odpoviem na juraj.prager@post.sk ...
Juraj21
Re #100633 Papyr: Spravne hovoris. Je to inteligentne zariadenie, nemusel by som sa pytat vodica na linku a smer, "cistit pravy bok" vozidla pri hladani dopytu a myslim, ze tam je aj funkcia hlasenia casu...
Re #100627 pepino23: Konkretne krizovatky, ktore si spominal, mi pomahaju (ako sluzba) v tom, ze ked pridem k tej novej skrinke, zboku hmatom "precitam", kolko jazdnych pruhov ma krizovatka (rozlisene, ci sa jedna o cestu alebo trat) a zospodu je zariadene, ktore pocas zelenej vibruje (v pripade, ze si uprostred dvoch ciest a nepocujes, ktory smer tuka zelena) - no sam sa presvedcujem, ze uz ich je dost nefunkcnych (konkretne svetla pri Poluse, na Obchodnej). A v hornej casti byva hmatova sipka, ktora mi ukazuje smer. Tu sa mi par krat stalo, akoby bola odtial "vylupnuta".
Skor chodim na Dispecera, tu som len nahodou, ale zapojil som sa, kedze s tym zijem, v pripade akychkolvek otazok a pomocok, ktore nam nevidiacim pomahaju, rad vam odpoviem na juraj.prager@post.sk ...