Reply on: Marcelllooo #100139:
1) "vyplyva z platnej legislativy" - uz by si mohol uviest aj zdroje
2) "Dopravne planovanie moze reagovat bud na existujucu situaciu alebo moze aktivne vytvarato novu situaciu. Podmienkou je len dopravna potreba/narok. "
Novu situaciu zvycajne nevytvara tam, kde je uz stovky rokov zauzivana ista relacia, navyse v tvojom pripade nie je ani potrebny dopyt /skus si spravit anketu/ - Petrzalka - Nivy - Filialka
3) "Nerozumiem, preco podporujes tvorbu novych elektrickovych trati, ktore su investicne aj prevadzkovo najdrahsie. "
Vystavba nadvlaku, prestavba elektrickovych sieti na nadvlak, kupa nadvlakov, vystavba trolejbusovych trati, nakup trolejbusov, to je vsetko lacnejsie ano? Elektricka je z dlhodobeho hladiska najefektivnejsia a najvhodnejsie financne narocna. nehovoriac o dodrzani dochadzkovych prudov, resp ich zdokonaleni... v tvojom pripade ide o degradaciu..
4) "Koho a aky zaujem tym hajis? " zaujem mojho mozgu, zial IQ mam len 116, cize v porovnani s tebou som vlastne hlupak...
5) "Tak to hybaj na doucovanie..."
na toto mi je usmevne aj reagovat, pretoze pri zadani prveho retazca mi to vprvom rade vyhodilo tvoje prispevky a potom nejaku tu dokumentaz z ktorej je jasne ze slovicko nadradeny vyjadruje dialnicnu a rychlosntnokomunikativnu siet dokopy a je v tom zmysle, ze je to vyssia trieda ako cesty 1.triedy...
ty to spajas s vystavbou a dopravnymi vztahmi (vid #100136)...
to by ma teda sakramentsky zaujimalo, ako taka D1ka na useku BA-PB diktuje podmienky nizsim stupnom, ked dialnica tu je by očko vyse 25 rokov, ale medziokresne cesty 1.triedy uz nejake to storocie...
praveze castokrat je to naopak, dialnice a rychlostne cesty robia akoby spojnicu dopravnych vztahov, ktore tu uz davno boli... a akurat sa vyprofiluju
hoppusmark01
Naopak, v centre mesta obratiská pre MHD chýbajú, a prestavbou Predstaničného námestia si ideme jedno z najdôležitejších obratísk rušiť..
Okrem toho k tomu priestoru Predstaničného námestia sa treba postaviť úplne iným spôsobom.. Teraz je primárny cieľ postaviť tam obrovské nákupné centrum, kancelárske budovy, a funkcia železničnej stanice a plochy pre MHD sú až na úplne poslednom mieste záujmu.. A malo by to byť presne naopak..
Okrem toho ak ideme do detailov, tak napr. počet stromov, aký sa vyrúbe, nebude mať ako a hlavne KDE byť nahradený, pretože zastavanosť toho územia bude takmer, ak nie presne 100%.. To znamená zhoršenie kvality vzduchu...
Za ďalšie sa tam plánuje veľké množstvo mimoúrovňových križovatiek, ktoré značne obmedzia pohyb peších... Pritom základným princípom dopravného plánovania v meste je, obmedziť mimoúrovňové križovatky, podchody a nadchody na minimum.. Totiž sú to príliš veľké bariéry pre chodcov, viď napr. podchody na Hodžovom námestí, Zochovej, Trnavskom mýte.. Kto mi zaručí, že v tých podchodoch okolo Hl.stanice budú fungovať eskalátory a osvetlenie 24 hod. denne? Nikto.. Nie, že by som bol lenivý, ale na úkor zisku developera nebudem prekonávať výškové rozdiely schodami, keď teraz môžem prejsť úrovňovo cez prechod pre chodcov...