Buspruhy majú aj psychologický efekt, ktorý má za úlohu motivovať ľudí uprednostniť verejnú dopravu. Ak vidia, že ich využívame na urýchlenie individuálnej dopravy, tak sa tento psychologický efekt stráca.
A pokiaľ to vyzerá tak, ako na tom videu, že policajt selektívne posiela do pruhu autá tak, aby sa celý vyprázdnil na najbližší cyklus, a teda pre autobusy to znamená nulové zdržanie, tak na tom vadí čo presne?
"Dopravní policajti z dôvodu zhustenej premávky a tvorby rozsiahlych kolón z oboch strán na obchádzkovej trase v dôsledku uzatvorenia tunela Sitina regulujú na križovatke Patrónka dopravu a cestnú premávku. Z dôvodu rýchlejšieho prejazdu presmerovávajú motorové vozidlá aj cez vyhradené BUS pruhy."
To už je komplexná rekonštrukcia Račianskej radiály, kde by bolo veeeeeľmi vhodné najprv spraviť poriadnu analýzu priecestí a križovatiek s cieľom ich redukcie. Ale vyzerá to tak, že v najbližšom čase sa s takou rekonštrukciou nepočíta a riešia sa iba jednotlivé uzly bez väčšej koncepcie.
Nemyslím že je reálne sem do tohto úseku zmestiť viac ako 2 jazdné pruhy a teda dva pre priamy smer a jeden pre odbočenie. Navyše pochybujem že je v záujme obyvateľov a magistrátu aby sa zúžili chodníky na 1 m. Teraz majú podľa odhadu nejaké 3 metre, na každý ďalší jazdný pruh treba minimálne 3 metre... Navyše aby tá križovatka fungovala, chcelo by to aj pruh samostatný vľavo na Sliačskej, čo tiež nevidím moc reálne.
Riadenie v križovatke so Sliačskou by pomohlo bezpečnosti ale len v tejto križovatke. Ak by sa riadila, tak by boli zápchy ešte väčšie ako teraz a autá by robili problém v iných neriadených uzloch. Posudzoval som tú križovatku niekedy v 2016-2017. V rannej špičke tam je na dvoch pruhoch 1500 voz/h, ľavé odbočenie do Sliačskej 300 a výjazd zo Sliačskej 400-500. To v danom tvare križovatky nemá šancu fungovať, navyše aj s povolenými otáčaniami... A križovatku rozšíriť nejde - bývalé vedenia mesta a magistrátu popovoľovali stavby skoro až nad cestu. Možno ak by sa zbúralo Figaro alebo tá budova na rohu, posunula električková trať... A bude to tam ešte horšie, postupne sa zastavujú vinohrady a čudujsasvete kadiaľ majú autá chodiť, no cez Horskú na Sliačsku.
Nehovorím, že treba CSS na každej križovatke, ale na tých najproblémovejších (hlavne asi Račianska x Sliačska). To priecestie by som určite nerušil, pretože tadiaľ jazdí celkom veľa áut. Podľa mňa by sa ale mali medzi Jarošovou a ŽST Vinohrady trochu presporiadať priecestia, príp. z niektorých urobiť iba jednosmerné otočky.
nasekavanie CSS ku kazdej vrbe tiez nie je uplne ideal.... to uz by som radsej videl zrusenie tohto priecestia (s urcitou zachadzkou sa daju nahradit vsetky prejazdy cez trat, aj ked v smere z mesta na ahoj je to na biely kriz a nazad uz celkom pekny kusok.....