Len zas si zober, ze za jednu zonu ja mozem prejst z KV k Avionu (Stara Ivanska je stale 100). A to mas cez celu bratislavu, cca 16 kilometrov. Cize ako by si to riesil potom?
Je smutné, že lístok s najmenšou zónovou platnosťou je 2. Ten kto sa potrebuje odviezť napr. z jedného konca Borinky zaplatí za 3-minútovú jazdu až 0,70 € (pri novej 10 % zľave z dopravnej karty to bude 0,63 € čo je tiež dosť).
"SAD Trenčín, a.s. v spolupráci s Trenčianskym samosprávnym krajom oznamuje cestujúcej verejnosti, že v termíne od 1.8.2015 zavádza v prímestskej pravidelnej autobusovej doprave nulté tarifné pásmo pri preprave na kratšiu vzdialenosť v rámci obce (škola, obchod, kostol, kultúra, lekár).
Vychádza sa tak v ústrety našim zákazníkom pri preprave na kratšiu vzdialenosť. Cena cestovného v novom tarifnom pásme sa znižuje oproti súčasnému platnému 1. tarifnému pásmu o 33%.
Výška cestovného v prímestskej pravidelnej autobusovej doprave v kilometrickej vzdialenosti 0 – 2 km bude:
- Hotovosť: 0,40 €
- Dopravná karta: 0,27 €
- Krajská karta multiCARD: 0,24 € "
Páči sa mi IKEho návrh. Mierne by som ho pozmenil. Medzi zónu 100 a 101 (101 by som zmenil na 102) by som "strčil" novú zónu 101, ktorá by bola bezzastávková. Tým by boli odstránené problémy s pochopením zdojenia zóny 100.
Odkedy DPB aktualizuje databázu ePCL aj cez deň? ? Nebývalo to iba v noci? Oco bol dnes pred 10 h v predajni DPB v Dúbravke a bezplatné cestovné mu predĺžili až do 26. 9. 2015. Priložil som sem screenshot.
K IDS - jednorazovým lístkom:
Tie budú využívať skôr tí, ktorí dochádzajú autobusom do Bratislavy, keďže ceny budú približné k tým SADkárskym, ak nie trošku nižšie (ak sa využíva aj MHD v rámci mesta). Taktiež sa im vyplatí PCL - nie zas ohromne...
Ale značná časť autobusových cestujúcich sa zvezie na Bajkalskú, Račiansku či na Nivy, odkiaľ už nepokračujú cestu MHD. Im sa to zdraží, a to dosť.
O vlakoch už ani nehovorím, kde momentálne časové predplatné traťové majú veľmi výhodné ceny oproti navrhnutým cenám PCL IDS. Tam by mohli byť viac využité len PCL s dlhšou časovou platnosťou tým, že by fungovali prestupy v regióne medzi vlakmi a busmi, ale zatiaľ to absolútne nikde nefunguje, ak nepočítam pseudo-Záhorie.
Takže ja som veľmi zvedavý, ako tieto IDS lístky nabehnú pri dochádzke do BA. Lebo tie predplatné vďaka zdvojeniu 100-ky nebudú až tak príliš lacné na to, aby z áut presadali do vhd, či využívali tarifu BID namiesto ZSSK.
O študentoch tiež nehovorím, oni si už teda absolútne nebudú kupovať PCL, ani JCL (prevažná časť sa vezie bezplatne vo vlakoch).
Jasne, rozumiem. Treba hlavne zabranit tomu aby sa nasiel nejaky ukrivdeny chudacik, co hned oslovi media, ktore to potom patricnym a priklaslenym sposobom rozmazu
Teda je v poriadku, ak si od cudzinca niekto vypýta za dva kilometre 15 eur?
Áno, pretože práve títo taxikári sú najviac kontrolovaní a majú všetky papiere v poriadku. Práve na tieto miesta, akou je železničná stanica, chodia pravidelné kontroly a keby nemal taxikár niečo v poriadku, už dávno nemá licenciu.
Tá info o dvojitom započítavaní zóny 100 bude tiež súčasťou každého jedného lístka, cenníka, na žltých automatoch.... a to vždy minimálne aj v angličtine.
Tak pôvodný návrh (z roku 2009) bol taký, že budú existovať súčasne 3 rôzne lístky s rovnakou platnosťou a to s delením na:
- čisto mestské, teda dnešné 15 a 60 min.
- čisto regionálne, kompletná ponuka zón a časov,
- kombinované, v rovnakej štruktúre ako regionálne, akurát o cca 50 centov drahšie.
To je určite viac komplikovaná štruktúra, ako táto. Len podotknem, že napr. aj v Prahe majú v meste 3 pásma, pričom pásmo P sa počíta za dve. Niečom podobné existuje aj v niektorom z nemeckých IDS (teraz si nespomeniem) alebo napr. v Zürichu. Takže, možno ide nie o bežné, ale ani o výnimočné riešenie.
1. Informácia bude na každej jednej schéme zón, a to dokonca v troch jazykoch.
2. Ak by sme chceli zachovať možnosť PCL 101+region, tak sa budú musieť v mysli ľudí obnoviť tak či tak.
3. A v ktorom prípade zdvojená 100 nebude? "Čo také sa nachádza medzi Lamačom a Patrónkou?" Hranica zóny, ktorá žiaľ niekde musí byť. Tak isto, ako sa nič také nenachádza medzi Sencom a Veľkým Bielom. Mimochodom, taxi prepína sadzbu niekedy už za Dúbravkou (viď jeden z tých článkov k dnešnému protestu). ?
A napr. 5 minútová jazda Marianka - Záhorská Bystrica (kde v teréne nerozlíšiš hranicu medzi obcami) = 3 zóny, rovnako ako zmieňovaná relácia Stupava - Jablonové, čo je 13 km.
Žiaľ, je to všetko o peniazoch. Ak by objednávatelia chceli čo najľahšie a najzrozumiteľnejšie pre cestujúcich nech to stojí čo to stojí, tak celý IDS bude tvoriť 10 zón a je to vybavené. Ale ak zaváži na každom eure, tak z toho treba nejako vykľučkovať. ?
Mam obavu ze vystrelit cenu Stupava-Zah.Bystrica zo 45 na 81 centov (cena z karty) je uplne nerealisticke.
Pocitanie zony 100 ako dvoch zon bude vyznacene na schemach, listkoch a kadekde inde. Cestujuci to pochopia. Ono to neni az tak nestandardna vec, maju to aj v zahranici (a turisti zvladaju). O Prahe radsej ani nehovorim, tam je ten system mestskych pasiem totalny bordel.
Problemom je podla mna najma ta vynimka pre dvojzonove listky, aj to najma preto ze nikto este neprisiel na to, ako to najlepsie odkomunikovat (a sam s tym trochu bojujem a neviem sa rozhodnut).
Je to pekne odkomunikované a systém má svoju logiku. Ak som správne pochopil, aby sa udržala približne súčasná cenová hladina, je žiaduce vytvoriť akési "vstupné" do Bratislavy, ktoré v systéme predstavuje zdvojená zóna 100.
Lenže z pohľadu kritického cestujúceho (nie hlúpeho, ktorý by to nevedel pochopiť), vidím zase ďalší systém, v ktorom sú výnimky (po neprestupnom lístku v prestupnej tarife, cez odlišné prístupy k oblastnému označovaniu liniek a pod.).
Cestujúci by sa mal pozrieť na schému liniek a malo by mu byť jasné, že ide cez toľko a toľko zón a teda má si kúpiť taký a taký lístok. Súčasný stav bude vnímaný cestujúcou verejnosťou negatívne, pretože:
1. bude odrádzať náhodných cestujúcich (využívajúcich JCL), ktorí majú potenciál opustiť IAD. Systém bude vyžadovať štúdium prepravného poriadku, pretože pohľad na mapu a opýtanie sa náhodného spolučakateľa na zástavke nebude stačiť. Obzvlášť rád sa pozriem na zahraničných cestujúcich.
2. systém obnoví vnútrobratislavské hranice, na ktoré už cestujúci zabudli. Okrem toho, že si budú musieť obnoviť pamäť, musia sa povzniesť na to, že zóna 100 je zdvojená.
3. zóna 100 bude navyše zdvojená iba niekedy. Nie je úplne jasné ani to, prečo časť Bratislavy má byť mimo zdvojenej zóny a časť v nej. Ak teda pôjdem zo Stupavy do DNV bude mi stačiť 2-zóna ak na Nivy potrebujem 4 zónu. Chýba mi v tom logika. Prečo sa priechod medzi ŽST Lamač a Železnou studničkou zrazu rapídne odrazí v cene lístka, kým pri iných lístkoch sa tento priechod neprejaví vôbec? Čo také sa nachádza medzi Lamačom a Patrónkou?
Hoci sa to nedá už zrejme zmeniť, pre cestujúcich by bolo oveľa prijateľnejšie vnímať BA ako celok a zriadiť povedzme zónu 102 na vonkajšom okraji zóny 101 tak, aby nemala žiadne zastávky. A jednoducho, kto bude prekračovať hranicu Bratislavy, automaticky si priplatí za zónu navyše. Zóny 100+101+102 by sa mohli pre komerčné účely nazývať Zóny BA.
Výhod by to malo niekoľko
- možnosť jednoznačne zaznačiť do schémy
- spoplatnenie by rešpektovalo hranice Bratislavy a bolo by viac pochopiteľnejšie (napr. aj taxi prepína tarifu po prekročení hranice BA a nie na Patrónke, medzi Stupavou a Záhorskou Bystricou sa nachádza hranica BA, je to interpretovateľné a nespochybniteľné).
Negatívum by bolo samozrejme v tom, že cestujúci na okraj Bratislavy by mali cestovné drahšie. Ale bol by v tom systém. Stupava - DNV = 3 zóny, Stupava - Nivy = 4 zóny.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.