Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #209807:
S tymi vypoctami predbiehas udalosti. Este nie je zname ako bude prebiehat kombinovanie PCL a JCL IDS. Ak by to bolo podobne ako v JMK, tak napr. do zony 520 by ti stacilo k 100+101 doplatit 2 zonovy listok za 70 centov.

V Malackach a Senci pokial viem ziadne R stat nemaju.
No ako pozerám, ľuďom s PCL pre 100+101 ak budú chcieť ísť jednorazovo vlakom z Bratislavy do Pezinka alebo Senca, tak o dosť výhodnejšie bude využiť tarifu ZSSK.

Konkrétne Regional, ktorá je (pokiaľ viem) stále automaticky dostupná pre všetkých. Podľa pôvodných plánov ju tuším mali využívať iba držitelia BČK zo ZSSK po zaplatení jednorazového poplatku asi 5 € na rok?

a) Bratislava,Rača - Pezinok
- vlak: 0,74 € (pri nákupe cez internet iba 0,70 €)
- BID: 1,20 € (nedá sa kúpiť cez internet)

b) Bratislava, Vajnory - Senec
- vlak: 0,90 € (pri nákupe cez internet iba 0,86 €)
- BID: 1,50 € (nedá sa kúpiť cez internet)

Hmm a niekde som čítal, že od nového GVD majú nejaké rýchliky (R) zastavovať aj v Malackách a Senci. BID (IDS BK) naďalej nebude platiť na rýchlikoch?

A kedy je v pláne zaintegrovať dopravcov SAD Trnava a SAD Dunajská Streda?
Reply on: MatejBA #209805:
Dodatkom, že jednozónový lístok neplatí v zónach 100 a 101. ?
Reply on: Peon #209804:
Len zas si zober, ze za jednu zonu ja mozem prejst z KV k Avionu (Stara Ivanska je stale 100). A to mas cez celu bratislavu, cca 16 kilometrov. Cize ako by si to riesil potom?
Reply on: Rubber38 #209767:
Je smutné, že lístok s najmenšou zónovou platnosťou je 2. Ten kto sa potrebuje odviezť napr. z jedného konca Borinky zaplatí za 3-minútovú jazdu až 0,70 € (pri novej 10 % zľave z dopravnej karty to bude 0,63 € čo je tiež dosť).

Pre porovnanie, v SAD Trenčín je nulté tarifné pásmo v rámci obce. http://www.sadtn.sk/?mod=novinky--nulte-tarifne-pasmo

"SAD Trenčín, a.s. v spolupráci s Trenčianskym samosprávnym krajom oznamuje cestujúcej verejnosti, že v termíne od 1.8.2015 zavádza v prímestskej pravidelnej autobusovej doprave nulté tarifné pásmo pri preprave na kratšiu vzdialenosť v rámci obce (škola, obchod, kostol, kultúra, lekár).

Vychádza sa tak v ústrety našim zákazníkom pri preprave na kratšiu vzdialenosť. Cena cestovného v novom tarifnom pásme sa znižuje oproti súčasnému platnému 1. tarifnému pásmu o 33%.

Výška cestovného v prímestskej pravidelnej autobusovej doprave v kilometrickej vzdialenosti 0 – 2 km bude:
- Hotovosť: 0,40 €
- Dopravná karta: 0,27 €
- Krajská karta multiCARD: 0,24 € "
@Samo - to je trochu zaujimava cifra, či nie? 😃 dnes ma to aj so študentskou zľavou stojí 3,70-4,50, podľa toho, kadiaľ sa vyberiem...
Reply on: richardhudec #209801:
Zostal by ti ale problem s vynimkou pre dvojzonovy listok. To je podla mna ovela vacsi problem ako zdvojena zona 100.
Reply on: 810zssk #209788:
Páči sa mi IKEho návrh. Mierne by som ho pozmenil. Medzi zónu 100 a 101 (101 by som zmenil na 102) by som "strčil" novú zónu 101, ktorá by bola bezzastávková. Tým by boli odstránené problémy s pochopením zdojenia zóny 100.
Reply on: MatejBA #209791:
nie je to OK a prave taki zmrdi nam robia hambu.
Reply on: Peon #209798:
Okolo polnoci sa synchronizuje databaza internetoveho predaja medzi jednotlivymi dopravcami + do revizorskych citaciek a podobne.
Reply on: 810zssk #209797:
Aha takže čo sa zapisuje iba v noci niekedy po polnoci? Keď si chcem kúpiť PCL cez internet, nemôžem si ho kúpiť od dnes, ale najskôr od zajtra, však?
Reply on: Peon #209796:
Zlavy sa zapisuju do databazy hned, robia to priamo na predajni.
Reply on: 810zssk #209751:
Odkedy DPB aktualizuje databázu ePCL aj cez deň? ? Nebývalo to iba v noci? Oco bol dnes pred 10 h v predajni DPB v Dúbravke a bezplatné cestovné mu predĺžili až do 26. 9. 2015. Priložil som sem screenshot.


K IDS - jednorazovým lístkom:
Tie budú využívať skôr tí, ktorí dochádzajú autobusom do Bratislavy, keďže ceny budú približné k tým SADkárskym, ak nie trošku nižšie (ak sa využíva aj MHD v rámci mesta). Taktiež sa im vyplatí PCL - nie zas ohromne...
Ale značná časť autobusových cestujúcich sa zvezie na Bajkalskú, Račiansku či na Nivy, odkiaľ už nepokračujú cestu MHD. Im sa to zdraží, a to dosť.
O vlakoch už ani nehovorím, kde momentálne časové predplatné traťové majú veľmi výhodné ceny oproti navrhnutým cenám PCL IDS. Tam by mohli byť viac využité len PCL s dlhšou časovou platnosťou tým, že by fungovali prestupy v regióne medzi vlakmi a busmi, ale zatiaľ to absolútne nikde nefunguje, ak nepočítam pseudo-Záhorie.
Takže ja som veľmi zvedavý, ako tieto IDS lístky nabehnú pri dochádzke do BA. Lebo tie predplatné vďaka zdvojeniu 100-ky nebudú až tak príliš lacné na to, aby z áut presadali do vhd, či využívali tarifu BID namiesto ZSSK.
O študentoch tiež nehovorím, oni si už teda absolútne nebudú kupovať PCL, ani JCL (prevažná časť sa vezie bezplatne vo vlakoch).
Otvoril som sme a co nevidim ? http://i.imgur.com/r1qyNcf.png - niekomu sa dnes dari ?
Reply on: Ike #209792:
Tak tomu sa žiaľ nevyhneme... keď môže Nový Čas písať o tom, ako niekto po piatich rokoch nepozná podmienky SMS lístka a dostal pokutu.
Reply on: Valec #209789:
Jasne, rozumiem. Treba hlavne zabranit tomu aby sa nasiel nejaky ukrivdeny chudacik, co hned oslovi media, ktore to potom patricnym a priklaslenym sposobom rozmazu 🙂
Teda je v poriadku, ak si od cudzinca niekto vypýta za dva kilometre 15 eur?

Áno, pretože práve títo taxikári sú najviac kontrolovaní a majú všetky papiere v poriadku. Práve na tieto miesta, akou je železničná stanica, chodia pravidelné kontroly a keby nemal taxikár niečo v poriadku, už dávno nemá licenciu.

Sef Unie TaxiKarov v tom najlepsom ? http://www.etrend.sk/firmy/sef-unie-taxikarov-sme-na-dne-a-nemame-co-stratit.html
Reply on: Valec #209789:
Ešte sa doplním.

Tá info o dvojitom započítavaní zóny 100 bude tiež súčasťou každého jedného lístka, cenníka, na žltých automatoch.... a to vždy minimálne aj v angličtine.
Reply on: Ike #209787:
Tak pôvodný návrh (z roku 2009) bol taký, že budú existovať súčasne 3 rôzne lístky s rovnakou platnosťou a to s delením na:
- čisto mestské, teda dnešné 15 a 60 min.
- čisto regionálne, kompletná ponuka zón a časov,
- kombinované, v rovnakej štruktúre ako regionálne, akurát o cca 50 centov drahšie.

To je určite viac komplikovaná štruktúra, ako táto. Len podotknem, že napr. aj v Prahe majú v meste 3 pásma, pričom pásmo P sa počíta za dve. Niečom podobné existuje aj v niektorom z nemeckých IDS (teraz si nespomeniem) alebo napr. v Zürichu. Takže, možno ide nie o bežné, ale ani o výnimočné riešenie.

1. Informácia bude na každej jednej schéme zón, a to dokonca v troch jazykoch.
2. Ak by sme chceli zachovať možnosť PCL 101+region, tak sa budú musieť v mysli ľudí obnoviť tak či tak.
3. A v ktorom prípade zdvojená 100 nebude? "Čo také sa nachádza medzi Lamačom a Patrónkou?" Hranica zóny, ktorá žiaľ niekde musí byť. Tak isto, ako sa nič také nenachádza medzi Sencom a Veľkým Bielom. Mimochodom, taxi prepína sadzbu niekedy už za Dúbravkou (viď jeden z tých článkov k dnešnému protestu). ?

A napr. 5 minútová jazda Marianka - Záhorská Bystrica (kde v teréne nerozlíšiš hranicu medzi obcami) = 3 zóny, rovnako ako zmieňovaná relácia Stupava - Jablonové, čo je 13 km.

Žiaľ, je to všetko o peniazoch. Ak by objednávatelia chceli čo najľahšie a najzrozumiteľnejšie pre cestujúcich nech to stojí čo to stojí, tak celý IDS bude tvoriť 10 zón a je to vybavené. Ale ak zaváži na každom eure, tak z toho treba nejako vykľučkovať. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.