No moj osobny nazor je taky, ze urcite by som sa potesil, keby bolo metro, ale uz sa konecne zmierme s tym, ze metro nebude, pretoze tento narod nan jednoducho nema. S tymi prestupnymi uzlami je to dobry napad, pretoze skutocne aj teraz obsluha niektorych casti nie je dobra (napr. Stara Dubravka). Kludne by som prijal nejake uzly, kde by sa na rychlodrazne elektricky pripajali (midi)busy. Ohladom zlucenia niektorych zastavok som myslel napr. Segnerova a Jurigovo namestie. Tie su dost blizko pri sebe. Samozrejme, potom by bolo treba posunut aj zastavku 33.
Skoro by som zabudol...Na Vazke konevne opravili (zatial iba jednu) dieru na kolajisku smer radlinskeho...tam, takmer na krizvoatke s Blumentalskou...rozkopali to tam uz vcera, dneska
som si zo skoly vsimol ze prave v useku spoju kolajnic...je tam pekny schodik Zajtra budu asi asfaltovat...uz to je zastrkovane...
SAD - Tak teda asi uz viete ale to tu nikto este nenapisal SAD BA a DS su uz predane...akurat neviem komu Viem ze Postbus to neni...a bolo 5 uchadzacov...v pripade SAD DS iba dvaja, vyhrala nejaka slovenska firma (tak sa mi zda)...
Pri obsluznych linkach je velmi dolezite prestupovanie. Aby sa nestalo ze pridem busom na zastavku Velka prestupna a na elektricku, ci na iny bus musim slapat 200 m cez dve krizovatky a jednu frekventovanu cestu. Prehanam, ale nie az tak velmi (Racianske, Trnavske, Jurajov dvor, Novy Most, ...).
Pokial by mi bus prisiel priamo k zastavke elektricky/rychlodrahy nemam problem s prestupom a pri krytych zastavkach rychlodrahy by to bola obrovska vyhoda oproti auto, ktore stoji v zapche.
Dnes vecer by (podla inf. od Sicka) mala vysielat STV aj nejaku reportaz o doobednjsej diskusii o doprave v BA. Udajne tam pritomni clenovia klubu boli televiznymi megahviezdami. Bohuzial neviem presne kedy to ma byt...
K akcii o kolajovej doprave: je "super", ked sa ocakava ucast verejnosti v case, ked je vacsina ludi v robote ...
Byt po mojom, do DNV zavediem hned S-bahn. Zastavky Stupava - Devinske jazero - ZST DNV - Kostolne (na nasype pri sidlisku) - Dubravcice (na predlzeni Saratovskej) - Lamac, Vrancovicova - ZST Lamac - Kramare (bud na nadjazde ponad trolejbusovu trat z Patronky, alebo pri vjazde do tunela) - Hlavna stanica - Slovany (na nadjazde ponad elektrickovu trat po Racianskej) - ZST Nove Mesto - Trnavka - Ostredky (blizko konecnej elektriciek) - Prievoz (na nadjazde ponad Gagarinovu) - ZST UNS - Bajkalska (na estakade ponad Bajkalsku) - Petrzalka centum (pri Cernysevskeho) - ZST Petrzalka - Nakupna zona Luky - Janikov dvor - Jarovce (na zel. priecesti) - Rusovce zastavka (pri ceste do Jaroviec) - ZST Rusovce. Cela trat existuje, okrem useku Stupava - Dev. jazero aj elektrifikovana. S vyuzitim trate pre "metro" pocita aj projekt spolocnosti Metro. Do Rusoviec / Stupavy by zachadzali len niektore supravy. Nevyhodou je pomerne velky obluk na vychod okolo mesta, z Petrzalky ale dost ludi dochadza do tejto oblasti. Taktiez by sa zjednodusila doprava zo zapadnej casti mesta do vychodnej (samozrejme z nadvaznou elektrickovou/trolejbusovou/autobusovou dopravou).
Stacilo by dobudovat zastavky a zosuladit grafikony.
Ale je to len taka moja myslienka, urcite by sa naslo viac problemov, ktore by mohli vzniknut.
Nie som za rychlodrahu a "pomalodrahu" na jednom telese. Takyto pristup si vyzaduje velmi dobre naplanovanie grafikonov, aby to fungovalo, ako ma. (Podla mojho nazoru.) Skor by som z elektricky spravil nieco na sposob S-bahnu a "lokalnu" dopravu riesil busmi - pokial mozno trolejbusmi. Ma to aj tu vyhodu, ze cestne vozy mozu ist aj tam, kde kolajove len tazko. (Myslim uzke ulice s pripadnymi prudkymi zakrutami, kde je nutna nizka uroven hluku... ak teda v BA nejaku taku mame. Alebo miesta, kde ludia zvyknu parkovat uprostred ulice.)
Chcel som napisat este viac k tomu, ale jednak to uz viac-menej bolo povedane a dvak som to aj napisal, ale Opera mi to nejak zabudla... proste som o to prisiel.
PS: Ospravedlnujem sa za neucast na tej diskusii, ale nevedel som...
Ludkovia citam tak vasu zaujimavu diskusiu.Ale AD jedna trat pre rychlodrahu a elinu.Ved to nie je nemozne!Staci sa ist pozriet na Karlplatz do Viedne: Schnellbahn,elektricka na jednej trati!
Chodi to tak ze ide 2x elektricka, potom 1x schellbahn.A takto stale dookoloa.No problem
d3k0: zrusenie zastavok ale nesmie byt bez nejakej lokalnej dopravy. Situacia v KV je taka, ze rano aj pri hustyx intervalox a 5-tix linkax su vsetky zastavky plne!!!
ak by si v KV zrusil polovicu zastavok, bez nejakej lokalnej dopravy, tak ta ludia ukamenuju, lebo sa nevlezu na zastavky!!!
Pre kratkost casu iba rychlo: existuju aj expresne elektrickove linky (dokonca aj v CR) - cestovne poriadky su urobene tak, aby expresnej elektricke nestala v ceste neexpresna.
Co sa tyka Dubravky, metro sa ma postavit pod elektrickovou tratou s rovnakou trasou, iba v Karlovke sa mierne odchyli a trochu vybehne k Dlhym dielom. Takyto system ale vlastne kopiruje elektricku. My presadzujeme skor zlucenie niektorych terajsich elektrickovych zastavok, lebo je ich podla nas prilis vela. To by elektricku urychlilo.
Este doplnim - prioritou by nemala byt cena, ale spravny system ako vyriesit MHD "raz a navzdy", teda aby system vyhovoval aj po 50-tich rokoch, cize treba najst systemove riesenie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.