Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #227922:
A je z tohto pohľadu 29T horšia ako 30T? Ak by sme mali výlučne obojstranné vozidla, vystupovalo by sa na niektorých zastávkach vľavo a dvere na oboch stranách by museli zostať priechodné.
Reply on: si #227921:
S kočíkom môžeš cestovať iba na mieste vyhradenom pre kočík, ktorý je v električkách štandardne pri prvých dverách. Rovnako s ním môžeš nastúpiť iba prednými dverami a iba s vedomím vodiča. V zmysle prepravného poriadku je povolená preprava iba jedného kočíka alebo invalidného vozíka s tým, že vodič môže podľa aktuálnych prevádzkových podmienok povoliť prepravu ďalších kočíkov/vozíkov (niektorí vodiči povolia iba 2 a niektorí aj viac, podľa kapacity). Do 29T sa zmestia iba 3 (alebo 4 ozaj malé).
Reply on: drink #227919:
do 30T sa tych kocikov fyzicky zmesti dost, problem akurat je (asi) predpis ktory kaze aby boli vsetcia s kocikmi kusok od vodica, ale aj tak som zazil v jednom vozni 4 kociky (3 pri dverach na opacnej strane a jeden medzi 1. a 2. dverami v smere jazdy...
riesenie interieru je v novsich vodizlach vseobecne dost zle, uz len ked sa potrebujem presukat cez ulicku v "novych" elektrickach a nik tam nestoji ale vsetky miesta na sedenie su obsadene je trochu obtiazne, pripadny stojaci cestujuci v ulicke to blokuje uplne... a sorky, to je uz v tomto smere tragedia sama o sebe....
usporiadanie sedadiel 2+1 ktore bolo v starych vodilach malo svoje opodstatnenie...
Reply on: drink #227919:
Pred dvoma týždňami som v 30Tr prevážal manželkin bicykel. Bol malý. Nevedel som ho tak umiestniť, aby nezavadzal v uličke a by si okoloidúci o koleso neobtierali nohy.
Reply on: Solider #227918:
Koľko kočíkov sa zmestí do 29T a koľko by sa malo?
Električka by sa nemala zaplniť tak, aby bola úplne nepriechodná viac zastávok. V takom prípade treba kúpiť väčšiu električku s viacerými miestami na sedenie aj na státie.

31Tr má aj podľa mňa zle riešený interiér.
Reply on: drink #227909:
Áno, každého osobná preferencia je subjektívna záležitosť, ale naplnenosť vozidla a nepriechodnosť chodbičiek je objektívny fakt. Podobné sledujem pravidelne napríklad v 31Tr na linke 201. Pre túto linku absolútne nedostatočný priestor na státie/kočíky/invalidné vozíky, atď. MInule sa dokonca stala situácia, že preprava vozíka musela byť odmietnutá, keďže vnútri bol jeden kočík (a viac sa ich do toho mikropriestoru ani nezmestí – do T3/T6 sa v pohode naloží aj 4-5 kočíkov a do 15Tr sa naložili (natesno) 3 kočíky.
Reply on: S499.1023 #227912:
Samozrejme má byť Nový Národný Dopravca.
Reply on: Ike #227884:
Obávam sa, že podsunutia si sa dopustil Ty, nie Zlošuk.
Reply on: Ike #227884:
A predstav si, že v Nemecku máš veľmi často na VDZ v oblasti nájazdu upravené tak, že Ti výslovne zakazuje uvoľniť pravý pruh pripájajúcim sa vodičom preradením do ľavého. A má to svoj význam.
Reply on: 810zssk #227876:
To už nie je na Freša, to je na Babiša #bleee# .
Reply on: MatejBA #227893:
Začínam mať pocit, že čím viac takýchto prieserov, tým v dlhodobej perspektíve lepšie - ľudia pochopia, že Náhodný DankoJetový dopravca je nereformovateľná firma, ktorú treba rozprášiť a nahradiť niečím, založeným na zelenej lúke, ak už vôbec je nutné mať Náhodného dopravcu. Základným kvalifikačným predpokladom pre prijatie u NND (Nového Nákladného dopravcu) bude, že dotyčný nikdy nepracoval u ZSSK vo vyššej pozícii.
Dobrý deň,
so žiakmi prvého stupňa sme dnes cestovali linkou 70 z Podunajských Biskupíc o 8,28 a späť o 13,17. Rada by som v mene kolegýň aj detí poďakovala obidvom vodičom za príjemnú cestu. Ráno sme dokonca zabudli v autobuse nejaké veci a pán vodič nás dobehol, aby nám ich odovzdal. Popoludní zase iný pán vodič pochválil naše deti za pekné správanie počas jazdy. Bodaj by takýchto príjemných a ústretových vodičov bolo v MHD viac
Daniela Kališová, učiteľka ZŠ Biskupická 21?
Reply on: drink #227909:
Lenze v 29T sa clovek nema jak postavit tak, bez toho aby blokoval dvere/ulicku. Napriklad ja osobne si v 29T zvacsa sadam, zatial co v 30T stojim.
Reply on: Solider #227908:
Aj vtedy si väčšinou radšej sadnem 🙂 Ja si myslim, že pomer sediacich/stojacich je lepší v 29T. Viem, že si to nemyslíš, nemám na to vedeckú štúdiu, je to subjektívne. Možno nejaký prieskum o ochote využívať MHD by niečo napovedal ?
Reply on: drink #227903:
A ak cestuješ menej ako 10 minút? Netreba zabúdať na fakt, že týchto cestujúcich na krátke vzdialenosti do pár zastávok nie je málo. Navyše vozidlá musia byť skonštruované tak, aby zvládli najväčšie nápory v špičke a zároveň počas sedla poskytovali primeraný počet miest na sedenie, keďže sa predpokladá ich celodenná a celotýždenná premávka.
Reply on: tr3mp #227904:
ano, je to vzdy zavisle od cloveka
a inac prechadzanie chodcov na cervenu je este omnoho castejsi jav (a aj ja k takym patrim), akurat ze chodci si obvykle davaju aspon trosku pozor lebo su obvykle tymi "slabsimi" ak sa na tej ceste s niekym stretnu (aj ked aj tu je taky paradox, ze ked su vonku zle podmienky (napriklad sa smyka, snezi a pod. a teda aj moznosti vodicov v autach na zabranenie pripadneho stretu su horsie) tak casto prave vtedy aj chodci si davaju akoby mensi pozor a nepozeraju ze ci sa nieco neblizi....)
Reply on: d p b #227900:
Opäť chyba mesta. Pri bikesharingu bolo jasné, že v meste pribudnú stovky cyklistov-amatérov. Infraštruktúra, ktorá ich privítala, vlastne nie je žiadna.
Reply on: tr3mp #227904:
To je pravda. Veľmi dobrá sonda je tá Železná. Saganík s Aliexpress Bora dresom si láduje svoj cestný bicykel do nelegálne zaparkovaného SUV na trávniku. Že je arogantný cyklista zároveň arogantný vodič IAD vôbec nie je taká nepravdepodobnosť, ako by sa mohlo zdať.
Reply on: si #227902:
Toto je obohratá téma. Ako bolo povedané nižšie, závisí od človeka.

Ja napríklad bežne na bicykli pred priechodom zastavím (aj jednému človeku), žiaľ tu je problém, že toto súbežne idúci motoristi nechápu. Ja zastanem pred priechodom a autá v mojom smere jazdia veselo ďalej (a chodec už je vo vozovke).

Nerešpektovanie CSS je fakt, to je najmä tým, že na bicykli je to jednoduchšie porušiť ako v aute. Pešo je priechod na červenú ešte jednoduchší na porušenie a zároveň ešte častejší jav ako pri cyklistoch. Ale na červenú sa jazdí aj autom, minule som sa po Štefánikovej blížil k Hodžovmu námestiu a zbadal som, že naskakuje červená. Predo mnou v pruhu išli tri autá, tak som si už trochu zafrfľal, že budem musieť stáť za nimi a dýchať smrad pri ich rozbiehaní. Ale čo sa stalo: všetky tri ešte prešli na tmavooranžovú (ja som videl červenú)! Pre mňa to bolo fajn, stál som prvý pred čiarou.

Jednoducho, niektoré predpisy sa jednoduchšie porušujú pešo, iné na bicykli a ďalšie autom. Napríklad cyklista málokedy prekročí MPR narozdiel od motoristu a pešo je to nemožné 🙂 Ale nemyslím, že to súvisí s tým, že je niekto cyklista, ale skôr s tým, aký má prístup všeobecne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.