Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #229640:
Ak natrafí na vodiča SL ktorý to vie a ktorému sa chce. Ja som pokusy cestovať na jeden lístok Slov.Grob -> Grinava-> BA vzdal lebo vodič SL buď nechápal čo chcem (nahodiť zóny 520+510) alebo mi nahodili zle 610..
Reply on: birch #229641:
Nevidim dovod aby vodic chcel nadiktovat vsetky zony, kedze do pokladne vsetky zony nezadava, to musel byt niekto zmateny 🙂 Do palubneho pocitaca sa zadava prestupna zastavka (t.j. zastavka kde vystupujes zo spoja v ktorom si kupujes CL) a cielova zona. Nic ine. V pripade viacerych moznych tras ich palubak sam vodicovi ponukne na vyber (alebo aj nie a potom mas smolu, musis ist tade kade si palubak zmyslel 😁).

Ak pockate este 30 rokov tak mozno sa Slovak Lines nauci vydavat listky podla poctu zon 😃
Reply on: johnnyjanko #229639:
Určite je možné vydať lístok až do Bratislavy už v autobuse z Plaveckého Podhradia, pokiaľ po celej trase využiješ spoje zahrnuté do IDS BK (môže to byť aj vlak).
Niektorým vodičom keď povieš, kam a ako chceš ísť (Bratislava cez Malacky), vedia ktoré zóny to obsahuje a podľa toho Ti vydajú lístok. Ale stalo sa mi aj to, že vodič prímestského autobusu odo mňa chcel všetky požadované zóny nadiktovať.
Reply on: johnnyjanko #229639:
Ano, riesenie je kupit si listok az do zony 100. Pri nastupe vodicovi SL povies ze chces listok do Malaciek a dalej do zony 100, prilozis kartu a system ti automaticky vyda CL na celu trasu (pricom zohladni ze na 100 a 101 mas elektricenku). Vo vlaku sa potom preukazujes kartou.
Mám jednu otázku na expertov na tarifu IDS BK. Príklad: potrebujem cestovať z Plaveckého Podhradia do Bratislavy, spoje sú také, že autobusom SL do Malaciek a potom vlakom do BA. Pri nástupe v Plav. Podhradí poviem vodičovi "Malacky" a pípnem kartou, nahrá sa na ňu lístok na 3 zóny. Potom v MA si chcem v označovači na stanici kúpiť lístok do BA. Keďže vlastním električenku na zóny 100 a 101, kúpim si lístok len na 5 zón. Označovač mi najprv zobrazí upozornenie, že na mojej karte ešte je platný jednorazový lístok, a či ho chcem prepísať. Potvrdím, zapíše sa nový lístok, a ja nastúpim do vlaku.

Takto som to raz reálne urobil. Problém je, že som cestoval zbytočne na dva lístky a že jednu zónu som zaplatil 2x. Existuje nejaký lepší spôsob? Je možné si priamo u vodiča SL kúpiť lístok až do BA, aj keď daný spoj končí v Malackách? Ak to aj teoreticky možné je, ako je to v praxi? Pochopí polovodič, čo od neho chcem? Alebo aké iné možnosti existujú? Vďaka za rady.
Reply on: Mxxv #229637:
Radšej to nahláste rovno na dispečing DPB, prípadne na políciu
Červenej Karose B741 CNG #1632 na trase linky 31 nesvietia brzdové svetlá!
Reply on: BigMac #229635:
údr...čo?
4928 teda na nejaký čas odstavený, o 2:53 ráno ho dotiahli domov na 3. JRD.
Tunel Sitina je v smere do Petržalky uzavretý. Vracal sa ním z výkonu medvedík 49xx a asi usúdil, že je to naňho už moc, tak si tam za stáleho striekania oleja odložil motor na vozovku.
Nech žije údržba.
Reply on: johnnyjanko #229633:
V strede tej križovatky sa bude kopať, čiže miesto tam bude len pre jeden pruh
Chápe niekto, prečo na Karadžičovej smer sever pred križovatkou s Mlynskými nivami je len jeden pruh v smere "rovno"? Má to nejaký zmysel? Asi si všetci všimli, že sa tam tvoria dlhé kolóny a zápchy sa prenášajú aj na okolité ulice. Uzavretie Mlynských nív chápem, ale toto nie... Rozumie tomu niekto lepšie?
Reply on: Ike #229631:
Balkán v mnohých veciach nie je nasledovania hodný, ale dávam sem drobný príklad z diaľnic, len tak, na porovnanie s nami:

https://goo.gl/maps/PJYrwS1wrZ12 - Severné Macedónsko
https://goo.gl/maps/jsMVea63Jpy - Srbsko
https://goo.gl/maps/VNc1JEngRXx - Grécko
Reply on: dupe #229630:
Asi sa opakujem, ale tentokrát snáď naformulujem svoju myšlienku čitateľnejšie:

Musíme si povedať, aký má byť účel dopravného značenia:
- vyznačiť to tak, že ak by sa križovatka odfotila zhora, mohla by byť použitá ako križovatka na teste v autoškole a zároveň, každý vodič, ktorý v tejto križovatke poruší predpis, dostane pokutu (bez ohľadu na to, že k porušeniu dochádza v jednom z dvoch prípadov), alebo

- vyznačiť to tak (aj triplicitne), že eliminujeme prípady nepochopenia vodičmi a predpisy budú porušovať len tí, ktorí sú si toho vedomí a tí budú zároveň pokutovaní.

V prvom prípade je našim cieľom príjem do štátneho rozpočtu v podobe pokút, v druhom bezpečnosť premávky. Dovolím si však tvrdiť, že koho pokutovať by bolo aj v prípade, ak by sme všetky dopravné pasce zrušili.

Uvádzam obligátny príklad z Rumunska:
https://goo.gl/maps/Nh8BMZisUrF2

Ak niekto pôjde za touto značkou viac ako 60 km/h robí to už minimálne v rozpore so svojim svedomím. Prípad, že by niekto porušil pravidlá cestnej premávky nechtiac, je úplne eliminovaný. U nás sa značka "začiatok obce" podobného rozmeru a samozrejme bez zmienky o 90/km používa na diaľniciach.

Žiaľ, u nás mi bolo narovinu povedané, že druhý prístup sa neuplatňuje a dokonca (duplicita) je zakázaný zákonom.

Ja sám som si minule uvedomil, že som viacero zón 30 odignoroval, lebo som si proste nevšímal značky, ktoré boli buď zle otočené, alebo boli za kríkmi. Koľko vodičov v Bratislave takto jazdí (jazdia proti predpisom ale nie pre to, pretože by chceli), nevieme.
Reply on: david1 #229629:
Mozno miestny specialisti na vyhlasku zhodnotia, ci je ten zakaz odbocenia vyznaceny ok, alebo nie
Reply on: dupe #229627:
To hej , ale smer Karlovka to vyslovene odflákli.
Keď ide bus alebo nákladiak tak fakt nemáš šancu vidieť, keď je to už na úrovni priecestia.
Reply on: Pe67 #229623:
Na čele bola súprava T6 7957-58 z linky 5. Potom bola odstavená dole na odstavnej koľaji.

Sorry, omylom som to dal sem, malo to ísť do dispečerského.
Reply on: david1 #229626:
Tam je dvojnasobna poistka - nepusti semafor, ani znacky s prikazanym smerom jazdy.
Castokrat sa aj tu pise, ze staci niekam umiestnit policajtov a vodici sa naucia dodrziavat predpisy.

Tiez som bol toho nazoru, ale denna realita vylieci kazdeho. Dam 2 priklady:

- uzemie Riverpark - PKO, parkovanie na chodniku. MP s odtahovkou tade brazdia niekolkokrat denne minimalne posledne 3 roky. Nedavaju papucky, ani pokuty za stierac, ale priamo odtahuju auta, ktore parkuju tak ze na chodniku zostane tak 30 cm miesta. Myslite ze sa nieco v mysleni autistov za tie roky zmenilo? Nie. Akonahle sa po odtiahnuti auta objavi volny flek na zaparkovanie, okamzite ho niekto vyuzije. Do 3 hodin je odtiahnuty.

- Zakaz otacania cez trat na krizovatke AGLS - Zizkova https://www.google.com/maps/@48.1436499,17.0816798,3a,75y,283.54h,81.46t/data=!3m6!1e1!3m4!1sV0zc3NyHaqhoz9KSGEUAqA!2e0!7i13312!8i6656
Za otocenim parkuju uz pol roka na chodniku policajti a pokutuju kazdeho previnilca. A stale sa niekto novy najde. To ze je miesto debilne vyznacene len jednou zvislou znackou na skvelom mieste napravo, kam vodic nepozera lebo dava pozor aby ho nezostrelila elektricka, nikoho nezaujima.

Reply on: Pe67 #229621:
Vacsina ludi ide na elektricku preto ze sa niekam potrebuju dostat, nie z tuzby vozit sa elektrickou, preto spravidla potrebuju ist na nejaku konkretnu linku a nie hocikde prestupit na hociaku elektricku.

Zastavka Most SNP pre autobusy smerujuce na Zochovu je velmi potrebna, Most SNP je uzol a zial kvoli sposbu akym sa v okoli vetvia cesty je vela prestupov uplne znemoznenych (nejde len o prestupy z/na elektricku), hoci autobusy tade prechadzaju (ale nezastavuju). Problem je ze samozrejme budovanie autobusovej zastavky na moste by bolo technicky pomerne narocne a teda aj drahe, ale urcite je to nieco o com by sa aspon vyhladovo uvazovat malo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.