S tou časovou platnosťou súhlasím, to je problém. V Zurichu to funguje tak, že každý lístok platí 2 hodiny, takže toto tam nenastáva. Je to ako keby lístky mali len zónovú platnosť, nie časovú. Podobne to má aj TEŽka.
Ale či má byť na lístku uvedené kam cestuješ, to podľa mňa nie je také jednoznačné. Ja si myslím, že to má svoj význam, už len preto, lebo sa tým výrazne zjednodušuje kontrola (netreba nič prepočítavať).
Súhlasím s tým, že zastávka na Moste SNP by mala svoje opodstatnenie, už len preto, že je to centrum mesta, ale zase z Kapucínskej sa dá dostať do skoro všetkých kútov električkovej siete bez ďalšieho prestupu. Nedá sa odtiaľ bez prestupu dostať jedine na Vajnorskú radiálu, na Hlavnú stanicu a na Šafko. Pričom na Hlavnú stanicu je z Mostu SNP lepšie cestovať autobusom 93, a na Šafko sa môžu Petržalčania dostať aj električkou z Farského (a na Hlavnú stanicu v zásade tiež). Možnosť prestúpiť na električku na zastávke Most SNP by teda výrazne pomohla jedine tým, ktorí chcú cestovať z Petržalky na Šafko alebo Vajnorskú radiálu. Všetci ostatní môžu už dnes rovnako pohodlne prestúpiť na Zochovej/Kapucínskej.
Nebolo. Medzi zastavkami mozu byt rozne trasy a zufalo komplikuje vydaj ak tam treba riesit kade vlastne clovek ide aby tam boli vymenovane konkretne zony. Pre toto vznika vela problemov s odbavenim v SL. Dalej su pripady kedy cestujuci cestuje dlhsi cas ako je platnost listka pre dany pocet zon, preto chce listok na vacsi pocet zon, ale SL to nevie vydat - prikladom je vela ludi co maju z dediny jazdnu dobu na Nivy 54 minut, platnost listka 60 minut, ale este chcu ist 30 minut MHDckou. Keby si vedeli nadiktovat aky listok chcu, bolo by to jednoduche, vodic by ho vydal a hotovo. Takto tam musia jalovo vymyslat zony navyse (a nie pri kazdej destinacii to ide).
Z listka vobec nemusi byt zrejme kam cestujes, to je nepodstatna informacia. Relevantne je ci je listok platny v mieste kontroly. V zivote sa ma pri ceste na IDS listok sprievodca nepytal kam cestujem - moze sa to stat ak je vyluka, alebo ak je nejake opatrenie kedy treba cestujucich vystupujucich v niektorej stanici informovat o nejakej mimoriadnosti/zmene. Ale bezne to nerobia.
Vodici SL tarife nerozumeju, problem teda nastava ked sa im snazis dat prilis vela informacii a popletie ich to. Ja pouzivam formulaciu napr. "Poprosim do Grinavy a prestup do zony 100" a zatial som nemal problem s tym ze by to vodic nevedel vydat (ak si odmyslime casy ked sa to spustalo). Nehovor mu cez ake zony chces ist, atd. Len tie dva udaje: kde prestupujes a aka je tvoja cielova zona.
Vďaka za rady. Teda možné to je, ale (to som aj očakával) dosť záleží aj na tom, na akého šoféra natrafím...
Akurát nechápem, čo je zlé na tom, že sa lístky v SL predávajú podľa cieľovej zastávky a nie len na daný počet zón. Podľa mňa ten prvý systém je lepší. Mimo SL mi v IDS BK chýba možnosť kúpiť si lístok na KONKRÉTNE zóny. Keď si v BA na hlavnej stanici kúpim lístok na 5 zón, nie je vôbec jasné, kam chcem cestovať. Možno idem do Cíferu, možno do Malaciek, možno v Pezinku či v Zohore prestupujem... Sprievodca sa ma bude pýtať kam cestujem a prepočítavať, či to sedí. Zbytočné. Nebolo by pre všetkých (cestujúcich, vodičov, sprievodcov...) lepšie, keby som priamo nadefinoval do automatu cieľovú zastávku, a ten by mi predal lístok, kde by boli vymenované presné čísla zaplatených zón (nie len ich počet)? Presne takto to funguje v systéme ZVV v Zurichu a okolí.
Ak natrafí na vodiča SL ktorý to vie a ktorému sa chce. Ja som pokusy cestovať na jeden lístok Slov.Grob -> Grinava-> BA vzdal lebo vodič SL buď nechápal čo chcem (nahodiť zóny 520+510) alebo mi nahodili zle 610..
Nevidim dovod aby vodic chcel nadiktovat vsetky zony, kedze do pokladne vsetky zony nezadava, to musel byt niekto zmateny Do palubneho pocitaca sa zadava prestupna zastavka (t.j. zastavka kde vystupujes zo spoja v ktorom si kupujes CL) a cielova zona. Nic ine. V pripade viacerych moznych tras ich palubak sam vodicovi ponukne na vyber (alebo aj nie a potom mas smolu, musis ist tade kade si palubak zmyslel ).
Ak pockate este 30 rokov tak mozno sa Slovak Lines nauci vydavat listky podla poctu zon
Určite je možné vydať lístok až do Bratislavy už v autobuse z Plaveckého Podhradia, pokiaľ po celej trase využiješ spoje zahrnuté do IDS BK (môže to byť aj vlak).
Niektorým vodičom keď povieš, kam a ako chceš ísť (Bratislava cez Malacky), vedia ktoré zóny to obsahuje a podľa toho Ti vydajú lístok. Ale stalo sa mi aj to, že vodič prímestského autobusu odo mňa chcel všetky požadované zóny nadiktovať.
Ano, riesenie je kupit si listok az do zony 100. Pri nastupe vodicovi SL povies ze chces listok do Malaciek a dalej do zony 100, prilozis kartu a system ti automaticky vyda CL na celu trasu (pricom zohladni ze na 100 a 101 mas elektricenku). Vo vlaku sa potom preukazujes kartou.
Mám jednu otázku na expertov na tarifu IDS BK. Príklad: potrebujem cestovať z Plaveckého Podhradia do Bratislavy, spoje sú také, že autobusom SL do Malaciek a potom vlakom do BA. Pri nástupe v Plav. Podhradí poviem vodičovi "Malacky" a pípnem kartou, nahrá sa na ňu lístok na 3 zóny. Potom v MA si chcem v označovači na stanici kúpiť lístok do BA. Keďže vlastním električenku na zóny 100 a 101, kúpim si lístok len na 5 zón. Označovač mi najprv zobrazí upozornenie, že na mojej karte ešte je platný jednorazový lístok, a či ho chcem prepísať. Potvrdím, zapíše sa nový lístok, a ja nastúpim do vlaku.
Takto som to raz reálne urobil. Problém je, že som cestoval zbytočne na dva lístky a že jednu zónu som zaplatil 2x. Existuje nejaký lepší spôsob? Je možné si priamo u vodiča SL kúpiť lístok až do BA, aj keď daný spoj končí v Malackách? Ak to aj teoreticky možné je, ako je to v praxi? Pochopí polovodič, čo od neho chcem? Alebo aké iné možnosti existujú? Vďaka za rady.
Tunel Sitina je v smere do Petržalky uzavretý. Vracal sa ním z výkonu medvedík 49xx a asi usúdil, že je to naňho už moc, tak si tam za stáleho striekania oleja odložil motor na vozovku.
Nech žije údržba.
Chápe niekto, prečo na Karadžičovej smer sever pred križovatkou s Mlynskými nivami je len jeden pruh v smere "rovno"? Má to nejaký zmysel? Asi si všetci všimli, že sa tam tvoria dlhé kolóny a zápchy sa prenášajú aj na okolité ulice. Uzavretie Mlynských nív chápem, ale toto nie... Rozumie tomu niekto lepšie?
Asi sa opakujem, ale tentokrát snáď naformulujem svoju myšlienku čitateľnejšie:
Musíme si povedať, aký má byť účel dopravného značenia:
- vyznačiť to tak, že ak by sa križovatka odfotila zhora, mohla by byť použitá ako križovatka na teste v autoškole a zároveň, každý vodič, ktorý v tejto križovatke poruší predpis, dostane pokutu (bez ohľadu na to, že k porušeniu dochádza v jednom z dvoch prípadov), alebo
- vyznačiť to tak (aj triplicitne), že eliminujeme prípady nepochopenia vodičmi a predpisy budú porušovať len tí, ktorí sú si toho vedomí a tí budú zároveň pokutovaní.
V prvom prípade je našim cieľom príjem do štátneho rozpočtu v podobe pokút, v druhom bezpečnosť premávky. Dovolím si však tvrdiť, že koho pokutovať by bolo aj v prípade, ak by sme všetky dopravné pasce zrušili.
Ak niekto pôjde za touto značkou viac ako 60 km/h robí to už minimálne v rozpore so svojim svedomím. Prípad, že by niekto porušil pravidlá cestnej premávky nechtiac, je úplne eliminovaný. U nás sa značka "začiatok obce" podobného rozmeru a samozrejme bez zmienky o 90/km používa na diaľniciach.
Žiaľ, u nás mi bolo narovinu povedané, že druhý prístup sa neuplatňuje a dokonca (duplicita) je zakázaný zákonom.
Ja sám som si minule uvedomil, že som viacero zón 30 odignoroval, lebo som si proste nevšímal značky, ktoré boli buď zle otočené, alebo boli za kríkmi. Koľko vodičov v Bratislave takto jazdí (jazdia proti predpisom ale nie pre to, pretože by chceli), nevieme.
Jadran
4928 teda na nejaký čas odstavený, o 2:53 ráno ho dotiahli domov na 3. JRD.