Mám jednu otázku na expertov na tarifu IDS BK. Príklad: potrebujem cestovať z Plaveckého Podhradia do Bratislavy, spoje sú také, že autobusom SL do Malaciek a potom vlakom do BA. Pri nástupe v Plav. Podhradí poviem vodičovi "Malacky" a pípnem kartou, nahrá sa na ňu lístok na 3 zóny. Potom v MA si chcem v označovači na stanici kúpiť lístok do BA. Keďže vlastním električenku na zóny 100 a 101, kúpim si lístok len na 5 zón. Označovač mi najprv zobrazí upozornenie, že na mojej karte ešte je platný jednorazový lístok, a či ho chcem prepísať. Potvrdím, zapíše sa nový lístok, a ja nastúpim do vlaku.
Takto som to raz reálne urobil. Problém je, že som cestoval zbytočne na dva lístky a že jednu zónu som zaplatil 2x. Existuje nejaký lepší spôsob? Je možné si priamo u vodiča SL kúpiť lístok až do BA, aj keď daný spoj končí v Malackách? Ak to aj teoreticky možné je, ako je to v praxi? Pochopí polovodič, čo od neho chcem? Alebo aké iné možnosti existujú? Vďaka za rady.
Tunel Sitina je v smere do Petržalky uzavretý. Vracal sa ním z výkonu medvedík 49xx a asi usúdil, že je to naňho už moc, tak si tam za stáleho striekania oleja odložil motor na vozovku.
Nech žije údržba.
Chápe niekto, prečo na Karadžičovej smer sever pred križovatkou s Mlynskými nivami je len jeden pruh v smere "rovno"? Má to nejaký zmysel? Asi si všetci všimli, že sa tam tvoria dlhé kolóny a zápchy sa prenášajú aj na okolité ulice. Uzavretie Mlynských nív chápem, ale toto nie... Rozumie tomu niekto lepšie?
Asi sa opakujem, ale tentokrát snáď naformulujem svoju myšlienku čitateľnejšie:
Musíme si povedať, aký má byť účel dopravného značenia:
- vyznačiť to tak, že ak by sa križovatka odfotila zhora, mohla by byť použitá ako križovatka na teste v autoškole a zároveň, každý vodič, ktorý v tejto križovatke poruší predpis, dostane pokutu (bez ohľadu na to, že k porušeniu dochádza v jednom z dvoch prípadov), alebo
- vyznačiť to tak (aj triplicitne), že eliminujeme prípady nepochopenia vodičmi a predpisy budú porušovať len tí, ktorí sú si toho vedomí a tí budú zároveň pokutovaní.
V prvom prípade je našim cieľom príjem do štátneho rozpočtu v podobe pokút, v druhom bezpečnosť premávky. Dovolím si však tvrdiť, že koho pokutovať by bolo aj v prípade, ak by sme všetky dopravné pasce zrušili.
Ak niekto pôjde za touto značkou viac ako 60 km/h robí to už minimálne v rozpore so svojim svedomím. Prípad, že by niekto porušil pravidlá cestnej premávky nechtiac, je úplne eliminovaný. U nás sa značka "začiatok obce" podobného rozmeru a samozrejme bez zmienky o 90/km používa na diaľniciach.
Žiaľ, u nás mi bolo narovinu povedané, že druhý prístup sa neuplatňuje a dokonca (duplicita) je zakázaný zákonom.
Ja sám som si minule uvedomil, že som viacero zón 30 odignoroval, lebo som si proste nevšímal značky, ktoré boli buď zle otočené, alebo boli za kríkmi. Koľko vodičov v Bratislave takto jazdí (jazdia proti predpisom ale nie pre to, pretože by chceli), nevieme.
Castokrat sa aj tu pise, ze staci niekam umiestnit policajtov a vodici sa naucia dodrziavat predpisy.
Tiez som bol toho nazoru, ale denna realita vylieci kazdeho. Dam 2 priklady:
- uzemie Riverpark - PKO, parkovanie na chodniku. MP s odtahovkou tade brazdia niekolkokrat denne minimalne posledne 3 roky. Nedavaju papucky, ani pokuty za stierac, ale priamo odtahuju auta, ktore parkuju tak ze na chodniku zostane tak 30 cm miesta. Myslite ze sa nieco v mysleni autistov za tie roky zmenilo? Nie. Akonahle sa po odtiahnuti auta objavi volny flek na zaparkovanie, okamzite ho niekto vyuzije. Do 3 hodin je odtiahnuty.
Vacsina ludi ide na elektricku preto ze sa niekam potrebuju dostat, nie z tuzby vozit sa elektrickou, preto spravidla potrebuju ist na nejaku konkretnu linku a nie hocikde prestupit na hociaku elektricku.
Zastavka Most SNP pre autobusy smerujuce na Zochovu je velmi potrebna, Most SNP je uzol a zial kvoli sposbu akym sa v okoli vetvia cesty je vela prestupov uplne znemoznenych (nejde len o prestupy z/na elektricku), hoci autobusy tade prechadzaju (ale nezastavuju). Problem je ze samozrejme budovanie autobusovej zastavky na moste by bolo technicky pomerne narocne a teda aj drahe, ale urcite je to nieco o com by sa aspon vyhladovo uvazovat malo.
Teraz ked pamiatkari odklepli, ze najazdove/zjazdove rampy nie su sucastou mosta a teda nie su pamiatkovo chranene je prilezitost na zmenu... otazka znie do akej miery sa bude dat nahradit pomerne velky prestupny uzol a obratisko
johnnyjanko
Takto som to raz reálne urobil. Problém je, že som cestoval zbytočne na dva lístky a že jednu zónu som zaplatil 2x. Existuje nejaký lepší spôsob? Je možné si priamo u vodiča SL kúpiť lístok až do BA, aj keď daný spoj končí v Malackách? Ak to aj teoreticky možné je, ako je to v praxi? Pochopí polovodič, čo od neho chcem? Alebo aké iné možnosti existujú? Vďaka za rady.