"bla... takze zalezitosti BA sa tykaju zvysku rovnako ako zalezitosti inych miest.... bla, bla"
- Nás do toho neťahaj, vy ste si po* cestovanie tým ako ste volili, neviem čo majú s komunisticko-kresťanskodemokratickou katastrofou v MHD BA ostatní obyvatelia Slovenska. ❤
Teoriu, ze Bratislava je nas kolektivny klenot a patri nam vsetkym, takisto odmietam. Ja k nej nemam vztah ako k "mojej".
Ked vam MHD kazi niekto z Bertotoviec alebo z Oravskej Polhory, podstatne je, ze tak necini ako Bertotovcan, ale ako Bratislavcan (este k tomu je to obvykle clen magistratu voleny Bratislavcanmi). Chapes to? Kde sa kto narodil, nie je take podstatne, ako kde zije a hlavne, CO TAM ROBI. Ved koniec koncov primator PO je z Velkeho Sarisa a riaditel DPMP je z Fintic.
No ovsemze nema, v soucasne mizerii muze byt rada, kdyz zachova nynejsi tridu. Ale to nikomu nebrani permanentne snit o krasnych novych vozech a permanentne nedelat nic.
Re #52298 Sommelier: Dobre, tvarme sa, ze BA ma na nakup vyhradne nizkopodlaznych vozov a s touto premisou podme nakupovat.
Vyhlasime tender na nakup X NP vozov. Mozeme si nadiktovat, co nas zaujima a urobime bodove vahovanie. Tak napriklad:
- bolo by dobre, keby bolo 100 % nizkopodlazne. Dame to tam. Podmienka je nutna, nedaju sa ziskat body.
- potrebujeme nejaku velkost (12, 15, 18, 24m), tak ju tam specifikujeme (napr. ako dlzku v metroch alebo obsaditelnost v osobach pri hustote 5 os/m2). Podmienka je nutna, nedaju sa ziskat body.
- chceme, aby v NP casti bolo co najviac sedadiel, tak to tam napiseme. Za kazde sedadlo v NP casti bod.
- bolo by dobre, keby sme dostali nieco osvedcene. Tak do tendru napiseme, ze dane vozidlo musi jazdit uz niekde inde a to v nejakom pocte. Za kazdych 20 vozidiel uz jazdiacich jeden bod.
- chceme samozrejme co najnizsiu cenu, tak to tam napiseme. Za kazdych 100 tisic, o ktory bude drahsi nez najlacnejsi, 5 bodov dolu.
- chceme blizko servis. Za kazdych 5 km vzdialenosti servisu od miesta uskladnenia vitaznych autobusov bod dolu.
- chceme zivotnost aspon 15 rokov. Podmienka je nutna, za kazdy rok navyse 10 bodov.
- chceme dodavat nahradne diely po dobu 20 rokov od nakupu. Podmienka je nutna, nedaju sa ziskat body, za nesplnenie 10 bodov dolu za kazdy rok.
- chceme vcasne dodavky. Za kazdy mesiac oneskorenia dodavky proti povodne planovanemu terminu jednorazova hotovostna pokuta.
Jednoducho, do tendra a potom do zmluvy mozes nadefinovat presne, co chces. Ak zostrojis bodove hodnotenie dobre, tak ti potom naozaj staci scitat body uchadzacov a moze ti byt jedno, kto to vyhra. Osobne preferencie typu "ja chcem MAN" alebo "ja chcem Volvo 7000", alebo "ja chcem Citybus" by spravne v tendri nemali co hladat.
mohol by si to pochopit. Je to zbytocne chytanie za slova.
Rovnako ako ma stve, ze dialnica do uzgorodu by mohla byt hotova co najrychlejsie, aby to netahali tunelmi popod Fatru od Ziliny, ale ob BB, bay to bolo lacnejsie, by sa vsetci mohli zamysliet nad stavom MHD a veci tykajuce sa hlavneho mesta, pretoze to mesto nepatri Bratislavcanom (by the way, ako vies, ze tu dopravu v BA nekazi niekto z Bertotoviec ci Oravskej Polhory ? ), co odporuje principu, ze sme si ju pokrivili sami, ale Bratislava nepatri nikomu, ani nam, vam, im.
A ma vubec BA na to aby poskocila o nekolik trid vyse ? Se stavajicima poctama vozu, nebylo by lepsi trochu zorganizovat dopravu a odstranit soubehy linek ? nejprve trat do petrzalky a pak uz se da povyrazovat dost solidni pocet vozu, ktery by se bez ni musely nahradit.A pokud by se udelaly jenom doplnkovy linky, ktery by navazely na kapacitnejsi kolejovou dopravu v dostatecne kratkym intervalu (5 minut a min) , da se snizit stav jeste vic.
fajn...
Karosy poznam, Praha a mesiace v nej stravene myslim staci.
Nejedna sa o karosu !
Ide mi o to, aby sa kupili NIZKOPODLAZNE vozy, co je vlastne linia celej diskusie. Jedine z tohto dovodu karosy 9xx skrtam, lebo za cenu sa to napriek tomu, ze som uviedol, ze je to sedmickova rada s novym xichtom a zadkom a novym motorom (proste stara koncepcia). Tie busy su dobre. Nie vyborne, vynikajuce, proste dobre.
Citybusy sa mi az tak nepozdavaju, myslim, ze by to bola macka vo vreci, ale kto vie...
Ostrava kedysi kupila par Fordov... Mozno bude z coho v tendri vyberat.
Vazne a vazne sa mi jednalo o to, aby to bolo NIZKOPODLAZNE.
Tak na tento evergreen raz a navzdy zabudni. Aspon, kym hovoris o mestskej doprave. Stat ziadne dotacie ziadnemu mestu NEDAVA. Presov ma tu dopravu, ktoru ma, Z VLASTNYCH, nie BRATISLAVSKYCH penazi. Aspon neviem o ziadnom transfere z prostriedkov mesta Bratislavy na ucet mesta Presova. Obdobne to plati pre ine mesta.
Ako napisal Vladimir - to teraz maju Presovcania zaplakat nad smutnou Bratislavou, ktora chudinka ma na metropolu nedostojnu MHD a poslat im svoje Citybusy? Alebo Kosicania Solarisy? Sak vy ste si tu MHD dokur.ili sami a my sme si svoju vypulirovali sami.
Vladimir ako osoba kompetentna v MHD v jednom krajskom meste ma aj ine, nez subjektivne nazory, ale o to nejde.
Ale konecne si priznal, ze Karosa sa ti nepaci a nepovazujes ju za dobru, je len TVOJ sukromny, osobny, posahanou Bratislavou a jej Vrakosami ovplyvneny nazor cloveka, ktory Karosu 95X/96X/Citybus/Citelis videl len z rychlika v inom meste, pokial vobec.
B961 by v sucasnosti bola pre Bratislavu skokom o dve triedy vyssie. Solaris alebo aj ten Citybus o tri triedy. Lenze u vas budu ludia ako ty diskutovat, ci si BA (coby metropola) zasluzi skok len o tri triedy vyssie, alebo rovno o styri, nevsimnu si, v com sa ludia vozia TERAZ a diskutovat budu tak dlho, az sa nekupi nic a Ikarusy uhniju. To je jak s tou dopravou do Petrzalky. Furt sa len vsetci vadia, ci metro, elektricku, VAL, mackopsa, ci doplnkovy trolejbus ano alebo nie, a tak dalej, a medzitym nad hlavami letia desatrocia a ludia sa stale vozia busmi.
Neviem, čo skúša SlovBus, ale ten mestský autobus nevyprodukoval ani jeden. A Granus, ten to už má tuším za sebou.
A ako Ti už bolo povedané, nič nebránilo SlovBusu sa minulý rok do veľkej prešovskej súťaže prihlásiť. Ak sa nemal s čím, tak to mi je ľúto.
Čo sa týka Karosy, na našom trhu momentálne predstavuje zástupcu najideálnejšieho pomeru medzi cenou a získanou hodnotou. Myslím, že každý slovenský dopravca, ktorý si za uplynulých osem rokov kúpil Karosu učinil lepšie ako Bratislava, ktorá Karosu nechce a teda si nekúpila nič.
Bratislava živí zvyšok Slovenska. A samozrejme len poctivými rukami čistokrvných Bratislavčanov s pravovernou líniou v rodokmeni až do tretej generácie. Ach, ja opovážlivec, sypem si popol na hlavu. Myslím, že všetky slovenské mestá, ktoré už majú viac nízkopodlažných autobusov ako Bratislava, by sa mali bezodkladne zriecť a poslať do "metropoly".
ak sa ti karosy pacia a povazujes ich za dobre, rovnaky subjektivny nazor ako ten moj.
Skus zacat podnikat v globalizacnej atmosfere ako to skusa slov-bus, granus a im podobni a take strategicke rozhodnutia im vazne prospievaju.
Bratislava zivi zbytok Slovenska a to ti pisat vlastne ani nemusim, takze zalezitosti BA sa tykaju zvysku rovnako ako zalezitosti inych miest. Len sa na to zabuda, ako vidim.
Skutočne nemám záujem znovu sa zamiešať do stokrát otrepaných bratislavských debát, ale buď taký láskavý a povedz mi KTO KEDY V ŽILINE, BYSTRICI ALEBO PREŠOVE PREHLÁSIL KAROSU ZA ŠROT? Keby si to mysleli, asi by to nebol ich výhradný dodávateľ vozov. Zamysli sa trochu.
Re #52260 Sommelier:
"Pokial sa upises jednemu dodavatelovi, ze od neho nieco nasledujucich X rokov nieco zoberies (za zvyhodnenych podmienok) vznika prostredie, kedy nemoze vstupit na trh iny vyrobca. Nieze by nemohol, ale naco, ked je trh zabraty."
No a? Veď hlavný dôvodom, prečo napríklad DPMP zvolil popisovaný postup bolo PRÁVE TO, aby na trh nevstupovali a súťaže nevyhrávali stále íní výrobcovia.
Re #52264 Sommelier: Metropola by mala dostať to, čo si kúpi...
No a nebude nahodu stejny problem i u tech nakoupenych 15TrM ? navic hodne dilu je od externich dodavatelu, ktery s ostrovem neskoncili a vyrabeji dal. Proste se nakoupi dil se shodnou fukci a provede se jeho schvaleni . Osobne sem zvedavej jak dlouho se bude cekat na ND pro elektrosragory.
No az na 2-3 pokusny vozy, zbytek je temer bezproblemovej a dlouhodoby odstaveni bylo spusobeny dodavatelama. Dlouhy cekani na opravu naprav (jediny opravce je nekde v SK) , previnuti a oprava zavazne poskozenyho rotoru u trakcniho motoru a u jednoho vozu s odlisnou vyzbroji problemy s menicem. Jinak pokud vim tak umrtnost je mensi jak u 14TrM.
je to modernejsie, lepsie, krajsie, len by som sa zastavil na ze vraj negativnymi skusenostami.
V kazdom pripade to ale suhlasi s mojim svetonazorom o progrese a podpore novych veci...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.