Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eripmav #62781:
to je krávovina. Nalial by si do systému zbytočne veľa zbytočných peňazí, ktoré by sa stratili v nezábudkove...
Bratislava sa nemá čo starať o dopravu (vzdialenejších) okolitých miest a dedín.
V konečnom důsledku je na to mnoho dôvodov. Hromadná doprava pravdepodobne nebude nikdy zisková.

MHD prepravuje pacientov na perifériu - kde sa draci - súkromní dopravcovia cenovo pobijú o klienta, ktorého tam DP uráčil doviesť - to je celé a to je všetko.

Tvojim zlučovaním a centralizáciou budovaniu socialistického zriadenia česť.
Reply on: Sommelier #62780:
OK, naklady na udrzbu komunikacii PRERATANE NA JEDNEHO OBYVATELA zavisia od hustoty obyvatelov - je predsa jasne, ze cesta iduca k 10 ludom ma ine naklady na jedneho ako cesta iduca k 1000 ludom. opotrebenie, pocasie su predsa faktory ktore sa nedaju ovplyvnit...
Reply on: Sommelier #62778:
Idealne riesenie podla mna by bolo zlucit SAD Bratislava a DPB Bratislava, co by bolo vyrazne ulahcene napriklad zlucenim Bratislavy a Bratislavskeho VUC. Zlucenie SAD a DPB by bolo naozaj najlepsim riesenim, automaticky by bola jednotna tarifa a dotacie... Problem je samozrejme, ci by majitelom toho zluceneho DPB+SAD bola Bratislava, VUC alebo nejak spolocne... mozno idealne by bolo zlucenie aj VUC a mesta Bratislavy, s tym, ze okolite obce by sa mohli rozhodnut (referendom) ci chcu ist pod jednotnu Bratislavu, alebo pod Trnavu napriklad, som si isty, ze vacsina inteligentnych volicov, ktory najma cestuju do bratislavy kazdy den za pracou by privitalo jednotne SAD+DPB a aj urad radsej v bratislave ako trnave... Neskor by sa mohli pridat regionalne trate na zelezniciach...
Reply on: eripmav #62779:
čo to tliachaš bratranče ???

Naklady na udrzbu komunikacii zavisia od
hospodarnosti obstaravatela
miery opotrebovania
druh a povaha komunikacie
počasie a podobné aspekty

a nie od nejakej hustoty obyvatelstva !
Reply on: pete #62777:
Naklady na udrzbu komunikacii zavisia hlavne od hustoty obyvatelov. Ano da sa najst taky priklad, kde mesto s menej obyvatelmi ma vacsiu hustotu a tym aj nizsie naklady ako mesto s viacej obyvatelmi, ale vseobecne platne pravidlo, je, ze cim vacsie mesto, tym vyssia hustota obyvatelstva. Vranov ma vyssiu hustotu obyvatelstva a tak pravdepodobne nizsie naklady, ale vacsina velkych miest ma vysoku hustotu obyvatelov. A navyse pochybujem, ze taky obyvatelia Vranova pracuju len vo svojom meste, ale tiez aj Nitra a ine mesta, k nakladom na dopravu samozrejme patria aj komunikacie mimo miest, to tiez musi niekto platit...
No, dlhotrvajúcu predošlú debatu o vyrazení tých sadkárskych biznismanov z ASMN rozvíjať nechcem, ale nenájde sa mnoho rozumných dôvodov, prečo by DPB nemal prevziať výkony SAD z periférií do mesta.
Na začiatok stačí spoločná tarifa (SADky, ZSSK, DPB a trebars aj SKY) a ten, kto bude nakupovať vozidlá nebudú SADky, ale DPB.
To si myslíte, že prerozdeľovanie dotácii podľa počtu obyvateľov je správne ?
A je správne rozdeľovať podľa výkonu ?
Reply on: eripmav #62768:
No podla tvojich prispevkov mam pocit, ze si toho este vela nepocul, ale OK.

Len jeden priklad. Zober si taky Vranov nad Toplou, ktory ma asi 30tis obyvatelov a tvori ho asi 5 ulic. A zober si taku Nitru ktora ma 3x viac obyvatelov, a je to rozlahle mesto kde je plno ciest, plno uliciek atd. Myslis si, ze rocna udrzba vsetkych mestskych komunikacii v Nitre stoji len 3x viac ako vo Vranove?
Reply on: S499.1023 #62773:
Co sa tyka lepsich rieseni: napriklad Bratislava ako samostatne VUC (ale to neriesi problem komplexne a systemovo), riesi to, ze financie na dopravu v Bratislave by naozaj boli na dopravu v Bratislave. Komplexne riesenie je napriklad naozajstna decentralizacia - peniaze na obyvatela pre kazdu obec - a samostatne urcenie a dotovanie dopravcu.
Reply on: S499.1023 #62773:
Aha, takze elektricka iduca na Astronomicku nie je elektricka iduca a obsluhujuca napriklad Zahradnicku, uz tomu rozumiem ? ? ?
Reply on: S499.1023 #62771:
Ja by som bol celkom rad keby v Bratislave bol standard dopravy ako v Stupave - miesto na sedenie najst je urcite realnejsie, ikarusy 280 uz velmi tiez SAD nema, interval na tak male mesto ako Stupava je vcelku dobry - rano medzi 7 a 8 : 9 spojov, medzi 6 a 7: 14 spojov za hodinu!!! Ked si predstavim ze by taketo SAD chodilo do Petrzalky, s takym intervalom a kvalitou (samozrejme umerne poctu obyvatelov...)
Reply on: eripmav #62772:
Nieee, nie je to tak, to sú autobusy do Borinky, do Rohožníka, do Malaciek, ktopré idú CEZ Stupavu. A idú aj cez Záhorskú.
Ale dobre, vymysli to lepšie.
Reply on: S499.1023 #62771:
Nie, nerozumiem. Ty si myslis, ze zo stupavy chodi autobus 10 krat za den??? pozri si napriklad www.cp.sk a potom zistis, ze zo Stupavy chodi autobus do Bratislavy castejsie nez zo Zahorskej Bystrice... ?
Reply on: eripmav #62769:
Tak proste budeš mať v Bratislave rovnaký štandard MHD ako v Stupave, nepríklad autobus zo Záhorskej do centra trebárs aj desaťkrát za deň. Už rozumieš?
Reply on: S499.1023 #62767:
medzi dopravou V obci a DO obce nie je ziaden rozdiel!!! Akoze keby sa teraz bratislava rozdelila na 17 mestskych casti, co aj rozdelena je, a mestke casti by boli obce, tak razom by sa nieco zmenilo ? ? ?
Reply on: S499.1023 #62767:
Aha, tak toto ja NECHAPEM!!! Aky je rozdiel ak osoba ide zo Stupavy na Racianske myto pouzitim SAD, a ked ide zo Zahorskej Bystrice na Racienske myto pouzitim DPB??? Alebo ked ide z Ruzinova na Racianske myto pouzitim DPB, alebo ked ide z Malaciek na Hlavnu Stanicu pouzitim ZSSK??? Prosim si vysvetlit ten rozdiel. Z hladiska cloveka iduceho do prace, ani z hladiska dotacie, ani z hladiska nijakeho NEVIDIM ROZDIEL ABSOLUTNE ZIADNY!!!
Reply on: pete #62761:
? ze velke mesta by nemali ani na osvetlenie a male by sa topili v peniazoch ? ? ? tak vacsi nezmysel som vzivote nepocul!!! Vsade vo svete kazdy vie, ze prevadzka velkeho mesta je ekonomickejsia, cim vacsie mesto, tym su jednoducho naklady po preratani na obyvatela nizsie, a je to vcelku logicke - ved vetu pred tym nezmyslom to sam hovoris - napriklad len doprava - je rozdiel vozit desattisice obyvatelov na kratke vzdialenosti ako par desiatok ludi na par desiatok kilometrov medzi malymi mestackami.

S tou hustotou som sa pomylil a hned som sa aj opravil, ked to nechapes ?

Hovorim o mestach aj o VUC, hovorim o oboch, lebo vsetko spolu suvisi...

No a k tym tvojim prikladom - je mi jasne, ze male dediny maju vacsie naklady na dopravu na obyvatela - a preto maju dostat viac? to je decentralizacia? Nie, to je centralizovane prerozdelovanie a nie decentralizacia. Ja nehovorim ze na dopravu nepotrebuju viac, ale ze ak aj viac dostanu, tak to je centralne prerozdelovanie, diskriminacia a nie decentralizacia.
Reply on: eripmav #62765:
V Stupave MESTSKÚ hromadnú dopravu nedotuje nikto, bo ju nemajú (chodia pešo), v Malackách ju nepravidelne rušia a opäť zavádzajú. Nepleť, prosím, dohromady dopravu DO obce a dopravu V obci.
Reply on: Vladimír #62763:
Upresnime si to ešte trocha. Myslím, že trombelusy sú v pomerne slušnom stave, električky sa v poslednom čase výrazne zlepšili, tragicický stav je v autobusoch. Bohužiaľ vďaka dementnej obsluhe Petržlenky je to NDS v Bratislave a ako taký ich najviac vidieť.
Reply on: Vladimír #62763:
A kto dotuje MHD napriklad v Stupave, alebo Malackach??? Ved jedina doprava co tam je je SAD, ktoru dotuje VUC, pripadne v Malackach aj zeleznice, ktore dotuje stat... Ved prave - ze niektore mesta si dotuju dopravu same (vacsinou krajske) a inym mestam a obciam dopravu dotuje VUC a stat (vacsinou mensie)
Reply on: BMko #62744:
ale nooo... klídek... ? minule si spomínal, že si tam skoro nastúpil, ale kedže nemáš vlastné hodinky, nevzali Ťa... ? ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.