Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: aquila #63833:
Malá faktická poznámka: "to ze dneska poslanci na podnet durkovskeho schvalili predaj 100 hektarov megalukrativneho ..." a "a to ze zaroven schvalili na mieste stadiona v bratislave vcera 35 poschodovy veziak je totalne v pohode ?!?". Bežný človek by sa z týchto viet mohol domnievať, že je to celé jedna banda a že tí istí poslanci schválili to i ono na podnet Ďurkovského. A to nie je tak úplne pravda.

Pretože "... Poslanci *mestského* zastupiteľstva budú postavení pred zložitý problém, či uprednostniť zníženie počtu poschodí vežového domu ..." a "*Petržalskí* poslanci súhlasia so zmenou územného plánu. Tá umožní výstavbu hotela a 35poschodového mrakodrapu pri Sade Janka Kráľa".
Čiže len drobné upozornenie, v prípade Auparku ide o rozhodnutie mestského parlamentu, v prípade Artmedie o miestnu samosprávu.

Máš pravdu v tom, že ide o bratislavskú politiku, ale trochu presnosti nezaškodí. Inak to môže vyzerať, že zavádzaš preto, aby si podporil svoju predstavu o skorumpovanosti práve určitých organizácií a osôb. 😉 ?
p.s. 81-71, s tym ozobrazovanim bratislavy je to totalny trapny argument.

to ze dneska poslanci na podnet durkovskeho schvalili predaj 100 hektarov megalukrativneho CELISTVEHO pozemku za trapnych 2000 skk/m2 ako "kompenzaciu" za znizenie aupark tower z 22 na 15 podlazi ti nevadi ? pricom mesto takto doslo o 2 az 3 MILIARDY korun ?

a to ze zaroven schvalili na mieste stadiona v bratislave vcera 35 poschodovy veziak je totalne v pohode ?!?

uprimne ? z bratislavskej politky je mi ozaj na grc.
Reply on: 81-71 #63831:
otazka, kedy som ja na nieco tunak na fore zmenil nazor ?

ad miklos/pravica a BA, ak si si nevsimol, tak si porovnaj ako sa v BA investovalo od roku 1990 do roku 1998. to ze ma stat na haku MHD je jedna vec, ale investovalo sa v BA masivne.

pre pripomenutie Most Apollo, D1 Mierova - Senecka, D1 Pristavny most - Viedenska, Dokoncenie D2 Lafranconi - Hranica s MR, D4 (aj ked je fakt, ze toto je len frcalek), D2 Lamacksa Cesta - Stare grunty.

ak sa ti zda byt malo, tak potom ozaj neviem... to su desiatky miliard korun ..

jedine co aj ja sam nesuhlasim bolo unahlena vystavba D1 Mierova - Senecka, kde sa malo radsej pockat 2-3 roky a prerobit projekty na 3+3. to bola obrovska chyba.

si pozri aky presne chcel mat navrh durkovsky ohladne statutu BA a prerozdelovania financii...
Reply on: aquila #63825:
AD riesenie MHD - nechcem sa ta dako dotknut, ale skus si pozriet svoje prispevky pekne chronologicky tak par mesiacov nazad a potom tu ries kto je aky realny alebo nerealny, nemam rad taketo vykriky do neznama a neustale menenie nazorov, jeden mesiac pises tak, druhy onak. Si naprv sprav poriadok vo svojej hlavicke, co vlastne chces alebo aky mas nazor na jednotlive veci a potom ries ostatnych,ok?
AD vysledky parlamentnych volieb - neviem ako sa zachova nova koalicia, a to nevie asi nik, ale viem jedno, horsie uz byt nemoze, pretoze doterajsia vlada totalne vsetko.....Miklos a spol totalne vymazali Bratislavu z mapy SR, si porovnaj ako a co stat podporuje a kam idu financie, a potom si to porovnaj s inymi krajinami. A este jedna vec, si spomen ako sa ta tvoja super mocnost zachovala pokial chcel p. Durkovsky presadit zmenu uzemneho clenenia s ktorou by sa docielilo nieco take ako samostany kraj Bratislava, tak ako je to v CR a kope dalsich vyspelich kraji, takto sa len Bratislava ozobracuje. Takze pokial si suhlasil s touto politikou tak sa ti fakt cudujem. Neviem co spravi tato vlada, ale je lavicova, viem ze predvolebne sluby su jedna vec a realne skutky druha, ale snad horsie ako to bolo uz to byt nemoze.
Re #63808 S499.1023: elektricky na zeleznicne kolajnice?No neviem, zda sami, ze som dakde cital, ze ak by si dal obycajnu elektricku na zeleznicnu trat, tak sa na prvej vyhybke vykolaji /teda ak hovorime o elektrickach na rozchod 1435 mm/.Pokial si myslel dake hybridne vozidla, tie by som uz elektrickami moc nenazyval. ?
Re #63803 Koni: Ale no tak, dobre ranko, zijeme uz po roku 1989!!! Nevravim, ze novinar moze napisat uplne hocico, ale realitu napisat moze!Lenze problem je inde, namiesto toho aby Zachara strapnili za tie jeho vyroky typu, ze kupili 22 novych klbovych 15 metrovych busov, namiesto toho presne taku istu blbost napisu do novin a vobec sa nad tym nepozastavia, nenapisu nic,vobec sa nezamyslaju na temou, o ktorej pisu. A najviac ma vie dojat p. S. Pacherova....tej by uz mali zakazat pisat, pretoze take bludy, co ona v poslednej dobe popisala su naozaj na zaplakanie...
VLADIMÍR--Zdravím.Už som tu!Information nie len cez mail.
Reply on: Mikimaus #63822:
No tak sú to debili. Ale inak - nám. Weiiskreuz je asi tak frekventovaná zastávka, že to postačí. A, mimochodom, koľko je minimálna povolená šírka nástupišťa? 80 cm?
Reply on: si #63809:
Aj ja si to viem predstaviť, nekoniec v Karlsruhe som bol:-). Ale viem aj to, že takýtop integrovaný systém stojí dvakrát viac, než tie dva samostatne.
Reply on: Mikimaus #63822:
tiež som ten článok hľadal - nenašiel - Dík.
Reply on: si #63823:

Jooooooo. Idealisticky. Aj ty vieš, že na toto nejsou lidi. Je veľmi cítiť rozdiel medzi vodičmi. Niektorí majú na háku a nikam sa neženú, iní si veria natoľko, že čakám, kedy vyhodí zadnú nápravu z koľají.

Na to záhĺbenie trate nemám vyhradený názor, no záleží na tom kde...
inak je vcelku zabavne sledovat, ako sa tu bavite o nejakych imaginarnych rieseniach MHD v bratislave, ked ani tie najzakladnejsie nie je vediet DPB a mesta splnit.

tie vase uvahy (bez urazky) su vzhladom na realitu niekde hoodne daleko aj za tematikou sci-fi.

navyse, ak vam to este nedoklaplo, pozrite sa kto zostavil vladu a kto bude na MDPaT. skratka bratislava nedostane minimalne do roku 2010 ani jednu korunu na petrzalsku radialu.

to len aby ste prestali fantazirovat a boli aspon jemne nohami na zemi ...
Ja len tak,ze mam tu novu Operu 9 a nejako sa mi prekryva vyhladavanie spojenia a ponuky,co je nalavo ? dalo by sa s tym nieco robit? ?
Reply on: Mikimaus #63822:
ok, tak pravda je kdesi uprostred 🙂

Re #63821 Sommelier: ok, elektricka mi pri mladej garde naberie meskanie 30s lebo nastupovalo 50 skolakov aj s invalidnou ucitelkou na vozicku 🙂 ; tak mi to vodic sviznou jazdou ku zvaraku stiahne na 20 sekund (zastavku riazanska neuvazujem, kedze treba zriedit mnozstvo zastavok), kedze tam ale prisiel o 20 sekund neskor, tak vymena cestujucich trva o 5 sekund viacej, tak zo zastavky odchadza s 25 sekundovym meskanim, opat tam hodi plny knedlik co to da na racianske myto opat stiahne neakych 10; mozno aj 15 sekund.... hoc aj pri 40 sekundovom intervale ziadna tragedia; pokial mi tym zdrzaniam na zastavkach nepribudnu zdrzania na krizovatkach ala heckova, kde za 5 sekundove zdrzanie na zastavke zaplatim 1.5 minutovym cakanim na volno...

PS: co sa prejazdov cez kolaje tyka, tak osobne by som vacsinu trati riesil ich ciastocnym zahlbenim a castokrat aj vymenenim s cestou (tak aby trat neviedla v strede), cim dosiahnem jednoduchsie vytvaranie mimourovnovych krizovani a zaroven mi svahy zahlbenia idealne v kombinacii s vysadenou zelenou tvoria celkom dobru protihlukovu barieru...
Reply on: si #63820:
Dal som si tu namahu a nasiel som archiv BN...citujem: Pri Bielom krizi (myslia Nam. Biely kriz ? ) bude potrebna sirka vozovky dosiahnuta zuzenim zastavkovych ostrovcekov na MINIMALNU povolenu sirku nastupistia. Pri Mladej garde bude rozsirenie komunikacie vykonane zasahom do prilahleho uzemia v sirke asi 60 cm co sa dosiahne prelozenim stoziarov VO a TV elektrickovej trate DO zastavkoveho ostrovceka bez redukcie jeho sirky... Obdobne aj na Riazanskej. Takze Minimalne na BK to bude na ukor zastavok elin ? Nevraviac o zavadzajucich stlpoch na Garde a Riazanskej ?
Reply on: si #63820:
Ty niesi šťastný ? Človeče, wake up, lebo neviem či neskončíš podobne ako ten pod metrom... ?
No, súčasný stav - na to, aby si v celej dĺžke radiál vyhnal autá z trate musíši nastavať desiatky križovaní, pokial ich nechceš nachť ísť otáčať do Rimavskej Soboty len preto, lebo sa chcú dostať na druhú stranu koľajiska. Ale je to riešiteľné, netvrdím že nie.
Stavbou takéhoto charakteru odstrelíš celý priestor niekam úplne inam. Aj keby boli tie stavby polovičného rozmeru ako prievozská - bajkalská či mierko - je to otras a kastrácia územia, ktoré už na nič iné nepoužiješ.

V prípade, že električka 1 nabrala nabrala na Mladej Garde 50 školákov zo zájazdu navyše, získala 30 sekúnd zdržanie a vďaka tomu, že je preplnená a na zástávkach je o 30 sekúnd viac ľudí, naberá na každej zastávke ďalšie sekundy. A okrem hlasu z amplióna, aby cestujúci urýchlili nástup a výstup, alebo počkali na ďalšiu neurobíš nič ! A tretia Ti stojí za zastávkou a čaká.
Rýchlosť je v špičke vždy na maximálnej úrovni.
Reply on: Sommelier #63818:
ziadna trat v podstate nie je uplne bezkolizna (aj v prahe ti obcas neaky debil vbehne pod metro 🙂 ), ale pravdepodobnost vyskytu auta v kolajisku je v pripade oddeleneho tratoveho telesa kriziaceho cesty mimourovnovo zanedbatelna oproti sucasnemu stavu
isto, rozne zdrzania na trase vznikat mozu, ale pri dobre spravenej trati a bez zbytocnej buzeracie vodicov za prekrocenie maximalnej povolenej rychlosti (ktora je hanebne nizka) sa bezne zdrzania dohnat daju (len este nesmu byt prilis prehustene zastavky)
keby nic horsieho a drahsieho ako presun stlpov nebolo, boli by sme tu asi vsetcia velmi stastni...
Reply on: Mikimaus #63816:
Ak ste citali BN poriadne a dlhsie, tak byste vedeli ze rozsirovanie cesty pojde na ukor chodnikov, nie ostrovcekov, tie uz su dost uzke.
Prikladom je ztaznost jedneho citatela, ktory byva v dome na Nam. Bieleho Kriza. Stazoval sa ze po tom rozsireni mu pojdu auta doslova pod oknom.
Reply on: si #63817:
trať s prístupom chodcov a automobilov nebude nikdy bezkolízna.
Som proti mimoúrovňovému križovaniu.
Fyzika je aj o tom, že keď niekto v plnej diaľnici decentne pribrzdí ostatní za ním pribrzdia ešte viac a o pár minút vznikne zácpa len pre malé pribrzdenie jediného auta.
Hmmm. To vídavam pri (a menej ako) 2 minútových intervaloch - stačí jediné zdržanie (cestujúci, maschinfuhrer, pes, to je jedno) rádovo v sekundách a súprava sa prerve cestychtivým substrátom, ktorý vystupuje a nastupuje pomalšie a do konca špičky sa už toho nemusíš zbaviť a premávka je pekne pribrzdená. Sú to ľudia, nie automaty !

Ja proti tomu nič nemám - v rámci rekonštrukcií radiál a ciest sa to bude zrejme posúvať - len najlacnejšie to nie je (najma stĺpy).
Reply on: Sommelier #63815:
pokial budes mat bezkoliznu trasu (teda mimourovnove krizovania) a zabezpecovacku, mozes tam tie elektricky rvat hoc aj v 40 sekundovom intervale (a po fyzikalnej stranke budes akurat musiet este doriesit to aby ti stihalo trakcne vedenie a meniarne, ale to nie je nic neriesitelne)

Re #63811 Sommelier: odstranovanie lievikov na racianskej ale nema ist cestou zuzovania ostrovcekov ale rozsirenia cesty smerom k tym stromom, plotom a slpom ktore sa ti zdaju byt takou strasnou prekazkou...
Reply on: Sommelier #63811:
No ano bolo to v BN , no len ako sa tam aj uviedlo tie lieviky tam neboli len tak. Mali spomalit dopravu pre zvyseny vyskzt chodcov. Inak si neviem predstavit ked na Mladej garde zuzia ostrovcek ako sa tam rano studaci napracu. Staci sa pozriet ako vypada zastavka POLUS pripadne Racko ?
Reply on: S499.1023 #63754:

1. z pohľadu fyziky tam tých električiek nemôžeš narvať viac ako je vhodné. Špičkový 2 minútový interval by bol veľkým hazardom, na ktorý by sa takmer denne doplácalo.

2. LEN o peniazoch ? Keď buduješ dopravný systém, musíš zohľadniť mrte kritérií - a to finančné je len jedno z nich.

3. a mne sa o nič iné nejadná. Len tvrdím, že keby existovali dve vetvy - na východ a západ, bolo by to pre Prahu lepšie ako jedna stredom.
A úplne ideálne budú všetky 3 - a to je o tej budúcnosti. Déčko nepovažujem za šťastnú voľbu ani náhodou.

4. To radiálne je v rovnici nemenná ? Od ťažkého rozmachu výstavby uplynulo možno 50 rokov - budovania radiál, za ďalších 50 rokov to môže byť s pridaním okruhu - na úkor ďalších kapitol radiálnych smerov.
Prečo nie ?

No vidíš, pretože za okruhom nasleduje ďalší okruh. Najprv spojím to čo potrebujem radiálne a keď sa rozhodnem, že sa oplatí ich spojiť okruhom, tak ich spojím.
A ten čas na prvý okruh už v Bratislave rozhodne prichádza, pretože by to bolo výhodné.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.