Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nevie niekto ci je tunel pod Karpatmi aktualny alebo to vzdy bola a bude utopia? ?
Vcera - 7788 - writer.

Klasika, pubertak so svojimi piatimi kamosmi isiel do eliny, jeden z nich vytiahol centro-fixu a popisal nou 2 sedadla a stenu. Jeho kamos este pre istotu na celu elektricku zakrical: "CO TAM PISEES, DO NEVIES ZE SA TO NEPATRIII ???". Samozrejme nikto sa neodvazil ist za vodicom to nahlasit a tak sa nasi mily chlapci rychlym skrabancom cez displej oznacovaca rozlucili s elektrickou a isli poskodzovat ine vozy...



❗
Reply on: Sommelier #68569:
Nič z toho, čo sa mi tu snažíš pripísať , som nikdy nepovedal. Žiadne tvrdé oddeľovanie MHD od tranzitu (nie Tranzitu). Cestujúci Biskupice-DNV by mal podľa teba cestovať ako?
Nepripisuj mojej neexistujúcej teórii nič, a hlavne nevyhlasuj za "moju teóriu" prostý fakt - že sa ľudia chcú väčšinovo dostať do centra. To je fakt a ten proste nijako nezmanipuluješ.
Reply on: S499.1023 #68565:
nech8me to asi tak... V každom prípade by som nemal ani najmenší záujem čokoľvek nahradzovať.
Vždy sa na radiálach (a ich niektorých neracionálnych predlžovaniach) budeme potýkať s tými istými nevýhodami tohto systému vedenia.
Nesmieš sa na mňa hnevať, ale pochovávaš aj tie chabé snahy o integráciu dopravných subjektov. Na čo je potrebné tvrdo rozdeľovať MHD od Tranzitu nechápem.
Dnes, keď MHD zachádza do všetkých dedín v okolí BA, SADisti tiež, železnice... tak cestujúci z Pezinka do Lozorna je tranzitný a Biskupice - DNV už tranzit nie je ? Na čo je to dobré ? Na čo mrhať prostriedkami na vykonávanie dvoch druhov dopravy - tranzitnej aj mestskej, keď vedú podobnými trasami ?
Tá tvoja teória funguje lan na tom, na čom staviaš svoj dopravný pohľad - ľudí dostať len do centra...
A fyziku som vyťahoval v súvislosti s preťaženiami radiál, ktorým budete čeliť.
Reply on: ivanbuto #68555:
Ako som už raz písal, príjem z daní nie je adresný a prerozdeľuje sa mechanizmom štátneho rozpočtu, čiže sa NEDÁ definovať, kam ide spotrebná daň (platia všetci) a daň z motorových vozidiel (platia len podnikateľské subjekty).
A je to tak správne, ak by ste to chceli spochybniť, môžeme zrušiť dane, solidaritu a každý si zaplatí to svoje v plnej výške.
Takže, ako som už raz, úplne vážne a dobre mienené, napísal: nerýpte do toho, na akékoľvek pokusy o zavedenie trhu doplatí VHD omnoho viac ako IAD!!!
Reply on: Sommelier #68554:
Nerob, prosím, krok bokom, nie je to teba dôstojné.
Bavili sme sa o tom, že akoukoľvek tangentou MHD nikdy nenahradíš radiálnu linku. Diametrálnu áno, radiálnu nie.
A fyziku si tu vytiahol ty, tak som sa snažil ti vysvetliť, že cestná sieť plní trošičku iné úlohy, keďže po nej premáva aj tranzit, preto je pre ňu okruh dôležitý.
MHD tranzit nevykonáva, preto môže po okruhu odviežť len cestujúcich diametrálnych a tangenciálnych smerov.
Reply on: jandro #68559:
podľa mňa VUC-ka neprispela finančne na Račiansku kvôli návrhu zákona o Bratislave, ktorý pripravil primátor, a ktorý šiel istým spôsobom aj proti súčasnej VUC-ke, jednoducho revanš, na ktorý doplácajú obyčajní ľudia... ?
Reply on: Mike #68562:
jasne Matusek... tak sa volal ten nas sofer.... nas s tym vozil po orave... vravim ze z plastovych kochlikov mal spravene ozdoby na vnutornych rozhanacoch vzduchu... 🙂
Reply on: Beus #68513:
JJ: Jaro Matušek v tom vozil aj účastníkov superstár 1. na svojej tour, tušim po Afrike? ? Preto mal na zadnom skle tú reklamnú nálepku "Slovnesko hľadá superstar"
Nás vozil vlani v máji na exkurzii po Spiši v tom buse. ☺
Reply on: pepo #68560:
Pri nultom okruhu pod Karpatmi by to bolo mozne. Hudba buducnosti. ?
Reply on: Mikimaus #68558:
Ani som nevedel, ze po Racianskej sa prichadza do Bratislavy zo Zahoria... ?
Reply on: Nick #68517:
Neviem o tom. Viem len, ze naposledy odmietlo VUC prispiet z toho na rekonstrukciu Racianskej ul. Neviem preco?
Mesto chcelo hlavne stavať, zadlžilo sa http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2929841
Reply on: Andy #68541:
To si vystihol do bodky ? ? ?
Reply on: Ike #68520:
Rozdiel je ale v tom, že pri vystúpení z auta nemáš akútnu potrebu okamžitej dekontaminácie ?
Myslím, že Eprimav to tu značne preháňa, ale nad niektorými vecami sa napriek tomu treba zamyslieť.

Jedna vec je trh so samotnou cestnou infraštruktúrou, ktorá má isté náklady na výstavbu, údržbu, atď., a je otázka, akým podielom sa na financovaní týchto nákladov podieľa individuálny automobilista vs. cestujúci MHD vs. cyklista, a či je súčasný systém v tomto smere spravodlivý.

Je napr. pravda, že MHD na svoje jazdenie v zásade nepotrebuje viac ako jeden pruh cesty (prípadne dalo by sa niekde zargumentovať, že dva), zatiaľ čo autá tých pruhov "potrebujú" potenciálne oveľa viac, extrémny príklad sú mnohoprúdové diaľnice v USA, ktoré tam skoro všade expandujú ako pliaga.

Čo sa týka férovosti v tomto prípade, môj osobný názor je taký, že OK, je vo verejnom záujme, aby bola istá minimálna infraštruktúra (aj toto by sa už dalo spochybniť, lebo "verejný záujem" je vždy subjektívny). Ale ak povedzme užívateľovi MHD ďaleko postačuje kapacita jeden/dva pruhy, a ak sa cesta z verejných peňazí rozširuje na tri alebo viac, to sa mi už férové nezdá, keďže tieto ďalšie pruhy napr. MHD ani cyklisti nepotrebujú, potrebuje ich IAD. Už vrchol neférovosti je, keď MHD potom ešte musí stáť v zápchach, ktoré vytvára IAD.

Čisto trhové riešenie by naozaj bolo niečo také, ako hovorí Eprimav, ale aj ak to z rôznych dôvodov odmietneme, tak minimálne by som teda požadoval ten BUS pruh, a spochybňoval by som potrebu z verejných financií ďalej a ďalej rozširovať cesty. Lebo je fakt, že ten trh tu je značne deformovaný, a kvôli tomu sa tie kapacity potom vždy rýchlo zaplnia, a treba rozširovať ďalej. V USA to tak robili posledných 50 rokov, a teraz konečne v niektorých "osvietených" kruhoch začínajú vidieť, že to nie je riešenie.

Ak budeme "vytvárať priestory" pre IAD, a robiť aj stavebné projekty aj urbanizáciu pre potreby IAD, tak potom budeme aj čím ďalej tým viac mať IAD, je to pomerne jednoduchá rovnica.

Podľa mňa by bolo naozaj absurdné platiť mýto za chodníky, alebo aj za cyklistické cesty, lebo v oboch prípadoch ide o náklady rádovo menšie oproti "veľkým" cestám, a účtovanie by bolo značne nepraktické, okrem toho ekologicky sú tieto formy prepravy oproti motorovej doprave oveľa lepšie.

Potom ďalšia vec je trh s ponúkanou kapacitou cesty - ak dopyt prevyšuje ponuku, vznikajú zápchy. Nad istú hranicu každý ďalší užívateľ cesty spôsobuje ostatným užívateľom externalitu vo forme časového zdržania. Ak tu nie je vytvorený trh, v takom prípade sa zápcha pri danom objeme infraštruktúry v podstate nedá odstrániť. O tom je tzv. "congestion pricing", čo sa na niektorých miestach vo svete aj uplatňuje. Keby sme chceli počítať, tak napr. ak je autobus dlhý 18 m a je v ňom povedzme 108 ľudí, je to 6 ľudí na jeden meter cesty, zatiaľ čo ak ide v aute dlhom 4 m jeden človek, je to 0,25 ľudí na jeden meter cesty. Ak by sa tu poplatok účtoval napr. podľa dĺžky vozidla, tak náklad pre individuálneho automobilistu by bol 24-násobok nákladu pre cestovateľa v autobuse. ? Ale ak je BUS pruh, tak takéto prepočty strácajú zmysel, lebo tam už autobus nezdieľa ten istý priestor - výpočty však majú zmysel napr. pre ľudí, ktorí majú možnosť ísť viacerí v aute a tým pádom by platili na osobu menej.


Niektoré veci, ktoré by sme si možno mohli ujasniť:

1. Kam putuje spotrebná daň z benzínu? (Pokiaľ tomu dobre rozumiem, tú daň platí hocikto, kto tankuje, teda aj autobusy MHD).

2. Kam ide daň z motorového vozidla? Tú platia aj majitelia prostriedkov MHD, teda dopravné podniky? Je to daň pre hocijaké motorové vozidlo? Sú tam rôzne sadzby?


?
Reply on: S499.1023 #68539:
nebodaj sa našiel niekto, kto sa snaží o určenie hranice medzi MHD a tranzitnou dopravou !?
Čo to s tým má ale spoločné ?
Kde sú definované konkrétne úlohy hromadnej dopravy ? Čo s nimi má spoločné fyzika ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.