neviem kam chodis do skoly, ale tu je problem v tom, ze DPB ma asi zmluvy iba s Bratislavskymi vysokymi skolami. Teda musi to byt "Bratislavsky" ISIC. To co TeBeCe spominal bolo tusim o ISICu vydanom v Trnave.
Si si istý? Nakoľko ked som aj ja dostaval ISIC tak som podpisoval že súhlasím aby DPB malo info o mne atd. a je tam známka že dokedy platí t.j či školu navštevujem. A potom ako je to s klasickou "električenkou" pre študentov? Ked ju maš potrebuješ ešte potom extra kartičku na zlavnené lístky? To by bola blbosť aby som im daval 2 krat to iste potvrdenie či už pri jednom alebo druhom.
Nedávno som v antikvariáte objavil staré mapy Bratislavy z času pretvárania Petržalky (stav MHD 1976, 1981, 1982), takže mám nejaké info. Ospravedlňujem sa za rozsiahly príspevok, ale mnohých to môže zaujímať a je to celkom k téme:
1976:
26 - Kopčany - Kopčianska - Rusovská cesta - Makarenkova - Krasovského - most ČA - nám. SNP - Kapucínska - Tunel - Mlynská dolina - Cesta na Klanec
27 - Starý háj (Jungmannova) - Husitská - Engelsova - Zadunajská - Krasovského - most ČA - Šafárikovo nám.
28 - Korienková (v oblasti dnešnej Sosnovej ul.) - Pri seči - Starohájska cesta - Šafárikovo nám.
38 - Matador - Zväzácka - Zadunajská - Krasovského - most ČA - Kukučínova (po trase dnešnej linky 50)
43 - Janíkov dvor - Rusovská cesta - Zväzácka - Zadunajská - Krasovského - most ČA - Šafárikovo nám.
101 - Čunovo - Rusovská cesta - Makarenkova - Krasovského - most ČA - nám. SNP - Tunel - Karlova Ves - Dúbravka - DNV
1981:
21 - Kalininova (Technopol) - Synekova (Šustekova) - Krasovského - most SNP - Prístavná - Vlčie hrdlo - Hradská - Ružinov
26 - do Lamača cez novovybudovaný most SNP
27 - Ovsište - nám. Hraničiarov - Husitská - Engelsova - most SNP - Kapucínska
28 - Ovsište - Synekova - Krasovského - most SNP - Hlavná stanica
38 - zmena trasy cez most SNP
43 - Janíkov dvor - Rusovská cesta - Zadunajská - most SNP - Šafárikovo nám.
45 - Kalininova (Technopol) - Synekova (Šustekova) - Krasovského - most SNP - Hlavná stanica
46 - Kalininova (Technopol) - za ramenom pri terajšom Kauflande doprava na Rusovskú cestu cez (ešte) dedinu - Zadunajská - Kapucínska
47 - Kalininova (Technopol) - nám. Hraničiarov - Husitská (za mostom cez rameno priamo, cesta k Záporožskej nebola vybudovaná) - Engelsova (vyústenie na Makarenkovu, dodnes zvyšky v areáli Incheby) - most SNP - Kapucínska
52 - Starohájska - Pri seči - staré Ovsište
101 - Čunovo - DNV (cez most SNP)
112 - Matador - ako linka 46 k terajšiemu Kauflandu - nám. Hraničiarov - Synekova - Krasovského - most SNP - Karlova Ves - DNV (BAZ)
113 - Kalininova (Technopol) - Krasovského - most SNP - Mlynské nivy - Tomášikova - Jurajov dvor
1982:
21 - zmena cez nám SNP a na Čiližskú
26 - bez zmeny
27 - predĺženie na Hlavnú stanicu
28 - zmena konečnej - nám. SNP
37 - ako linka 45 - ďalej Karadžičova - Malinovského (Šancova) - Kramáre - Dúbravka
38 - bez zmeny
43 - namiesto na Šafárikovo nám. na novú konečnú most SNP
45 - odklon trasy cez nám. SNP na Šafárikovo nám.
47 - predĺženie až na Hlavnú stanicu
50 - Jakubovského (Vyšehradská) - Lúčanka - Panónska cesta (aj cez Kopčiansku) - Zväzácka - Engelsova - most SNP
52 - bez zmeny
54 - to isté ako linka 50, ale po Staromestskej cez súčasnú Šancovu - Drieňová - Tomášikova - Gagarinova
101 - bez zmeny
112 - Matador - Zadunajská - Husitská - nám. Hraničiarov - Synekova - Krasovského - most SNP - Karlova Ves - DNV (BAZ)
113 - bez zmeny
Trať videla po Starohorskej (teraz tuším Imricha Karvaša či jak sa volá tá ulica), neskor ju preložili okolo Námestia slobody. To bude pravdepodobne aj tá tam zakreslená trať. ?
L27 premávala z Ovsišťa na Hlavnú stanicu asi od doby postavenia podjazdu na Mierovom námestí (prvá polovica 80tych rokov) až do doby, kedy bola do Ovsišťa predĺžená L104 (1991/1992), keď bola skrátená/presmerovaná na Kollárovo nám. Istú dobu (na prelome 80 a 90tych rokov) dokonca existovala aj špičková L27-S Ovsište - Mierove nám, ktorej kapacitu nahradila práve L104.