Nedávno som v antikvariáte objavil staré mapy Bratislavy z času pretvárania Petržalky (stav MHD 1976, 1981, 1982), takže mám nejaké info. Ospravedlňujem sa za rozsiahly príspevok, ale mnohých to môže zaujímať a je to celkom k téme:
1976:
26 - Kopčany - Kopčianska - Rusovská cesta - Makarenkova - Krasovského - most ČA - nám. SNP - Kapucínska - Tunel - Mlynská dolina - Cesta na Klanec
27 - Starý háj (Jungmannova) - Husitská - Engelsova - Zadunajská - Krasovského - most ČA - Šafárikovo nám.
28 - Korienková (v oblasti dnešnej Sosnovej ul.) - Pri seči - Starohájska cesta - Šafárikovo nám.
38 - Matador - Zväzácka - Zadunajská - Krasovského - most ČA - Kukučínova (po trase dnešnej linky 50)
43 - Janíkov dvor - Rusovská cesta - Zväzácka - Zadunajská - Krasovského - most ČA - Šafárikovo nám.
101 - Čunovo - Rusovská cesta - Makarenkova - Krasovského - most ČA - nám. SNP - Tunel - Karlova Ves - Dúbravka - DNV
1981:
21 - Kalininova (Technopol) - Synekova (Šustekova) - Krasovského - most SNP - Prístavná - Vlčie hrdlo - Hradská - Ružinov
26 - do Lamača cez novovybudovaný most SNP
27 - Ovsište - nám. Hraničiarov - Husitská - Engelsova - most SNP - Kapucínska
28 - Ovsište - Synekova - Krasovského - most SNP - Hlavná stanica
38 - zmena trasy cez most SNP
43 - Janíkov dvor - Rusovská cesta - Zadunajská - most SNP - Šafárikovo nám.
45 - Kalininova (Technopol) - Synekova (Šustekova) - Krasovského - most SNP - Hlavná stanica
46 - Kalininova (Technopol) - za ramenom pri terajšom Kauflande doprava na Rusovskú cestu cez (ešte) dedinu - Zadunajská - Kapucínska
47 - Kalininova (Technopol) - nám. Hraničiarov - Husitská (za mostom cez rameno priamo, cesta k Záporožskej nebola vybudovaná) - Engelsova (vyústenie na Makarenkovu, dodnes zvyšky v areáli Incheby) - most SNP - Kapucínska
52 - Starohájska - Pri seči - staré Ovsište
101 - Čunovo - DNV (cez most SNP)
112 - Matador - ako linka 46 k terajšiemu Kauflandu - nám. Hraničiarov - Synekova - Krasovského - most SNP - Karlova Ves - DNV (BAZ)
113 - Kalininova (Technopol) - Krasovského - most SNP - Mlynské nivy - Tomášikova - Jurajov dvor
1982:
21 - zmena cez nám SNP a na Čiližskú
26 - bez zmeny
27 - predĺženie na Hlavnú stanicu
28 - zmena konečnej - nám. SNP
37 - ako linka 45 - ďalej Karadžičova - Malinovského (Šancova) - Kramáre - Dúbravka
38 - bez zmeny
43 - namiesto na Šafárikovo nám. na novú konečnú most SNP
45 - odklon trasy cez nám. SNP na Šafárikovo nám.
47 - predĺženie až na Hlavnú stanicu
50 - Jakubovského (Vyšehradská) - Lúčanka - Panónska cesta (aj cez Kopčiansku) - Zväzácka - Engelsova - most SNP
52 - bez zmeny
54 - to isté ako linka 50, ale po Staromestskej cez súčasnú Šancovu - Drieňová - Tomášikova - Gagarinova
101 - bez zmeny
112 - Matador - Zadunajská - Husitská - nám. Hraničiarov - Synekova - Krasovského - most SNP - Karlova Ves - DNV (BAZ)
113 - bez zmeny
Trať videla po Starohorskej (teraz tuším Imricha Karvaša či jak sa volá tá ulica), neskor ju preložili okolo Námestia slobody. To bude pravdepodobne aj tá tam zakreslená trať. ?
L27 premávala z Ovsišťa na Hlavnú stanicu asi od doby postavenia podjazdu na Mierovom námestí (prvá polovica 80tych rokov) až do doby, kedy bola do Ovsišťa predĺžená L104 (1991/1992), keď bola skrátená/presmerovaná na Kollárovo nám. Istú dobu (na prelome 80 a 90tych rokov) dokonca existovala aj špičková L27-S Ovsište - Mierove nám, ktorej kapacitu nahradila práve L104.
A práve o to ide, nie je zlý systém linkovania v Petržalke, ale v ostatných mestských častiach. Takže možno aj preto všetci z Petržalky nadávajú na linkovanie, pritom je problém na druhej strane dunaja, čiže v druhej polovici ich cesty...
Práve si úplne zvrátil svoju teóriu a zmenil svoj názor ako tak vidím... Takže nosná linka 95 je podľa teba v pohode a problém sú električky, ktoré by mali mať tiež menej liniek s lepšími intervalmi. To je super, ale nehovoril si doteraz presný opak?
Jediné pozitívum na tom je,že môžem viesť so sebou sám dialóg ? tresol som. Ale tak napr. môžeš prestúpiť z 95 na nejaký dobrý frekventovaný spoj? Keby bol na Jungmannovej zriadený trojuholník zastávok tak aby tam mohla aj 95 zastavovať tak by sa dalo z 95 naraz prestúpiť na 83 a 84 ale takto si musíš vybrať či pôjdeš k TPD na 84 alebo na hraničiarov na 83. Totiž cestu začínam so silnou linkou a prestupujem na električky s 12minútovým intervalom. To cestovanie 95 by nebol taký hnus keby sa električky nezdržovali v centre všade a nebrzdili by to rozmaznanci z tých mestských častí kde by museli mať o jednu linku menej ale zas dve o 50% silnejšie linky. Petržalčania musia prstupovať a trebars ľudia z Karlovky si nevedia predstaviť,že by mali prísť o jednu linku a museli náhodou prestúpiť. O Ružinovčanoch nehovoriac. Tam musiac dôchodcovia k Miletičke mať 3 linky hoc im nedochádza,že aj tie dve by ich tam odviezli rovnako rýchlo a s tým istým intervalom.
Po Banskobystrickej nikdy trať nešla (iba autobus - 44). Atlas trolejbusov i CP ČSD z roku 1950 uvádzajú trasu cez N1M.
S tou 22 - možno sprvoti nešla až do RD, možno končila niekde na rohu Trenčianskej. Ale neskôr určite do RD chodila (to už zo Šulekovej, neskôr ju nahradil T-bus 17).
pocuvaj poviem ti jednu vec, byvam na Kramaroch od narodenia a mimo dolnych honov a mozno zlatych pieskov tu hadam ani neexistuje stvrt kde by sa nedalo dostat MHD do takych 30 minut....
TeBeCe: Nazdar mam otazku je možné rozšíriť vodičák zo skupiny B na skupinu D v Dpb aká je tam viazanosť a aké sú podmienky pre prijatie netreba kartu vodiča?
Hm, no tak to pekne dakujem tete pri okienku v podchode na Hodzovom, ta mi povedala ze staci iciq. Este stastie ze ma uz hadam rok nekontroloval revizor, lebo hoci si pravidelne cvikam listok, asi by mi to bolo trt platne. ?
na jednorazove zlavnene listky je potrebny preukaz, ktory vyda DPB na zaklade potvrdenia o navsteve skoly. cipovu kartu vydavanu skolou je mozne pouzit len na zakupenie PCL, cize "elektricenky".
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.