Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #237180:
Napríklad do Galanty? Však tie VW linky jazdia asi do celého TTSK, z BA pre VW existujú len linky z Dúbravky (26), centra (25) a Petržalky (92). A veru neviem, či by nejaká rýchlodráha priniesla výrazne rýchlejšie cestovanie ako tieto expresné linky.
Reply on: MatejBA #237182:
A to podzemné potrubie, kvôli ktorému sa pôvodne nedala stanica prepojiť s podchodom a ani nebolo jednoduché a lacné ho preložiť sa zázračne vyparí?
Reply on: Ma178rek #237183:
ak by si spravil v takych podstatnych smeroch ako je lamac (=kuty+marcheg) a vinohrady (=trnava-zilina+senec-(nove zamky,...)) jednokolajky (+chyba ti tam smer na trat 131), tak nemozes ani na jednom z tych smerov pri dlzke tych tunelov ratat s taktom hustejsim ako 30minut dokopy; mas dojem ze by to bola taka hodnota ktora by stala za tu cenu budovania tolkych kilometrov tunelov v husto zastavanom uzemi ? ja teda nie....
Reply on: MatejBA #237182:
Podľa mňa by filiálka ak sa zapustí do zeme mohla.slúžiť veľmi dobre .. neviem síce krásne kresliť ale takýmyto tunelmi by sa dala spraviť atraktívna železnica 🙂 zelené machule sú zastávky vlakov v tuneli (bolo by to ako metro) a verím že 1 koľaj by stačila na smer Vinohrady/Lamač.. neviem aké stúpanie zvláda vlak, ale v niektorých úseloch by to bolo asi dosť prudké pri tomto návrhu 😞
Reply on: samkoh #237181:
Ak by sa pristupilo na Filialku, tak si myslim, ze to potiahnu co najblizsie k Trnavskemu mytu s moznym prepojenim v podchode (teda aspon dufam...)
Reply on: 810zssk #237166:
nehovoriac už o často zabúdanom fakte, že žst. filiálka mala výpravnú budovu na úrovni zastávky Ursínyho na strane bližšej k Račianskej, takže ak by to tak zostalo a neťahali sa peróny až na južné zhlavie?(mala ho vôbec?), tak počítať s peším presunom vystupivších na Filiálke na Trnavské mýto je podľa mňa nezmysel. Ale v médiách sa s obľubou hovorí o žst. Filiálka v blízkosti Trnavského mýta... to je potom aj hlavná stanica blízko ku kalvárii alebo ministerstvu školstva
Reply on: Kotlár #237176:
Kiez by stat prispel na nejaku elektrickovu rychlodrahu do VW 😂
Reply on: Kotlár #237176:
Osobne si moc nahradenie zmluvnej dopravy verejnou predstaviť neviem. To sa akože zavedie XY liniek s účelovými spojmi 3x denne, ktoré budú presne kopírovať trasy terajších liniek? A objednávať to bude kto? Štát? Bude sa tam potom platiť cestovné? Ak áno, aké?

Veľa otázok, žiadna odpoveď. Tak klasicky. 🙂
Reply on: Kotlár #237176:
Dosť pochybujem, že to je niečo viac, než ďalšia odrážka v prezentácii pre vyplnenie priestoru slajdu.
Reply on: Kotlár #237176:
Ked to budu riesit takym bordelom a “kvalitou” ako opatrenia doteraz, tak nech si radsej VW dohodne tu dopravu sam....
V článku Volkswagen prináša na Slovensko ešte väčšiu investíciu, než Matovičova vláda pôvodne dúfala -

sa uvádza celkom frapantná informácia o zmene výkonu zmluvnej dopravy pre VW a možno aj príbuzné automotive závody: "Vládny kabinet fabrike pomôže aj s dopravou jej pracovníkov. Vo výraznej miere nahradí verejnou dopravou terajšiu zmluvnú dopravu platenú bratislavským Volkswagenom Slovakia."

Rieši sa to na úrovni IDS alebo po častiach s dopravcami?

https://e.dennikn.sk/2133903/volkswagen-prinasa-na-slovensko-este-vacsiu-investiciu-nez-matovicova-vlada-povodne-dufala/?fbclid=IwAR1MQB9l3btXFxxcY1b1KL5z1ruEE3czQMaE8NbFqs1HRnJIC6Clg3xD6C8
Reply on: Urbanway 2423 #237172:
Je výhodnejšie, keď sú pri sebe, pretože sa dajú prejsť na jeden šup. Cez kríženia by sa s jazdou malo ísť tiež len v nevyhnutnom prípade a samozrejme len v stope, ktorá je pod prúdom. Inak podobne je riešená aj Patrónka, akurát tam je 20 😐
Reply on: 8437 #237171:
Nie kalifornan, ale angličan. A ešte je aj na Jelacicovej.
Reply on: N/A #237168:
Lenže s pokračovaním S20B by zrejme museli súhlasiť Rakúšania a tí podľa všetkého nie sú nadšení
Reply on: Andy #237169:
Mňa zaujali aj kríženia na križovatke Karadžičova/Mlynské Nivy, ktoré sú dosť blízko seba. Ešte k tým výhybkám. Dúfam, že takéto menej štandardné konštrukcie (plus také čo znesú aj vyššiu rýchlosť) sa u nás začnú používať pri výstavbe/rekonštrukcii TT častejšie, pretože niekde by to fakt mohlo pomôcť.
Reply on: Andy #237169:
Jedna je na konečnej Valašská, síce starší typ, ale je. Neviem presne ako sa volá, ale volajú to "kaliforňan"
Reply on: MatejBA #237167:
Hlavná stanica má kapacity dosť, len to by na nej nemohli vlaky zavadzať, ale zastavovať. Ale na to si asi ešte pár generácii odborníkov v ŽSR a na ministerstve dopravy počkáme.
Na Nivách už postupne prebieha montáž výhybiek, jedna z nich pri pripojení z nástupišťa 210 na Mlynské Nivy ma vcelku zaujala, je tam zbiehacia a rozraďovacia výhybka tesne za sebou, ani neviem či v BA už niekde také niečo je.
Reply on: MatejBA #237167:
Je pravda, že na 110 bude potrebné pridať tretiu koľaj po DNV, no kapacita samotnej stanice by nemal byť problém - aktuálne je tam 9 (resp. 10) nástupných hrán, čo je takmer rovnaký počet ako je tomu na W Hbf. Najväčšou chybou momentálne je, že sa vlaky na Hlst ukončujú a odstavujú namiesto toho aby sa sprejazdnili - ak by sa S20A spojila s S50/60 a S20B s S70*, vlaky by sa tam v pohode zmestili aj ak by došlo k výraznejšiemu posilneniu S-Bahnu.
A čo sa týka zahustenia MHD, určite je jednoduchšie pridať spoje z Hlst než z Trnavského (ktoré je značne vyťažené už teraz).
___
*Tu sa inak znova ukazuje, aká je hlúposť samostatne súťažiť prevádzku vlakov do Komárna.
Reply on: 810zssk #237166:
Otazka k Hlavnej Stanici - aka je tam realna moznost zahustenia vlakovej dopravy a MHD? Lebo nie je Hl. St. na hrane kapacity, ci uz peronovej alebo tratovej (hlavne zo Zahoria)? Ja len ci by sa tam zmestili vlaky, ak by sa posilnila primestska zeleznica.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.