to mas nejaku divnu pamat ze paliva za 30 v roku 2004, lebo na zaciatku novembra 2004 (co sa odvolava DPB ze naposledy ceny zvysoval v roku 2004, nechce sa mi hladat presne kedy) nafta ZLACNELA PO 2 mesiacoch na 36.90Sk (a zlacnela uz aj predtym, takze po vacsinu roka 2004 stala este viac nez 36.90Sk), predtym stala este viac, uz v septembri 2005 prekrocil benzin/nafta 40Sk
priemerna cena nafty k 20.7.2008 podla natankuj.sk je 44.76Sk (ale som si isty ze DPB nema problem si ju brat lacnejsie v tych mnozstvach co berie ako je celoslovensky priemer)
cena nafty medzi rokom 2004 (posledne zdrazovanie MHD) a julom 2008 stupla z 36.90 (realne viac) na 44.76 (realne menej), teda o 21% (realne je to menej), zatial co my cestujuci sa vozime v o 4 roky starsich busoch, boli zrusene linky, doslo k vyraznemu zdrazeniu nocnej prepravy, teda napriek tomu ze DPB nijako nezlepsil svoje sluzby chce 20% zdrazenim plne premietnut zdrazenie paliv bez hladania akychkolvek vnutornych rezerv miesto aby povyhadzoval trebars flakajucich sa byrokratov, kde si viem zivo predstavit tu produktivitu prace v porovnani so sukromnym sektorom
uz dnesne ceny za MHD v BA su nehanebne, platit 14Sk za smiesny 10min listok s ktorym sa dokopy nikde neda dostat, ved 4 ludia spolu v taxiku sa odvezu rovnako daleko skoro za rovnaku cenu ako v MHD, tak to hovori cosi o efektivite skveleho DPB ktory je navyse este vyrazne dotovany mestom narozdiel od taxisluzieb
nieco tu smrdi, ked pocas noci sa oplati taxik uz 2-3 ludom a cez den by to vyslo prakticky u 5.5 cloveka, to vsetko u vyrazne dotovaneho DPB oproti nedotovanym taxikom
MHD v BA je vyrazne predrazena, niet divu ze je BA podla rebricka 45. najdrahsie mesto sveta, aj ked platy tu rozhodne nie su 45. najvacsie na svete pri takych cenach za MHD, staci si to porovnat s ceskymi cenami a ceskymi platmi (trebars porovnatelne brno)
argumentovat za takehoto stavu tym, ze sa nezvysovali ceny 4 roky je urazka cestujucich, bodaj by sa zvysovali vsak az teraz s narastom platov a inych cien sa zacinaju pomaly dostavat na normalnu uroven, bola snad za posledne 4 roky zvysena uroven cestovania alebo skor naopak? a oni tu chcu bianko sek (zdrazenie) na sluby o novych busoch
Túto frázu ako budu dokedy používať? Nie je im už trošku trápne ju používať? "Vylúčila sa aj technická chyba na vozidle. Pravdepodobnou príčinou vykoľajenia bol stav na trati, ktorý mohol nastať súhrou poveternostných podmienok a iných dosiaľ nezistených okolností."
Pred niekoľkými mesiacmi sme sa tu bavili o nevybudovaných trolejových spojkách v Bratislave.
Mňa dnes prekvapilo, že z Karadžičovej (od Steina) na Záhradnícku (smerom na Miletičku) aj v opačnom smere spojka je vybudovaná, išlo tade trolejbusové ZV. Odkedy je tam?
Či však existuje aj spojka Karaďžičova (od Steina) /Záhradnícka (smerom k Justičáku) a späť som si zabudol pozrieť. Vie niekto viac?
A spojka Karaďžičova (od ASMN) na Záhradnícku na oba smery a späť existuje?
"najprv nech skvalitnia cestovanie a potom nech pytaju viac" zial ale cena nafty, plynu, elektriny si rastie bez naleziteho skvalitnenia ? co s tym??? tento narast cien cestovneho ledva pokryje narast cien nafty... a samozrejme dotacie sa asi nezvysovali predpokladam ?
ja som tiez za narast dotacii skorej ako za narast cestovneho... ale ze sa nazvysi ani jedno a nafta stupne z 30sk/liter na 40sk/liter tak to si takto moc predstavovat nejde... "zvysenie kvality" je vpodstate uz to ze MHD jazdi tak ako jazdilo za ovela drahsiu naftu! - a vpodstate to tak funguje - vsak drahsi benzin a nafta pri zachovani ceny MHD logicky znamena lepsie postavenie, vyhodnost MHD
to este niekto veri rozpravkam o vlako-elektricke ? som ochotny sa stavit ze za mojho zivota urcite nic take nebude ? budem rad ked sa dozijem ze bude nejaka elektricka v petrzalke, v dochodku ? a mozno ten tunel pre vlaky filialka-zst petrzalka, kedze je z EU penazi (a dalsi osobny "tunel" kedze tunely z europskych penazi sa robia obzvlast dobre) bude mozno skorej...