"...šialenými chronometrážami, takže vodiči trolejbusov s výnimkou šotobrigádnikov sa tam ťahajú ako sopeľ po deke..."
Choďte už niekam s tým vaším naháňaním času v mestskej doprave! Trolejbus tu nie je na to, aby jeho vodič ukazoval, čo ten agregát dokáže! Je na to, aby cestujúcich pohodlne a príjemne, pritom primerane rýchlo odviezol z bodu A do bodu B. Neukojení vodiči a niektorí (ako napríklad Š499.1023) toto nechápu. Ja zase nechápem, aký význam má, keď sa trolejbus rozbehne na plné gule, aby po pár metroch zase musel divoko brzdiť, pričom cestujúci majú vo vozidle problém udržať sa na nohách, pokiaľ nesedia a nedržia sa zubami-nechtami tyčí???
Chronometráž má byť urobená tak, aby takéto excesy nevybúrených vodičov brzdila. Keď chce niekto takto jazdiť, nech si kúpi Porsche, alebo nejaké iné žihadlo a v súkromí nech ci tak jazdí. Ja ako cestujúci sa chcem odviezť v mestskej doprave bez stresu a poletovania po vozidle!
nie nie... seriova... je to Volkswagen Golf z roku 1996... Volkswagen v nemecku (podla chlapika) vyrabal v rokoch 1996-1998 Golfy na elektrinu pod nazvom CityStromer...
Práve naopak, trolejbus so svojou raketovou akceleráciou môže byť pohodlne rýchlejší. Povedal by som, že v takom Solingene aj bude. Paradoxné sú Pardubice s luxusným vedením ale šialenými chronometrážami, takže vodiči trolejbusov s výnimkou šotobrigádnikov sa tam ťahajú ako sopeľ po deke...
Ale isteze je to pre turistov a nie pre miestnych, ktori vedia linky a obcas aj odchody spamati. Lenze i mne osobne sa obcas stalo, ze ma visibility of network prilakala.
Urcite poznas konecnu Mexikoi ut. Boli sme tam v juli s Vladimirom. Trosku stranou od konecnej elektriciek a vlezu do podzemky je cestny most a na nom DROTY pre trolejbus keby tam neboli, nebolo by ma napadlo ist sa pozriet na zastavku, kedy co odtial kam pojde. Uznavam ovsem, ze sme v Budapesti boli za cielom sotousenia, ze nie sme typicky turista a uz vobec nie typicky pravidelny pouzivatel.
Nizsia priemerna rychlost trolejbusu v BRATISLAVE nie je fyzikalnou vlastnostou trolejbusu. Nikde nie je pisane, ze trolejbus musi byt pomalsi. Lenze ked v BA zapocitavate do priemeru aj rozne dialkove autobusove linky, ktore si to mimo intravilanu (alebo vnutri intravilanu po dialnici) svistia 80-kou, na druhej strane rychlost trolejbusu je u vas limitovana paskvilnym Parovodnym vedenim, tak sa necuduj, ze priemerne rychlosti vyjdu take, ake vyjdu.
ja som kdesi na youtube videl reportaz o jednom volkswagen pole na elekrinu... bol to jediny model v cechach a pod ECV mal umiestnenu zastrcku... MPR bola 100kmh a dojazd 180km... vodic sa stazoval ze potrebuje otackomer, lebo auto je tiche a nevie kedy ma preradit podla zvuku ?
Prečo by mal byť rozdiel v životnosti úplne rovnakého vozidla Irisbus Citelis 18 1B v závislosti od toho, či je tam namontovaný elektromotor alebo diesel?
Zabudnite už na tento obľúbený argument z čias porovnávania masívnej rámovej 9Tr a ľahučkej panelovej poddimenzovanej ŠM11.
Papyr hádam dosť jasne napísal, že je tam VŠETKO.
Vodiči trolejbusov, pokiaľ je mne známe, vyšší plat ako vodiči autobusov nemajú. Ani to nemá logiku, prečo by niekto mal mať vyšší plat za jazdenie s trolejbusom, čistým, vykúreným, ľahšie ovládateľným, bez cvičenia so zlosovacím zariadením, bez tankovania nafty a dolievania oleja a vody? Kto by potom jazdil s autobusmi a prečo?
Za mojich čias mali dokonca vodiči trolejbusov plat nižší než vodiči autobusov.
to nevravim len vravim ze su miesta kde je vyhodnejsie IAD a miesta kde je vyhodnejsia MHD... caro je v tom vediet to zladit tak aby si nemal ani zdravotnu ani psychicku ani financnu stratu
v montenegro som nebol a celkom ma to tam laka ?
ja bohuzial robim na mieste kde MHD nejazdi (zatial). Ale keby jazdilo je mi jedno, ze to trva o 50% dlhsie, ze musim prestupovat na linku s intervalom 20 minut, ja proste odmietam vrazit denne 100Sk do benzinu len aby som si previezol prdel z bodu A do bodu B. Tazko zarobene prachy viem uzit aj lepsie. Za rok mi to urobi krasnu dovolenku v Monte Negro napr.
a porovnavanie obeznej rychlosti troflov a busov je velmi nekorektne, kedze busy jazdia aj do okrajovych casti mesta riedko osadenymi zastavkami, údaje su z roku 1991, kedy sa v BA o vyhybkach a krizovatkach s prejazdom v=50km/hod zacalo len "suskat" (dnes sa zas len otvorene vyprava a nic nerobi), vtedy existovalo mnozstvo expresnych autobusovych liniek,...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.