Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #109376:
Už sa na tom pracuje...
Reply on: Ámos #109388:
ja som kdesi na youtube videl reportaz o jednom volkswagen pole na elekrinu... bol to jediny model v cechach a pod ECV mal umiestnenu zastrcku... MPR bola 100kmh a dojazd 180km... vodic sa stazoval ze potrebuje otackomer, lebo auto je tiche a nevie kedy ma preradit podla zvuku ?
Reply on: S499.1023 #109390:
hmm... lebo vybracie a ich vplyv na unavu materialu?? Alebo, ze by nie?
Reply on: Ámos #109381:
Prečo by mal byť rozdiel v životnosti úplne rovnakého vozidla Irisbus Citelis 18 1B v závislosti od toho, či je tam namontovaný elektromotor alebo diesel?
Zabudnite už na tento obľúbený argument z čias porovnávania masívnej rámovej 9Tr a ľahučkej panelovej poddimenzovanej ŠM11.
Reply on: hoppusmark01 #109377:
Papyr hádam dosť jasne napísal, že je tam VŠETKO.
Vodiči trolejbusov, pokiaľ je mne známe, vyšší plat ako vodiči autobusov nemajú. Ani to nemá logiku, prečo by niekto mal mať vyšší plat za jazdenie s trolejbusom, čistým, vykúreným, ľahšie ovládateľným, bez cvičenia so zlosovacím zariadením, bez tankovania nafty a dolievania oleja a vody? Kto by potom jazdil s autobusmi a prečo?
Za mojich čias mali dokonca vodiči trolejbusov plat nižší než vodiči autobusov.
Reply on: Ike #109386:
aj ked silno zacinam rozmyslat nad niecim takymto http://automix.centrum.sk/clanek.phtml?id=12262
Reply on: Ike #109386:
odporucam budvianku rivieru urcite nechod do tivatskeho zalvu
Reply on: Ámos #109385:
to nevravim 🙂 len vravim ze su miesta kde je vyhodnejsie IAD a miesta kde je vyhodnejsia MHD... caro je v tom vediet to zladit tak aby si nemal ani zdravotnu ani psychicku ani financnu stratu 🙂
v montenegro som nebol a celkom ma to tam laka ?
Reply on: Ike #109383:
ja bohuzial robim na mieste kde MHD nejazdi (zatial). Ale keby jazdilo je mi jedno, ze to trva o 50% dlhsie, ze musim prestupovat na linku s intervalom 20 minut, ja proste odmietam vrazit denne 100Sk do benzinu len aby som si previezol prdel z bodu A do bodu B. Tazko zarobene prachy viem uzit aj lepsie. Za rok mi to urobi krasnu dovolenku v Monte Negro 🙂 napr.
Reply on: hoppusmark01 #109377:
a porovnavanie obeznej rychlosti troflov a busov je velmi nekorektne, kedze busy jazdia aj do okrajovych casti mesta riedko osadenymi zastavkami, údaje su z roku 1991, kedy sa v BA o vyhybkach a krizovatkach s prejazdom v=50km/hod zacalo len "suskat" (dnes sa zas len otvorene vyprava 😃 a nic nerobi), vtedy existovalo mnozstvo expresnych autobusovych liniek,...
Reply on: Ámos #109380:
ok, verim ze existuju aj v BA linky, ktore zaznamenali stratu cestujucich a ked tito cestujuci nasledne znova raz-dva cestovali a zistili ze sa to odvtedy, co nechali MHD, zlepsilo - tak verim miernemu narastu...
ale takych ludi je podla mna minimum...
ja som na L21 zanevrel (pravidelne cestovanie mam namysli) v 2006 a nemyslim si ze trolejbus by ju zatraktivnil... ale to je subjektivny nazor
Reply on: Ámos #109381:
k tomu tu bola dávnejšie diskusia, a ak si dobre pamätám, jej záver bol taký, že nie sú žiadne dôvody, prečo by mal mať trolejbus vyššiu životnosť ako autobus.. Ak sa mýlim, tak ma opravte..
Reply on: hoppusmark01 #109377:
a ratal si ty so zivonostou busu 10 rokov a troflu 15? Ked uz hovorime o tych cenach vozidiel...
Reply on: Ike #109379:
ale kopec takych raz-dvakrat zo zvedavosti nasledne zacne pouzivat MHD pravidelne, lebo zisti, ze to nie je az take strasne...
Reply on: Ámos #109363:
to je monstruozna hlupost. cchel by som vidiet cloveka, co by kvoli nasadeniu trolejbusov presadol z IAD na MHD len kvoli tomu... ja osobne by som to mozno spravil raz-dvakrat zo zvedavosti...
Reply on: hoppusmark01 #109377:
aby bolo jasné, týmto príspevkom nechcem napísať, že som proti trolejbusom v kopcovitom teréne. Tam sú trolejbusy jednoznačne nezastupiteľné a a aj vyššie investície do nich sa oplatia..
Napr. Bratislava je kopcovitá dosť, bolo by oveľa potrebnejšie riešiť trolejbusmi L32, a ak by sme veľmi chceli, aj linky, ktoré jazdia po Pražskej a Šancovej ulici napr.. To sú dosť veľké stúpania..
Ale začať budovať trolejbusovú sieť v rovinatej Petržalke, mínať energiu na projektovanie a tendre a vyhadzovanie peňazí, pričom nám to prinesie trochu ekologickejšiu dopravu (pričom oveľa ekologickejšie by bolo vymeniť všetky Vrakosy a Tambusy za nové autobusy) a žiadne navýšenie kapacity, je dosť od veci...
Reply on: Papyr #109370:
no keď si pozriem napr. tu na imhd prevádzkové údaje, tak je tam priemerná obežná rýchlosť trolejbusov 12,12 km/h, u autobusov 19,02 km/h.. To by boli cestujúci fakt tak blbí, aby viac cestovali trolejbusom vďaka tomu, že sú podstatne pomalšie?

k tej ušetrenej 1Sk/kilometer:
Sú v tom započítané aj náklady na projektovanie, stavbu a prevádzku TV? Je tam zohľadnená vyššia obstarávacia cena trolejbusov (25Tr s pom. pohonom stál tuším 17mil.Sk, rovnako dlhý CNG autobus stojí ca.10-11mil.Sk)?
Je tam zohľadnený vyšší plat vodičov trolejbusov ako majú vodiči autobusov?
Je v tom aj vyššia prevádzková rezerva autobusov v prípade výpadku prúdu alebo DN, aby mohli nahradiť výpadok trolejbusov?

K tej visibility of network: myslím, že ľudia, ktorí jazdia s autobusom č.93, majú rovnako silné presvedčenie, že na tej trase tá linka 93 jazdí, ako ľudia, ktorí cestujú s trolejbusom č.212..
A ak aj je niekde natiahnuté TV, nikdy nie je zaručené, že nie je nejaký výpadok prúdu atď a ten trolejbus im skutočne dojde..
Tá visibility of network platí tak maximálne pre turistov, ako to napísal už S499..
Reply on: S499.1023 #109375:
napis, kazda info dobra...
Reply on: Papyr #109371:
Po tom, čo som sa zoznámil s tým, akým strašným spôsobom šotoultrazz manipulujú s faktami, neverím už ani tomu nárastu, ani tomu poklesu. Mám napísať do DP miest Kapfenberg a Bruck an der Mur dotaz, aký mali pokles po zrušení trolejbusov?
Reply on: Papyr #109370:
To ale môže mať efekt pre 5 turistov, čo nenájdu zastávkový označník.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement