Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Mike #109980:
"už dávno bol bus pruh nakreslený na výkrese dopravného značenia, navrhnutý a odsúhlasený na magistráte"
Čo znamená "už dávno"? Lebo ak sa dobre pamätám, práve magistrát bus pruh odmietal, že tam nie je potrebný.
Reply on: roceska #109962:
Minibusy nemajú opustiť DD. Majú byť iba prípojom na 32, 33 či 133 teoreticky možno na električky, ale asi cez ulicu Nad Lúčkami alebo Kuklovskú.

Re #109969 roceska + #109970 hoppusmark01 + #109972 Kami: už dávno bol bus pruh nakreslený na výkrese dopravného značenia, navrhnutý a odsúhlasený na magistráte (prakticky v celej dĺžke Molecovej, od zastávky Janotova až rped križovatku), akurát policajt za ODI BA IV. si ho zobral na "preštudovanie" skôr než to odsúhlasí aj on; a už to študuje asi rok a pol...
Druhú šancu dostane po vybudovaní tej zhovadilosti, sťaby prestupný terminál Molecova, keď dnešná zastávka na Molecovej smer DD sa presunie asi o 150 - 200 m. vyššie teda na smer hore bude stačiť jeden pruh, na smer dole budú pred stop čiarou 3, z toho jeden bus...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Mike #109905:

1. Pán Fabor tvrdí, že električka bude dopĺňať železnicu, z čoho podľa mňa vyplýva, že železnica bude nosná a električka doplnková. Aj dnes napríklad linka 96 "smerovo a kapacitne dopĺňa" nosnú linku 98 a pritom linka 96 nie je nosná, ale doplnková. Ak to bolo myslené tak, že železnica a električka budú rovnocenné, potom to malo byť povedané inakšie. Nemôžem za to, že politici a podobní hovoria tak, že im nerozumie ani divá sviňa.

2. Zárez a tunel sú dve rôzne veci.
"opak od hlbokého, zakrytého tunelu" - neviem si predstaviť nezakrytý tunel. Ak niečo leží pod šírym nebom, nie je to v tuneli.
"výklad pojmu kontaktujte Slávika" - skôr by ma zaujímalo, ako tento pojem chápe pán Fabor, keďže ho používa.

3. Ani ja som posudky o vhodnosti železničnej časti nevidel, zato som čítal vyjadrenia v tomto zmysle z magistrátu. Odkiaľ potom zodpovední činitelia tieto informácie brali? Zdá sa, že ak by sa dal urobiť najprv posudok na železo, nemuseli sa zbytočne vyhadzovať peniaze na sondy do pilierov.

4. Tak to sa ospravedlňujem, ale ja som čítal, že majú byť dva v každom smere. A HovNový čas či Pleskovky nečítam, takže to muselo byť publikované aj inde.
A tie dva pruhy majú byť vedené po jednom na každej strane električkovej trate?

Nuž a k záveru, Slávikove pohnútky nie sú pre mňa podstatné. Ako som povedal, odchýliek od pôvodného plánu a zahmlievania je podľa mňa dosť na to, aby sa diskusia znovu otvorila.
X1, X4, X12, 133 - AKÁ BUDE NAJBLIŽŠIA VÝLUKOVÁ DOPRAVA?

Re #109932 intony: Som zvedavý, či sa pri nasledujúcich výlukach električiek na úseku "Dúbravka - Nový Most" ešte niekedy objaví aj linka č. X4 (podľa možností v preklade s X1 s trasou "Borská - Nový Most" ako to bolo v nedávnej minulosti).

Alebo už po novom bude (tak ako pri poslednej výluke) DÚBRAVKU A TAKMER CELÚ KARLOVKU OBSLUHOVAŤ IBA X12-ka ❓ A "duobusy" si budú ešte väčšmi ničiť svoje naftové agregáty jazdou až pod Nový Most?

Keďže pri nedávnej výluke 133-ky už pod Nový Most prichádzali s meškaniami, tak išli obvykle hneď za X12-kou (v smere do Karlovky). Tým pádom takmer všetkých cestujúcich pobrala X12-ka.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: tr3mp #109943:
V návrhu zmien ÚP figurujú ako stavby, ktoré treba vybudovať:
- duobus na Dlhé diely
- výstavbu vozovne v Petržalke pri ČOV
- železničné prepojenie Predmestie-Nové mesto (je vybudované už vyše polstoročia)
...

Ale ako prospešné treba kvitovať vypustenie rušenia električkovej trate na Hl.st.
Nosný systém podľa ÚP sa mi nevidí - to vetvenie, ktoré samozrejme spôsobí polovičnú prepravnú kapacitu na každej vetve...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ike #109958:
Jožko Mrkvička by si nechal pre korunu (0,03 EUR)* koleno vŕtať.
* = pri prepočte bol použitý konverzný kurz 1 EUR = 30,1260 Sk.
?
Reply on: Mike #109960:
Z hľadiska plánovania by sa "dopravní odborníci" mohli veľmi aktuálne zamerať aj na plánovanie preferencie MHD v meste... ale to asi nevedia, alebo nechcú.
Reply on: roceska #109968:
ja ti verim, cestoval som tak rano do skoly...
Reply on: Valec #109965:
skus ist z DNV na Vychodne ? alebo do Ovsista
Reply on: roceska #109968:
90 minut je prilis vela pre akukolvek cestu v spicke, samozrejme mimo kolapsu MHD na trase.

#109969 buspruh treba jedine pred krizovatkou s Karloveskou, inde nie je potrebny. No a tam ho treba ako sol.
Reply on: hoppusmark01 #109970:
oprava: slovíčko "často" tam nemalo byť..
Reply on: roceska #109969:
Dlhé Diely nenavštevujem často skoro vôbec, takže k tomu sa neviem vyjadriť.
Jedna možnosť je, že tam BUS-pruh netreba, ak nie sú v hornej a strednej časti Dlhých Dielov zápchy.
Druhá možnosť je, že tam BUS-pruh treba, a teda jediná šanca ako ho zriadiť je zakázať parkovanie v pravom jazdnom pruhu. Tiež je to možné dosiahnuť spoplatnením parkovania na uliciach v celom meste. Kto má auto, nech si platí aj za miesto na parkovanie, keďže zaberá dosť metrov štvorcových.

Kde však treba BUS-pruh určite je Molecova pred križovatkou s Karloveskou. Lenže to by tam ten BUS-pruh museli chcieť aj kompetentní.
Reply on: hoppusmark01 #109966:
A vieš mi vysvetliť, ako by sa dal urobiť BUS pruh na Dlhých dieloch, keď v rámci 4 prúdovky tam v dvoch pruhoch stoja autá pozdĺž celej trasy? To by museli buď všetky autá odtiahnuť, alebo by na DD mohli chodiť iba BUSy v jedinom BUS pruhu 🙂
Reply on: Valec #109965:
prečo by som si vymýšľala? Keď dva krát presadáš a pritom je zápcha, tak tých 90 minút bolo reálnych.
hm, tak dnes z lucanky na AS MN rano odchod 7:46, dosiel som 8:16, teda total pohodicka, aj ked pravda zasluhu mal na tom vodic 88 ktory nas pri vyjazde z EU kde som prestupoval pustil 3 do busu aj ked bol uz zavrety a castou busu smeroval von do zapchy, 60min listok som teda cvakal zbytocne, stacil by aj 30
Reply on: intony #109963:
Hlavne by mali počítať s tým, že všade, kde je to možné a kapacitne potrebné, je treba električku, a všade tam kde nie je možné/potrebné zaviesť električku, musia byť BUS-pruhy.
Čiže MHD by mala byť na všetkých dôležitých ťahoch segregovaná, či už sú to autobusy, trolejbusy, alebo električky..
Len tak sa dá zabezpečiť, aby počas dopravných kolapsov nebola v kolapse aj MHD..
Reply on: roceska #109937:
Ale tých 90 minút si si vymyslela, však. Ja cestujem po BA krížom-kražom MHD, ale len zriedka (ak nie je práve nejaký dopravný kolaps ako teraz) mi cesta trvá viac ako 40 minút. A to prosím pekne aj cez víkend.
Reply on: Max #109957:
133 mili-METRO-v ?
Reply on: Mike #109960:
Dopravní odborníci to síce berú v tejto veci správne, ale ak raz príde čas, i tak nebude metro všeliekom. A teda vôbec by nebolo zlé keby začali počítať nielen s metrom, ale aj s priestormi pre električkové trate, tam kde sa vplyv metra nedostaví a bude potrebná vyššia kapacita ako trolejbus či autobus.
Reply on: Mike #109955:
No a kadial budu chodit minibusy? po tej istej jedinej ceste ako ostatné autá? Keď dostavajú všetky byty na DD, tak to aj minibusu bude trvať 30 minút, kým opustí DD. Proste nevidím to veľmi ružovo. A navyše, zase naši mestskí inžinieri povolili na jedinom ťahu od Karlovky a Devínskej po nábreží, aby sa River park natiahol ešte aj ponad komunikáciu pre autá a tým do budúcna znemožnil akýkoľvek variant viacúrovňovej alternatívnej dopravy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.