Z hľadiska plánovania by sa "dopravní odborníci" mohli veľmi aktuálne zamerať aj na plánovanie preferencie MHD v meste... ale to asi nevedia, alebo nechcú.
Dlhé Diely nenavštevujem často skoro vôbec, takže k tomu sa neviem vyjadriť.
Jedna možnosť je, že tam BUS-pruh netreba, ak nie sú v hornej a strednej časti Dlhých Dielov zápchy.
Druhá možnosť je, že tam BUS-pruh treba, a teda jediná šanca ako ho zriadiť je zakázať parkovanie v pravom jazdnom pruhu. Tiež je to možné dosiahnuť spoplatnením parkovania na uliciach v celom meste. Kto má auto, nech si platí aj za miesto na parkovanie, keďže zaberá dosť metrov štvorcových.
Kde však treba BUS-pruh určite je Molecova pred križovatkou s Karloveskou. Lenže to by tam ten BUS-pruh museli chcieť aj kompetentní.
A vieš mi vysvetliť, ako by sa dal urobiť BUS pruh na Dlhých dieloch, keď v rámci 4 prúdovky tam v dvoch pruhoch stoja autá pozdĺž celej trasy? To by museli buď všetky autá odtiahnuť, alebo by na DD mohli chodiť iba BUSy v jedinom BUS pruhu
hm, tak dnes z lucanky na AS MN rano odchod 7:46, dosiel som 8:16, teda total pohodicka, aj ked pravda zasluhu mal na tom vodic 88 ktory nas pri vyjazde z EU kde som prestupoval pustil 3 do busu aj ked bol uz zavrety a castou busu smeroval von do zapchy, 60min listok som teda cvakal zbytocne, stacil by aj 30
Hlavne by mali počítať s tým, že všade, kde je to možné a kapacitne potrebné, je treba električku, a všade tam kde nie je možné/potrebné zaviesť električku, musia byť BUS-pruhy.
Čiže MHD by mala byť na všetkých dôležitých ťahoch segregovaná, či už sú to autobusy, trolejbusy, alebo električky..
Len tak sa dá zabezpečiť, aby počas dopravných kolapsov nebola v kolapse aj MHD..
Ale tých 90 minút si si vymyslela, však. Ja cestujem po BA krížom-kražom MHD, ale len zriedka (ak nie je práve nejaký dopravný kolaps ako teraz) mi cesta trvá viac ako 40 minút. A to prosím pekne aj cez víkend.
Dopravní odborníci to síce berú v tejto veci správne, ale ak raz príde čas, i tak nebude metro všeliekom. A teda vôbec by nebolo zlé keby začali počítať nielen s metrom, ale aj s priestormi pre električkové trate, tam kde sa vplyv metra nedostaví a bude potrebná vyššia kapacita ako trolejbus či autobus.
No a kadial budu chodit minibusy? po tej istej jedinej ceste ako ostatné autá? Keď dostavajú všetky byty na DD, tak to aj minibusu bude trvať 30 minút, kým opustí DD. Proste nevidím to veľmi ružovo. A navyše, zase naši mestskí inžinieri povolili na jedinom ťahu od Karlovky a Devínskej po nábreží, aby sa River park natiahol ešte aj ponad komunikáciu pre autá a tým do budúcna znemožnil akýkoľvek variant viacúrovňovej alternatívnej dopravy.
radsej nech opijaju rozkom - vyjde ich to lacnejsie...
Metro urcite nie, ak by to mal byt dalsi samostatny nekompatibilny system. Keby v tych metrovych tuneloch jazdilo nieco, co mze pojazdovat bud elektrickove trate v meste, alebo zeleznicne trate v meste a v regione, tak budiz, ale potom uz stavajme rovno funkcnu siet rychlodrahy alias S-Bahn, ten by mal aspon svoju logiku. Ale metro Janikov dvor - Slavikov dvor - Slavicie udolie - Haupbahnhof/Filialka, nie, dakujem, neprosim!
Poslanci a iní zadubenci možno počítajú s metrom, dopravní odborníci to berú presne ako Ty = v štýle že "podla mna raz pride cas, kedy metro v BA potrebne bude a vobec by nebolo zle s nim pocitat (teraz nemyslim z hladiska vydavkov, ale z hladiska planovania).." ?
chces dostat pokutu? musis to zobrazit dualne... cize
"41 590 000 000 Sk / 1 380 535 085 €"
mimochodom, podla mna raz pride cas, kedy metro v BA potrebne bude a vobec by nebolo zle s nim pocitat (teraz nemyslim z hladiska vydavkov, ale z hladiska planovania).. No rozhodne to nie je vseliek... to si myslia len poslanci, ktori tym chcu len opit volicov...
LOL, prave 133 rokov? Dovtedy uz budeme mat v nasej metro-pole z metra postavene aspon centi-metro, mozno aj pol-metro, ale duo-metro?
METRO - jediny liek na vsetky vase problemy! Dostanete ho prislubom od vsetkych dobrych politikov. Pred pouzitim duokladne a neodkladne citajte navod na pouzitie, pripadne sa poradte s vasim lekarom ci psychiatrom.
Startovacie balenie v akcnej cene iba 41,590,000,000,- Sk! ?
Optimista si možno ty a Kolada, ja som skeptik, ale budiš, som schopný zhltnúť, že o 50, 100, 200 rokov bude Bratislava taká bohatá, že si bude môcť postaviť metro, ale aj sedliacky rozum mi stačí na to, aby som skonštatoval, že čakať 200 rokov napríklad na podzemnú trať Dunajská - Páričkova - Ružová dolina, miesto toho, aby tadiaľ šla omnoho skôr električka, je hovädzina.
Sakra, veď prestavujme a vetvime postupne električku aspoň tadiaľ, tam, kamsi a bezkolízne už teraz, ale... žiaľ, nie je v ÚP, nie je pre ňu miesto, bude tam krabica, X-prúdová komunikácia a dalšia generácia si ďalších 133 rokov môže zatiaľ fúkať trasou A náš kremačný popol, prípadne naťahovať v trase dážďovky z pripraveného podzemia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ivanbuto