Reply on: R.A.T.P. #132551:
Ak som správne vyčítal, tak trať rýchlodráhy cez stred Petržalky by sa neskôr odpojila od trate na smer Filiálka a pokračovala by v centre v tuneli? Kľudne by sa to mohlo spraviť s električkou inak. Starý most by mohli zachovať pre MHD, IAD, cyklistov a peších a električku ešte pred Dunajom zapustiť pod terén a popod Dunaj a mohla by byť prvá električková linka ktorá by v meste premávala v zapustenom úseku pod terénom. Neskôr by sa mohli aj ostatné trate viesť pod terénom v centre, teda zapúšťanie električky pod zem by začínalo za zastávkami Chatam Sófer, Odbojárov a Ursínyho. Navyše by sa dali trate viesť nezávisle od usporiadania ulíc. Mňa napadol variant takýto :1. trať : medzi Viedenskou cestou a vjazdom na Starý most vjazd pod zem, zast. - Šafárikovo nám., Kamenné, Nám. SNP (v hornej časti námestia), Hodžovo nám., SAV, HL.ST., Račianske mýto, Trnavské mýto, Záhradnícka a výjazd nad zem za súčasným križovaním s Jégeho
2. trať : za Ursínyho vjazd pod terén - Račianske mýto, Vazovova, Americké nám., Lazaretská,Kamenné nám.,Hviezdoslavovo nám., Nový most a výjazd na úroveň terénu do zastávky Chatam Sófer
3. trať : za zastávkou Odbojárov vjazd pod zem - Trnavské mýto, Legionárska, Nám. M. Benku, Americké nám.,Kollárovo nám., Hodžovo nám., Zochova, Nový most
4. (nová) trať : od zastávky Slovanet odbočka v podzemí na smer Trhovisko, Dulovo nám.,AS,EUROVEA, spojenie s traťou z Petržalky - zastávka Šafárikovo nám., oddelenie od trate na smer západ a spojenie s traťou od Kamenného nám. - zastávka Hviezdoslavovo nám.
Vôbec netreba metro ani rýchlo dráhu, stačí preferencia električky na radiálach, rozumnejšie umiestniť zastávky, t.j. upustiť od zastávok každých 250m-300m ale minimálne 350-400m a neísť pod túto vzdialenosť a v centre ak budú trate pod zemou tak tam má električka zelenú. ?
Ešte by ma zaujímalo v akom stave je komunikácia na ulici Domové role?! Stále sa dačo splieta o trolejbusovej trati OD Slimák - Tomášikova - Prievoz - Domové role - Vlčie hrdlo + vozovňa dakde v Prievoze. Potom ma zaujíma ako linky 70 a 74 keď by ich nahradili trolejbusy obsluhovali zastávky od Vlčieho hrdla po zastávku Prístavný most ?