Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #135939:
Na L81 zriedili interval na 8min a autobusy chodili narvané a to sa dopravnému podniku páčilo lebo autobus, ktorý nepraská vo švíkoch nie je využitý (s)proste. Spomínam si na to živo ako sa ľudia ledva dostali do autobusu na Kremnickej a na Einsteinovej ľudia museli použiť 180 alebo 90. Teraz vraj situácia v Solarisoch na L88 nie je lepšia, ráno by to potrebovalo tých 6minút, aspoň od 6:45 do 7:45
Reply on: Valec #135934:
Blbé výmysly? Myslím, že viem lepšie posúdiť stav na tých linkách keď som nimi jazdil uplynulých 6 rokov do školy, na brigádu a za športom v rôznom čase.
Reply on: S499.1023 #135933:
prečo sa neprihlásili aj Iveco a Solaris?
Reply on: Valec #135940:
Sranda idú ju spúštať vtedy keď sa ide na DD v tom čase otvárať TESCO Express... ?
Dopravný podnik Bratislava (DPB) okrem toho plánuje od októbra spustiť novú linku 36. Premávať bude od Karlovej Vsi cez Polianky k Tescu Lamač a späť.

http://bratislava.sme.sk/c/5010244/viedenska-cesta-v-petrzalke-bude-jednosmerna.html
Reply on: Technopol #135935:
Bezprostredne po zrušení 181 bol ráno (cca medzi 7.00 a 7.20) interval na L81 6 min... avšak podľa viacerých nezávislých zdrojov ráno autobusy chodili poloprázdne (resp. ani zďaleka nie také plné ako iné petržalské linky), tak ho zriedili na 8 min..

A ak chceme porovnávať LV spred a po 5.9.2005 môžme sumarizovať kapacity na mostoch: Lafranconi, Nový most (ten bol do 2005 najkritickejší čo sa týka obsadenosti vozov), Starý, Prístavný a pribudol Apollo čo ubral časť Starému a väčšiu časť Prístavnému.. a aj tak to nebude celkom objektívne lebo pribudla L99 ktorá rozváža iba Petržku,, teda môžme porovnávať profilové kapacity z jednotlivých zastávok
napr bolo to aj v jednom dávnom update.. koľko liniek stálo do 4.9.2005. na Hrobákovej a koľko tam stálo po 5.9. 2005 (a dnes aj 83..)

Re #135938 T-pol:
93/94 vieš aký majú interval .. predklad podľa cp je v každom období dňa v oboch smeroch
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3023ef2f302523ea&x=943718775825&l1=93&l2=94

Lenže pri tejto intenzite dopravy ako v Ba máme temer nie je možné garantovať presnosť autobusovej dopravy v centre mesta na minútu presne. Oficiálna tolerancia je +1 -3, ale vozy sa zgrupujú už pri dvoch minútach.. a to som neraz zažil aj vláčik 2 ks 93 tesne zasebou na auparku smer Petržka, nie to 93 a 94... (Btw. poobede pri intervale 5 min logicky môže byť preklad iba 2/3 alebo 3/2, ale nie presne 2,5 ? To je súhra faktorov: tech. stav vozidiel, technika jazdy vodiča, nastavenie CSS, zápchy, alebo zle nastavenej chronometráže...
...a to je bus-pruh v polke trasy 93 a v dvoch tretinách trasy 94.. ale tu vidno že bus pruh nie je všeliek ani keď je ako súvislý ťah...

68: problémy ako vyššie aj keď sa jedná o jednu linku a redši interval, ale stále sa bavíme o tých istých faktoroch, zmenené je iba číslo linky: tech. stav vozidiel, technika jazdy vodiča, nastavenie CSS, zápchy, zle nastavená chronometráž... navyše po trase 68 tušim nikde nie je žiaden buspruh.. aha v Petržke pri saleziánoch asi 20m 😃 a navyše je to linka s priebežnou konečnou.. teda ju treba brať ako linku s jazdnou dobou 48 minút...
A keď sa tak z mesta nakopí klasická trojička, tak prvý voz býva zvyčajne natrieskaný, druhý prázdnejší a tretí úplne prázdny... vymení sa to jedine že by sa po ceste predbehli.. čo ale zasa nie je moc najvhodnejšie lebo na Holíčskej nemajú možnosť opätovného predbehnutia podľa grf..( 1 pruh 68 druhý 94)

80, 95: je pravda že oproti ránu alebo klasickej naplnenosti 31/39 chodia v poobednej špičke o niečo prázdnejšie.. avšak nedával by som iniciatívne podnet na zrieďovanie,, buďme radi že je tam ponúknuté cestovanie na relatívne európskej úrovni aj keď sa nejedná o DD... nemyslím si že by sa tam ľudia mali za každú cenu tlačiť po dvere... a u L80 je už aj tak nepomer medzi ránom a poobedňajškom čo do intervalu a výpravy.. keby sa ešte zväčšil vzniklo by pre vodičov ešte viac atypických služieb (iba ranná špička, výkon cca 4 hod...)
Reply on: Technopol #135935:
A neviem či dokonca nebol ranný interval na 81 aj 181 po 10 minut

No a bolo by na zváženie zaviesť zas linky typu 181, 193 nakoľko čo sledujem výpravy tak v rannej špičke:
1. niečo ako preklad 93 a 94 neexistuje v ani jednom smere, (často už na Jiráskovej smer mesto idu za sebou 93 a 94).
2. 93/94 chodia ráno z mesta poloprázdne
3. 68 prázdne trojičky prichádzajúce z mesta sú naozaj zbytočné
4. málo vyťažené spoje L 80, 95 z mesta do Petržalky
Reply on: Technopol #135935:
ešte si tam zabudol zarátať aj 28, neskôr 88, ktorá tiež išla časť trasy cez most (Bosákova-Šafko) zároveň so 45(95), 37(78) a 113(85?)
Re #135936 Valec: a ako bonus by si po zaplatení poplatku mohol napísať do toho certfikátu aj dátum ?
Reply on: kecho #135909:
To by bol originálny nápad, niekde majú ako atrakciu prejazd myčkou, u nás by to bola ukážka kompletného čistenia a dezifikovania (čítaj ako nalepenia nálepky).
Reply on: Emo #135928:
Na L 81 bol interval 12 minút, ale ešte v dobe keï premávala aj L 181 ->(12 minút) , takže v preklade mali interval 6 minút. Potom DPB spravil krok že ich zlúèia s tým že posilnia interval L 81 na 8 minút.

- ad interval, nemám rád ak tu niekto spomína že dnešný 4 min. interval je lepší ako 8 min predtým (rétorika DPB), lebo ako tu niekde už dunèo spomínal tak ak dáme dokopy interval ex 78, 85, 95 tak tie linky mali ( Romanova - šafko/mala scena) lepší interval ako dnešná 95 - to je fakt.
Na druhej strane nedá sa to porovnávať, lebo dnes si s 95 rýchlejšie na šafku ako predtým, obsluhuje iné územie (menšie = niekde zlepšenie, niekde zhoršenie) atï. , + treba povedať ,že kvoli nedostatku vozov a vodièov by sa v prípade ,že by nedošlo k prelinkovaniu tie intervali na ex linkách zhoršovali.

Ja proti zmenám niè nemám ale nepáèi sa mi ako je to vždy prezentované.
V 1. prípade sa ve¾mi dobre pamätám ako písali že ako kompenzácia za zrušenie L 181 bude lepší interval na 81 (tých 8 min) èo je pravda, avšak 81/181 bol 6 min = zhoršenie.
V 2. prípade platí to isté ,všade len písali ako vynikajúci 3-4 min. interval nahradí ten zlý, otrasný 8 -10 -12 min. , ale ranná špièka 95 s 3 min intervalom = 20 spojov vs. 78 (8min)+ 95 (8) + 85 (12) = 20 spojov za hodinu.
Reply on: no.ev.di. #135916:
Už by si naozaj mohol prestať s tými tvojími blbými výmyslami.


BTW, prehľad aktuálnych obmedzení na prímestkých linkách (dávam do pozornosti najmä kvôli Račku a víkendu vo Vrakuni): http://www.slovaklines.sk/dopravne-obmedzenia.html
Reply on: no.ev.di. #135913:
Iveco Crossway 10,6 m nie je autobus do 11 m? Solaris Urbino 10 nie je autobus do 11 m?
http://bratislava.sme.sk/c/5008949/obrie-autobusy-pre-mhd-doda-mercedes.html
"Nové vozidlá nasadia na nosné linky. Sú to napríklad tie, ktoré spájajú mesto s Petržalkou. Zahradník zatiaľ nechcel povedať, ktoré to presne budú. „V januári môže byť situácia iná, ako by sme ju modelovali teraz," tvrdí" takže nenápadne spraví z 68/95-ky krátke linky s takým intervalom, že sa budú vozy dobiehať na zastávke? ?
Reply on: Emo #135929:
myslel som L21
Reply on: no.ev.di. #135914:
Tak na takej 20 sú len sóla. ?
Reply on: boxcar #135919:
Re #13591 Dunčo: Ok, možno sa mýlim. Ale 8 minút v rannej špičke je furt o polovicu horší interval ako 4 minúty na nosných linkách, čo máme teraz.
Reply on: no.ev.di. #135916:
"mimochodom DPB by už konečne mohol pristúpiť k tomu aby analyzoval vyťaženosť jednotlivých liniek a opodstatnenosť nasadzovania kĺbový autobusov a hlavne si určiť 2-3 linky kde by premávali len Solarisy."

Také v podstate už existujú: 88 a 96. A ani tie nie je DPB schopný kompletne pokryť Solarismi. Ešte donedávna sa vedľa v dispečerskom pravidelne písalo o "nízkopodlažných" vozoch na týchto linkách.

"- určite by mal prehodnotiť to či by nebolo lepšie rozdeli L95 ako som tu kedysi písal na 95 a 195 (po Technopol)"

A vtedy Ti aj bolo vysvetlené, že by to bola blbosť.

"- tiež vyriešiť súbeh 84 a 99 kde niektoré spoje premávajú úplne zbytočne nakoľko sú obsadené počtom do 20osôb"

Pôvodne ten súbeh nebol takmer žiadny. Že to neskôr dodrbali naštvalo aj mňa.

S ostatným viac - menej súhlasím. ?
Reply on: no.ev.di. #135924:
podla mna na L54 staci minibus
Reply on: Emo #135923:
však SOR nemal konkurenta vlastne, takže kto sa mal sťažovať? Keby DPB nebol taký blbý, mohli nám dojsť 12m SORy a bolo by to lepšie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement