zásadná OT otázka - predsedovi predstavenstva Dopravného podniku Bratislava Branislavovi Zahradníkovi tuším hrozí vylúčenie zo strany. otázne je, čo to spraví s DPB. Ostane či odíde? ak odíde z DPB, pôjdu aj ďalší? ak odídu viacerí, ako bude pokračovať tender na busy a výstavba eliny?
tak to poteší ? už len z princípu, že viem aké to je keď dojdem na Dvory a okrem jedného CP ktorý odolá, že je to dobre na prt by som nečmáral po CP. Okrem iného takú potrebu ani necítim. Väčšina ľudí v BA má internet tak asi necíti potrebu nejak chrániť CP pre vandalmi. Síce aj ja mám doma net ale nemôžem si predsa tlačiť CP trebars 31 alebo 39 keď nimi idem raz za týždeň do Slávičieho...
maly dnesny pribeh: vylepujem na trnavke cestovne poriadky...vylepim zastavku bulharska...idem este vylepit radiovu a vozovnu trnavka a pri ceste naspat na zastavku pri zvonici bola uz zastavka bulharska popisana... ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Nechcem kecat, ale mam dojem, ze pokial ti kredit nabity u SL BA bude fungovat v SAD KDS Kosice, tak by ti mal fungovat vo vsetkych vychodoslovenskych SAD-kach, Popradom zacinajuc a Michalovcami konciac. Vsetky vychodniarske SADky si totiz uznavaju a clearinguju karty.
Dakujem za vycerpavajuci prispevok
doteraz ma akosi tu kartu nenapadlo vyuzit... a odkedy zdrazelo cestovne (predtym 20sk cize no problem pri vydavani) mam vela drobakov a je to nemotorne...
Co sa tykya ISICu, tak doklady nosim v penazenke a pokial sa da, mam rad vsetko na jednej karte akurat je alergicka na ZSSK ? a doma mam DPB kartu, ktoru nepouzivam...
Trocha ma mrzi ze ten kredit neplati pre vsetkych dopravcov, nadruhej strane inych vyuzivam nahodne a to mozno raz z desiatich (SADDS), cize to ma nezabije ak zaplatim v hotovosti, ale este to skusim vyskusat v praxi, snad ma vodic nezabije
tej internetizacii uplne nerozumiem preco nefunguje, kazda karta ma 2 druhy unikatnych ID, po zadani do formulara na nete, by sa tam vklude mohlo napisat aky mam zostatok... asi je to este v plienkach...
No, malo by to tak byt a malo by sa to dat spravit vo vsetkych predajniach. SL ma jednotny vzhlad ALE na karty so zlavou sa lepi aj fotka kedze sluzia aj ako preukazka.
Hej? Čiže budem môcť na električenku DPB používať tú istú čipovú kartu, ale predavačka ma vyzve, aby som doručil novú fotku a na počkanie mi ju nejak prelepí a stane sa tak z červenej zrazu napr. modrá? To len na Olejkárskej bude možné spraviť?
Inak, Slovak Lines má jednotný vzhľad čipových kariet pre všetky skupiny cestujúcich, však? A ako to majú iní dopravcovia (napr. DP Žilina, DP Košice, DP Prešov...)?
Doplním VLK-ov príspevok #99222 . Nie však ohľadne ISIC-u, ale ohľadne čipovej karty DPB, no myslím, že tam sú v tomto minimálne rozdiely.
- ten kredit, ktorý ti na kartu nahrá Slovak Lines, môžeš využiť iba v prímestských spojoch Slovak Lines.
- v Slovak Lines je platnosť kreditu časovo neobmedzená. Minimálny vklad na kartu je však vždy 100,-Sk a ani v prípade nízkeho kreditu nie je možné časť cesty zaplatiť v hotovosti a časť z karty.
- kredit sa dá overiť aj navýšiť na ASMN pri pokladni č. 2, ktorá má nejaké čudne krátke otváracie hodiny. Prvé navýšenie kreditu na kartu ti odporúčam vykonať práve tam (oni tú kartu najskôr tuším nejak autorizujú, aby sa tam ten kredit dal nahrať).
Ďalej sa ti zostatok vytlačí aj na cestovný lístok (CL) pri každej ceste so Slovak Lines.
Navýšiť kredit si môžeš aj u vodiča, ktorý ti o tom vytlačí potvrdenku (podobajúcu sa na CL), kde je aktuálny stav kreditu na karte samozrejme tiež zobrazený.
Údajne si zostatok môžeš zistiť u vodiča aj v prípade, že daným spojom nebudeš cestovať, no to si v praxi nejak neviem predstaviť, či by boli vodiči ochotní sa takto nechať zdržovať...
Ideálne by bolo, keby umožnili zisťovať zostatok (aj navyšovať) cez internet, snáď sa niekedy aj toho dočkáme... Inak, nejak je ticho ohľadne tej plánovanej možnosti kupovania si PCL v DPB cez internet... Aj jej platnosť si tak overiť by nebolo na škodu...
Naproti tomu, ako vieme, niektoré knižnice sú v tomto ďalej -> umožňujú si cez internet zistiť platnosť čitateľského preukazu, vyhľadať si knihy podľa kľúčových slov a následne aj online objednať (následne si ich treba ísť osobne vyzdvihnúť). Systém ukáže aj počet disponobilných kusov kníh a ak práve žiadne nie sú, umožňuje ich si zarezervovať.
PS: Ty taký fanúšik Slovak Lines si doteraz platil vodičovi v hotovosti?
A prečo máš aj električenku DPB nahranú na ISIC-u? Ak sa nemýlim, ISIC kartu nebudeš môcť po skončení VŠ na nič použiť.
Pri električenke DPB predpokladám, že neplatí pravidlo, že by som svoju červenú čipovú kartu musel neskôr meniť za inú len preto, že už nebudem mať nárok na zľavnené cestovné. Alebo sa mýlim?
Zdôvodnenie vhodnosti električky ? Prosím Ťa, nechci po mne aby som sa postavil do radu tých, ktorí sa Ti to snažili týždne zdôvodňovať, ale zobral si si pomerne málo. Keď už nič iné, tak kruto preukázateľne sa ekonomicky, ekologicky a v záujme spoločnosti oplatí v prípade Petržalky nahradiť autobusovú dopravu električkou. Ak napíšeš, že to preukázateľné nie je, nemusíš pokračovať v diskusii.
Ja som nepísal o kvalite ich práce, ja som hovoril o ich nič nerobení. Tu sa nejedná o to, že sa idú použiť verejné financie a verejnosť má právo sa vyjadriť k návrhom a komisia, ktorá sa zaoberá prípravou električky do Petržalky je momentálne to najlepšie čo máme a čo v tej komisii vie a chce sedieť. A tu by som nepolemizoval vôbec.
Až do tohto obdobia bola Bratislava neuveriteľne naplánovaná, najmä čo sa cestnej infraštruktúry týka. Vzhľadom na rozvoj automobilovej dopravy sa podľa tohto plánu ide aj pôjde.
Koľajová doprava okrem predlžovania radiál a utopistického metra je pole neorané, takže tam sa otvára značný priestor pre celkovú koncepciu. Na druhú stranu v dnešných tak dynamických podmienkach kedy nič nie je večné je vcelku aj na mieste urobiť spontánne kroky reagujúce na novovzniknuté situácie, najmä keď je ich riešenie nevyhnutné.
Čo mne na tom prekáža, že krok "potom" je dlhý maximálne 10 rokov a v prípade koľajovej dopravy v Bratislave za horizont 2015 nevidí nikto. Žiaľ.
Takže aby som to zhrnul, za tých diletantov, nesprávne rozhodnutia a kvalitu práce mestských pánov by som Ti musel nadávať a tomu sa chcem vyhnúť. Pokiaľ máš takýto zaujatý postoj, nemáš šancu objektívne posúdiť situáciu. A tým škodíš.
Tunelom s vlakom oproti električke znížiš pasívnu bezpečnosť, zhoršíš dostupnosť, napomôžeš vytváraniu asociálnych javov, zvýšiš negatívne vplyvy na zdravie určitých skúpín cestujúcich, znížiš flexibilitu a zvýšiš intervaly vďaka veľkým jednotkám, neumerne zvýšiš náklady na výstavbu a prevádzku. Preukázateľne. Ak nie, nemusíš pokračovať v diskusii.
K tomu meraniu sa tiež nevyjadrujem, lebo by som musel opäť nadávať. Nie je už čas merať. V Petržalke sa meria roky a nič sa nerobí, hlavne, že to stojí čas a peniaze.
Električka nie je z dažďa pod odkvap. Prečo máš popísané v prvom odstavci.
zle si to pochopil.bez dvoch za dvadsať sa v tomto prípade aj v každom inom mylí 20-2=18 ak ti niekto povie bez troch za dvanásť tak ti práve tie 3 budú do 12-tky chýbať ?
drome