Reply on: Emo #97029:
1. Lebo metro je nosnym systemom, teda prepravuje cestujucich na dlhsie trate a v spadovych relaciach, rychlo a bezprekazkvoo.
Elektricka je urcena v centrach miest na lokalnu prepravu, inde na prepravu v ramci mestskych casti.
2. Jasne, ze by v centre mala byt rychloelektricka, NS MHD, metro pod zemou. Tam sa to musi dokonca robit razenym tunelom v hlbke niekolko desiatok metrov pod zemou. Ale to sa v Bratislave neplanuje, centrum sa planuje ponechat take ake je.
V Petrzalke pozadujeme, ak sa ma elektricka vobec stavat, aby to bolo v tzv. plytkom tunely, teda hlbenom z povrchu, z dovodov:
- odstranenie barierovosti elektricky
- zvukova izolacia
- povrchova uprava na sad/park
- odstranenie urovnovych krizovani inych pozemnych komunikacii (cesty, cyklotrasy, pesie trasy)
Marcelllooo