ivan: cestovne sa na prijmoch DB podiela +- 1/3, zvysok tvoria dotacie od statu a mesta. To ta ale neopravnuje vyuzivat sluzby bezplatne a zbytocne zavadzat vo vozidle a smradit tam vzduch. A bud si isty ze ked na teba nahodou natrafim, tak ta riadne skopem niekde cez kryt v podlahe na cestu. Aspon bude o jedneho zmrda vo vozidle menej a nebude sa tam treba tak tlacit
SI Ak si myslis ze MHD je v takom stave akom je len kvoli neplaticom tak si na velkom omyle.Asi nevies ze MHD z velkej casti financuje mesto,cize stat z nasich dani.Mesto si objednava,urcuje kolko sa v dany rok najazdi a podla toho aj poskytne financne prostriedky..Trzby z cestovneho netvoria az taky vyznamny zdroj prijmov.A ja platit nebudem!!!!!!!!HA HA HA
ivan: clovece, zacinas ma vazne stvat... prave aj vdaka takym ludom ako si ty vyzera doprava tak ako vyzera, kedze miesto v dopravnom prostriedku zaberas a za sluzbu ktoru pouzijes (aj ked len zriedka) zaplatit odmietas.... pokuty by mali este aspon 10x zvysit a pocet revizorov zostonasobit a sudne vymahat vsetko nezaplatene... A s revizormi by mali chodit rovno aj policajti a na tych co by spekulovali o tom ako nezaplatia a revizorovi nedaju doklady rovno podat trestne oznamenie o kradezi.
Ale JURKO to su silne slova na moju adresu.Neviem co to pises za nezmysli ze mi niekto prikazuje pouzivat MHD alebo ako si to pisal..SOm svojpravna osoba a vsetko co robim,robim podla svojho najlepsieho vedomia a svedomia.Platit za MHD ked nemusim povazujem za absolutne zbytocne a ani sa nechystam za nu platit pretoze opakujem s nou cestujem MINIMALNE.NEviem preco vlastne tu o tom vypisujem..MAj sa pekne Jurko a nehnevaj..:-)
Martin F." Vcelku s tebou suhlasim, ale ja som myslel spojit Filialku s Petrzalkou. Aj ked Filialka ako hlavova stanica by az tak od veci nebola. Vlaky od Trnavy, Galanty a pripadne aj od DS by bolicelkom vhodne. Zial by sa tym znizilo vyuzitie Petrzalky.
Tunely na BA hl.st.- Firma Slovenske tunely to chce snad robit este dalsich 10 rokov.
Vyhodne spojenie NZ- Kuty - bolo by to vyhodne keby sa povodny dobry zaner, odlahcit Hl.st. od stojacich suprav nezviezol do stavu aky mame dnes, ked vlaky v smere do Kutov aj tak trcia 40 min a kolaj je obsadena a vyhodne spojenei je v cudu.
Ivan ty si fakt pekny idiot. Nikdo ti nekaze jazdit MHD, ale ked nejaku sluzbu pouzijes,tak by si za to mal zaplatit. Nikto ti nekaze ju pouzivat ak sa ti nepaci. Mas teda divnu logiku.
D3KO tak povedz mi preco by som mal platit za nieco co sa mi hnusi.Nezmienil som sa o tom ze s MHD cestujem minimalne a ked uz s nou cestujem tak len vtedy ked je to ta posledna moznost.Neznasam tam tie male revuce decka,ciganov,homelessakov,fetakov,bezprizornich dochodcov tie smrdlave rozbite autobusy atd.Ked sa kvalita cestovania zlepsi tak rad si za cestu zaplatim.Ale vy sa nadalej venujte rieseniu tich vasich problemov..pekny den
Ad zraz historických vozidiel - na plagátoch i na webe chýba, kadiaľ pôjdu vlaky "po bratislavských spojkách". Podľa informácií, ktoré som získal na ŽSR, pôjdu po trati Rača-Vajnory-predmestie-Rača. (Škoda, celkom rád by som sa previezol spojkou Odb Močiar - Odb Vinohrady.)
Martyk - v Prahe jazdí metro často tam, kam kedysi jazdili električky (Vysočany, Hloubětín, Holešovice, Vinohrady, ...) a s výnimkou okolia Budějovickej aj veselo jazdia naďalej. Pozdĺž metra plnia funkciu doplnkovej dopravy (DD), pretože nosný dopravný systém (NDS) nemôže zastavovať pri každej vŕbe. Tam, kde električky neboli, plnia funkciu DD busy. Predpokladám, že rovnako by to bolo po výstavbe metra v Bratislave.
Zmena rozchodu - podľa mňa je pre izolované systémy hlúposťou. Je to veľmi náročné (Liberec sa o tom poučil). Tvrdeniam o pripravenosti na "rýchlu zmenu" príliš neverím. Máme pár úsekov (slučka ŽST Vinohrady, kríženia s autami Ružinovská), kde je položená tretia koľajnica, a máme pár údsekov, kde sú pražce aj s dierami na 1435. Lenže: pri prestavbe buď posunieme jednu koľajnicu, a v tom prípade posunieme aj os koľaje, takže budeme musieť posúvať aj ostrovčeky a perspektívne trolej. Alebo posunieme obe koľajnice, aby sme zachovali os koľaje - ale v tom prípade budeme musieť zdvihnúť aj trojdierové pražce a posunúť ich. Tým pádom ani jeden spôsob nebude práca "na jeden víkend".
Zmena je osožná iba v prípade vytvorenia Karlsruhe. Vtedy by bolo vhodné začať vybudovaním vozovne Dúbravčice, a to rovno na 1435 mm, a trate postupne prebudovávať od Dúbravky. 1000 mm sieť by sa zmenšovala postupne.
Filiálka - hlavová stanica je anachronizmus. Dnes sa dá vďaka priamym vlakom Kúty-Nové Zámky niekoľkokrát denne slušne dostať z DNV na východ (Vinohrady, Vajnory) a späť. Ak by vlaky zastavovali v DNV bližšie k sídlisku (= zriadenia novej zastávky), bolo by to super spojenie. V prípade jazdy úvraťou cez hlavovú stanicu by sa dosť predĺžili cestovné časy. Riešenie úzkeho hrdla medzi hlavnou stanicou a Lamačom je pomerne jednoduché - dokončiť stavbu dvoch tisícročí, rekonštrukciu druhého tunela. Ostatne, v plánoch sa hovorí o tuneli od Lamača na Vinohrady, ktorým by jazdili nákladné vlaky mimo hlavnej stanice. (Je to dosť drahé. Ale ak by ste chceli dotiahnuť vlaky od Kútov na filiálku bez úvrate, taktiež by bolo treba vyraziť oblúkový tunel pod Strážami, z ktorého by vlak vyliezol niekde medzi Mladou gardou a Kukuricou a vošiel zo severu na Filiálku.)
Vlaky z Filiálky na Viedeň a Rajku - ďakujem, neprosím. Už teraz je jazda z hlavnej stanice cez Nové Mesto a ÚNS siahodlhá a pripomína skôr prehliadku mesta. Potom pobyt na colnici v Petržalke (pre vlaky do Viedne). Už teraz, keď vám ráno na hlavnej zdrhne rýchlik do Viedne, nasadnete na autobus a v Petržalke ho počkáte. Ak by sa ešte vložila úvrať na Predmestí, tak by ste to z Filiálky do Petržalky stihli rýchlejšie hádam aj peši.
Bon-Cu: no ja som to nemyslel tak, ze Greci su na tom horsie/lepsie ako my. Tam je to take trochu na divoko - dost extremy. Ale zase ani my nemame dialnicu (2-3 prudovu) z BA do KE (za trencinom je koniec) takze sa nie je cim chvalit. Kopu "malych" ciest tam maju aj oni.
Ja len bohuzial neviem, ci to financuju z prachov EU - to len dedukujem, nikto, koho som sa tam pytal mi to nevedel povedat.
Skor som to chcel nejako naznacit, ze keby sa vymyslel seriozny a zaroven dobry projekt - ktory by zaujal nielen BA, ale aj siroke okolie, ze urcite by sa nasli prachy lahsie ako len na samotnu BA - nic viac - nic menej.
Martyk:
Ja se nevztekam. To vubec ne. Skor ty si na mne tak pusobil, ked si na talkeri miesto argumentov pisal nadavky. Keby si mi tam napisal veci tak ako v tvojom prispevku, tak to je o niecom inom. To berem. Teraz k veco: Ja som vzdy vravel, ze vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody. A plne s tebou suhlasim, ze zmena rozchodu je nelidska hovadina. A este jedno: Je uplna pravda, ze ide o koncepciu dopravy, nie o rozchod. Ku Karlsruhe: Oni to tam stavaly systematicky uz od 1960-tych rokov, cize de facto 40 rokov. Mne sa nechce cakat do nejakeho roku 2040, to budem mat uz 60 rokov (tead pokial sa dozijem). O rychlostiach vlakov/tramvaji si napisal pekne, to beram. Mas pravdu. Ona ta tisicka podla mna neskodi tramvajam v BA. A navyse je jedno co si myslime, mozeme sa tu trebars hadat do nekonecna, ale aj tak zmena nebude. Dovody su velmi jednoduche:
1. Uz dva krat to bolo zamietnute (najprv v roku 1925 a potom na zaciatku 1990-tych rokov).
2. V sucasnej situacii, ked nie su ani peniaze na udrziavane toho co je, je to vylucene.
3. Tramvaje v Bratislave uz skoro 110 rokov jazida na tisicke. Uspesne. A vobec to nevyzera tak, ze sa za 20 rokov zrusia. To si myslis iba ty.
Este k 1435: U mna sa jedna o zaleziost osobnu, tachnicku a aj o tom, ze to je nezmysel. A ked ty sem pises, ze takove veci (nebudem citovat) sem davas ako osobni utoky, tak potom sa necuduj, ze aj na teba ludia vyletia. Totiz u teba mam pocit, ze teba az tak netrapi problematika 1435/1000, ale bavi ta rypat do ludi a to je pre teba zaujimave (najma z mojich navstev talkera). Tak sa na mna nehnevaj, ale mne nejde o osobne utoky a ktokolvek sa zaujima iba o to, je u mna na nespravnej adrese. Ja sa uz fakt nebudem hadat o rozchode, lebo je jasne, ze nech si myslite co chcete, tisicka ostane. Lebo nie je jediny dovod menit ju.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Hruba ciara. Koniec. Vsetko co sa da povedat uz povedane bolo, netraba to donekonecna opakovat. Uz ma nebavi pocuvat stale to iste dookola a pisat to iste. Takze stacilo. Zhrnutie: Ked sa tu budeme hadat, tak nic nevyriseime, lebo nech si mylsime co chceme, vyzera to tak, ze tisicka ostane.
DPB sa podaril dalsi kusok,ked urobil zmeny v doprave napr. bus 68: chodi od jula z petrzalky na konecnu na bajkalskej-pasienky uz nie priamo,ale obchadza okolo mileticovej(kde nestoji) a zimneho stadiona spat na bajkalsku. Super! Zeby bol zimny stadion prestupny uzol...to uz bus mohol ist rovno po zahradnickej (okolo mileticky) kde by sa po dostojevskom rade otocil doprava na kriznu a siel cez trnavske myto okolo zimaka spat na bajkalsku...Predpokladam, ze by sa naklady az tak nezvysili vzhladom na to,ze by boli zaroven obsluhovane take frekventovane miesta ako Mileticova(ale tam chodia zrejme len chudobnejsi) a Trnavske myto. Nuz DPB zrejme rozmysla inak ako cestujuci...
Vobec neviem, o com je rec-o Z bolo nahodou velmi prikladne postarane Ujovia jej ochotne ukazali, kadial ma ist, so vsetkymi sa mohla osobne zoznamit, Turbo a Spectre sa hned ujali jej fotoaparatu, cely cas jej boli servirovane tie najkrajsie fotky, povozila sa v riaditelskom vytahu, ukazali jej meniaren, dokonca bola "cestne vyfotografovana"... A d3kO jej zachranil zabudnuty parazol...
Borci celkom zaujimava diskusia, v ktorom sa prelinaju dve veci:
1. zmena rozchodu
2. nosny dopravny system v BA
Tiez by som k tomu nieco pridal.
1. zmenu rozchodu na 1435 - ANO, ale len za podmienky ze to na nieco bude. Teda len ak by som napojil eliny v BA na region. Inak mi je to na nic a ako Turbo spravne uvadza nie je ziadny dovod prechadzat z 1000 na 1435. Staci len kvalitne trate, vozidla, udrzbu a hlavne system a vsetci nadsenci metra budu cumiet.
2.Nosny dopravny system
Skusili ste sa niekedy pozriet na ake trate chcete vybehnut z centra BA do okolia?
- BA - Malacky - Kuty : Silna nakladna doprava. Cez jeden tunel neprepchate v spickovych hodinach ani koleso.
- BA -Pezinok - Trnava: Hlavna slovenska tepna, v sucastnosti reko na 160km/h, v projektoch sa pocita so zrusenim stanice Sv.Jur (ihned znizena priepustnost)
- BA - Galanta - N.Zamky: tuto trat caka podobna rekonstrukcia, ale priepustnost je v spickovych hodinach na hraniciach prelezenia s nakladnym vlakom.
- BA - Dunajska Streda - Komarno: nutna rekonstrukcia a elektrifikacia, po reko vysoka rezerva priepustnosti, ale naopak trat je zle situovana k obydliam (Rovinka, Nove Kosariska, Miloslavov)
- BA - Rusovce - Rajka: snad az po vstupe do EU, statna sprava si rada podrzi vlacik 20 minut v Rajke
- BA - Kitsee : Warum?
Neviem ale preco napriklad v Prahe neplanuju vybehnut z tramvaji do Kolina, alebo Berouna, alebo v Brne do Blanska? Kua ani rozchod nemusia menit, v Prahe to maju dokonca komplet jednosmerny system, akurat to napatie.
Niekedy bola v Blave celkom zaujimava zeleznica BA-Petrzalka - BA-Nivy (predtym Nove Mesto) - BA filialka - BA predmestie + BA-Nivy - Vrakuna - P.Biskupice. Postupne sa nam mesto rozrastalo a komunisti usudili ze zeleznica v meste nie je to prave orechove ( a este sa im k tomu hodil prave budovany Slovnaft) a vybudovali krasnu stanicu BA-Nove Mesto (le trochu od ruky) a celu trat trosku predlzili cez Ba-UNS. Pre nakladnu dopravu vcelku OK investicia, ale v tom case asi nikoho nenapadlo o moznosti vyuzitia pre osobnu dopravu.
A co tak sa k tomu vratit? Asi sialeny sen, ale pri predstave ze osobny vlak (nejaka pekna elektricka jednotka) z Trnavy(Galanty, Dunajskej Stredy) prejde cez Filialku, Nivy do Petrzalky celkom zaujimave. Alebo rychlik z Kosic, ktory prejde cez cele mesto? A ktomu nosny system MHD - elina na 1000mm a rekonstrukcia (vlastne posunutie) hlavnej stanice smer Raca a zastavky Vinohrady az nad Raciansku ul. a stanicu Predmestie.
si