Kokso, mna nik nepresvedci o tom, ze na 1000mm sa neda jazdit hladko, ticho a rychlo. Keby som sa tym neviezol v Zeneve, tak by som mozno diskutoval, ale takto nie je o com, co sa tyka KVALITY jazdenia na 1000mm. Co sa tyka napojenia na kadeco v regione, to uz nekomentujem. Rozhodne by ma nik nepresvedcil, aby som sa K2-kou trepal do Viedne za pocitam cca 150-200 korun (len tam!) neviem ako dlho, ked mozem ist po dialnici autom. Vsetka ucta k elektrickam v BA (kiez by TAM vytlacili dopravu z centra radsej!!!) ale do Viedne by som sa asi K2, T3, T6A5 netrepal ani za svet. A nielen do Viende ale ani do Trnavy, Stupavy, atd. Co tym chcem povedat ? Toto: 1000mm pre BA rozhodne staci, len robosi by mali makat a bolo by to aj kvalitne, bez "hupania", ale debatovat o napojeni na neviem co vsetko vratane leteckych liniek a lodnej dopravy kym NEMAME NOVE ELEKTRICKY nema zmysel ! howhg.
Papyr
Sice je 1435 normalny rozchod, ale aj keby nam niekto na Slovensku zaplatil rekonstrukciu na 1435 (vsetci vieme, ze na to nemame a mat nebudeme), ako by ste riesili prejazdy elin na zeleznicne trate??? Elina - 600 V js, vlaky ZSR a MAV 25 kV, 50 Hz, vlaky OBB 15 kV, 16,66 Hz?
Skor sa priklanam k nazoru, ze je potrebne vytvorit zo stanice Filialka nieco take, ako je prazske Masarykovo nadrazi. Koncili by tu osobne vlaky (elektricke alebo motorove jednotky) z dedin, cim by sa trochu odlahcilo hlavnej stanici a ta by bola vyuzivana len na rychliky a pre zataz smerov, z ktorych nie je kolajove prepojenie na Filialku alebo ktore nie je ekonomicke tahat na Filialku.
Dalej: vytvorit skutocne FUNGUJUCU integrovanu dopravu, ergo, ze KAZDY drzitel AKEHOKOLVEK casoveho listka bude moct po Bratislave vyuzivat vlaky (aj rychliky! a ZSR by mali aj tak zrusit uz konecne ten komunisticky prezitok zvany rychlikovy priplatok). A dat tym vlakom nejaky slusny interval.
Namiesto tahania elektricky kdesi do Trnavy strojkolajnit danu zeleznicnu trat. Vyrazne sa zvysi kapacita, vid trat Praha-Kolin.
V pripade elektricky do Petrzalky: bud ju postavit na rozchode 1000, alebo vytvorit nieco ako v Budapesti HEV (pozemne primestske vlaky, cosi ako metro s pantografmi), lenze kam to na lavom brehu povedie? Takze rozchod 1000, ale, prosim Vas, KVALITNU trat oddelenu od ostatnej dopravy.
Najvacsi problem bude najst vyrobcu kvalitnych vozidiel, ale to za chvilu bude problem aj na 1435
Ad predaj cestovnych listkov vodicom: ked to ide v KE, PO, Prahe atd., musi to ist aj v Bratislave. Proste MUSI, nech si ludia na Olejkarskej myslia, co chcu. (Takisto ako v inych mestach jazdia intaktne Karosy a Ikarusy, takisto ako v inych mestach nie su CP iba cisty papier na plechu, ale su kryte atd.) Akurat na Slovensku (a v hlavnom meste obzvlast - tam je totiz najviac Slovakov ) je to tak: nehladaju sa moznosti, ako nieco urobit, ale hladaju sa dovody, PRECO TO NEJDE. A tak to mas vsade, to myslenie je v nas zafixovane. Asi emigrujem.