Kokso, mna nik nepresvedci o tom, ze na 1000mm sa neda jazdit hladko, ticho a rychlo. Keby som sa tym neviezol v Zeneve, tak by som mozno diskutoval, ale takto nie je o com, co sa tyka KVALITY jazdenia na 1000mm. Co sa tyka napojenia na kadeco v regione, to uz nekomentujem. Rozhodne by ma nik nepresvedcil, aby som sa K2-kou trepal do Viedne za pocitam cca 150-200 korun (len tam!) neviem ako dlho, ked mozem ist po dialnici autom. Vsetka ucta k elektrickam v BA (kiez by TAM vytlacili dopravu z centra radsej!!!) ale do Viedne by som sa asi K2, T3, T6A5 netrepal ani za svet. A nielen do Viende ale ani do Trnavy, Stupavy, atd. Co tym chcem povedat ? Toto: 1000mm pre BA rozhodne staci, len robosi by mali makat a bolo by to aj kvalitne, bez "hupania", ale debatovat o napojeni na neviem co vsetko vratane leteckych liniek a lodnej dopravy kym NEMAME NOVE ELEKTRICKY nema zmysel ! howhg.
Turbo
Dekuji pekne za Vas nazor. Som rad, ze ste mi odpisali bez urazok a nadavok (vcera na talkeri to vyzeralo s Vasimi argumentami trochu inak) . Co sa tyka max. rychlosti v obloucich, tak mate pravdu vo Vasej eseji "Zvysovanie rychlosti vs. komfort". Ale aj keby som bol uplny laik a debil, zaiste by som si vsimol, ze v Bratislave sa do oblukov jazdi rychlejsie ako v Brne. O Prase som pocul (brat tam byva), potvrdil mi, ze pod jeho oknami sa dennodenne rutia KT8D5 do ostych oblukov a ze su tiche. Tolko k tejto teme. Snad sa dohodneme, ze kvalita a komfort prejazdu oblukom su zavisle najma na "koko". Aj ked som sa v literature docital ze zo zuzovanim rozchodu sa to este zlepsuje. Ale dobre, to iba na okraj.
Bohuzial ste akosi pozabudli odpisat na moje slova, v ktorych som uviedol dovody, preco som proti zmene rozchodu v BA (uistujem Vas a vsetkych, to uz vonkoncom nie su ziadne blaboly) a bol by som rad, ak by som aj na tom mieste dostal patricnu odpoved.
Na zaevr este raz polozim jednu zakernu otazku: Co rozchodu 1000 mm chyba? Co tomu rozchodu fakt chyba? Ja Vam poviem: Chyba mu to, ze stale na svete existuju ludia ako Vy, ktori tvrdia, ze metrovy rozchod je "hnusny, zastaraly, nperspektivny a skadery" - Vas citat. Pred tym, nez mi odpisete, dovolte mi este jednu malu poznamku na koniec: Prosim Vas, co si myslite, ako by vyzerali elektricky v Zeneve, Bazileji a inych mestach (kde ich uspesne prevadzkuju na 1000 mm rozchode), keby tam boli taky ludia ako Vy a presazovali by stale zmeu rozchodu. Povedzme ze by to preslo a vyhodili by sa na to peniaze. Myslite si ze by to v nejakom bode viditelne zlepsilo pre cestujuceho komfort? Nehovoriac o tom, ze co by sa s tymi peniazmi dalo urobit, keby sa neminuli na zmenu rozchodu (trate, podvozky, vyhybky, depa, posuvanie vrchneho vedenia, etc...).
Neberte prosim tento prispevok ako urazku, nebol tak mysleny.
Dakujem.