ešte čo sa týka klímy, tak ak budú mať nové autobusy dopytové otváranie dverí, a bude sa využívať, určite sa tým zvýši účinnosť klimatizácie...
a ešte sa znížia náklady na časté opravy dverí...
Kabina je naozaj problem, ale riesitelny. Predne dvere to iste. A interier je dla mna uplne v pohode (az na harmoniku s dierou, ale to je opat riesiltene).. takze ked sa to doladi (upozornujem ze na skuskach bol len prototyp) tak by to mohlo byt fajne
presne tak.. ak by som si mal vybrať v lete ísť a-busom bez klímy a autom s klímou, vyberiem si jednoznačne auto..
Okrem toho netreba zabúdať, že až tak veľa BUS pruhov nemáme, a autobusy preto často stoja v zápchach spolu s autami.. A čo je pohodlnejšie, stáť v zápche v autobuse bez klímy alebo v aute s klímou?
Takže tá malá vzdialenosť medzi zastávkami zas až tak dobrý argument nie je, pretože tu máme aj zápchy, a takisto svetelné križovatky, na ktorých si autobusy často postoja..
vo vlaku sa za deň vymení menej cestujúcich ako v MHD.. čiže na jednu sedačku vo vlaku si za deň sadne menej ľudí, ako v autobuse.. a to má vplyv aj na čistotu tých sedačiek..
čo sa týka sedačiek, aj ja som ZA koženkové... Totiž presne ako tu už bolo písané, bezdomovcov je v MHD strašne veľa... a ako ich tak vídavam sadať si na čalúnené sedačky, je mi z toho zle..
Myslím, že je to sila zvyku, ľudia na Slovensku sú zvyknutí na starú špinavú koženku vo vlakoch, a preto ju už nechcú vidieť... Koženkové sedadlá v autobusoch budú však úplne nové, a ak sa budú aspoň občas udržiavať, určite nedopadnú ako tie vo vlakoch...
Možnosť plastových alebo drevených sedačiek neschvaľujem, vo Viedni sa do nových vozidiel dávajú len plastové, a z osobnej skúsenosti môžem povedať, že sa na tom dobre ničí chrbát..
Koženkové sedadlá majú prakticky rovnakú konštrukciu ako čalúnené, čiže je pod tým poťahom aj ďalšia výplň, takže by sa malo na nich sedieť rovnako pohodlne ako na čalúnených... Okrem toho ak by bola v autobusoch klíma, koženka sa určite lepiť nebude...
Sorry. V ZA mám starých rodičov a tým tých 14 neprekáža vôbec a ani ja som si to nevšimol. To čo im prekáža keď dojdu sem do BA sú meškajúce spoje, alebo ich vynechávanie a tým pádom aj nefunkčné prestupovanie.
Áno, samozrejme, v súčasnosti takáto legislatívna prekážka je. Ale keďže legislatíva vždy vývor nasleduje a nie predbieha, nevidím túto prekážku ako neprekonateľnú.
Do Ik4x5 si si mohol objednať motor aj prevodovku, akú si chcel. Modulárna konštrukcia týchto vozidiel dovoľovala prakticky neobmedzené kombinácie. U Karosy 7xx bol problém - rozhodne vtedy nebola motoricky lepšia a výber motorov bol obmedzený, keďže niektoré sa proste až do zdeviatkovania nezmestili.
? ? ? tak tých 14 cm ma teda pobavilo ? ? ? a chceš mi povedať, že v DPB hľadeli na toto? ? ? ? ? ? ? už som si prečítal Satiho príspevok pre teba a ak to tak fakt je tak Blava je dobrá žumpa, kam padne všetko čo ostane z dna autobusovej produkcie. ? ? nič nebolo lepšie v 2006 než Solaris na ktorý sa o rok hovorilo úplne inak, potom ostatné vozidlá vyrobené mimo ČR sú pridrahé pre BA, proti Citelisom sa vždy dakto postaví a vetuje akýkoľvek nákup. Takže ostáva len SOR. Nechcem predčasne SOR 18 odpísať ale odporúčam sledovať kam všade sa dostane. Či podnik prežije z chudobnej Bratislavy a SL, plus nejaké drobé dodávky doma a na SR ešte. Ak hej tak neni o čom...
Solider