Neviem o tom, že by niekto ponúkal vozidlá za rovnakú cenu ako SOR. To by totiž súkromníci, ktorí nie sú viazaní na výberové konania, tie SOR-y nekupovali.
České dráhy čakajú na novú lokomotívu od Škody oficiálne preto, že Škoda vyhrala verjnú súťaž, Taurus nevyhovuje českým (ani slovenským) normám a Siemens nemal záujem s tým niečo spraviť (samozrejme je pravda aj to, že ČD nemajú záujem o zmenu noriem, aby si nepustili na koľajnice konkurenciu a že, keď sa ukáže, že Škoda 109 E tie normy taktiež nedokáže splniť, tak sa zmenia). Ďalej to nie je kvôli podpore českého výrobcu ale kvôli politickým väzbám ČSSD-Škoda Holding. Čiže rovnako, ako tu ide o politickú väzbu s JaT.
Samozrejme, preto som písal, že tá daň to ovplyvní tak do 10%. K tomu ďalšiemu - pozri sa na cenu niečoho, čo je robené trebárs v Číne či Japonsku pre Európu aj pre USA - takže výrobné aj dopravné náklady sú zhruba rovnaké. Cena v Európe je neporovnateľne vyššia.
No ved jasne. Zaujimave je zadne celo Citelisov. Autobusova verzia tam ma napisane "Irisbus" a "Karosa". Trolejbusova tam ma "Skoda", "designed by Irisbus" a "Karosa". Pritom je to povodne Renault
Hm, ktovie. Ja zas nie som zastancom toho, aby sa uprednostnil za kazdu cenu ceskoslovensky vyrobca, ked je na trhu vyrobok porovnatelnej ceny a lepsej kvality zo zahranicia. Udrzuje to pri zivote a pri ziskoch aj nekvalitne fabriky.
ale sak ja netvrdi ze musime nakupit 160 ja by som to videl na takych 5 ale v zmluve by som dal taku hlavicku ze po zlych skusenostiach ich vratit do podniku SOR na odstranenie zavad
A preto sa to vola prototyp aby sa skusal v premavke aj z cestujucimi a vady sa zapisali a dali sa dalej vyrobcovy nech sa snimi popasuje
A moje srdce byje pre karosu teraz Irisbus sice totu hlaskou pojdem niektorim proti srsti ale aj tak mam tie busi najradsej
A ake mesta okrem BA a KE bude klbak na nieco vhod sice v presove tusim maju ale tam maju pokial ma pamet neklame Irisbusi
intony