Neviem o tom, že by niekto ponúkal vozidlá za rovnakú cenu ako SOR. To by totiž súkromníci, ktorí nie sú viazaní na výberové konania, tie SOR-y nekupovali.
České dráhy čakajú na novú lokomotívu od Škody oficiálne preto, že Škoda vyhrala verjnú súťaž, Taurus nevyhovuje českým (ani slovenským) normám a Siemens nemal záujem s tým niečo spraviť (samozrejme je pravda aj to, že ČD nemajú záujem o zmenu noriem, aby si nepustili na koľajnice konkurenciu a že, keď sa ukáže, že Škoda 109 E tie normy taktiež nedokáže splniť, tak sa zmenia). Ďalej to nie je kvôli podpore českého výrobcu ale kvôli politickým väzbám ČSSD-Škoda Holding. Čiže rovnako, ako tu ide o politickú väzbu s JaT.
Samozrejme, preto som písal, že tá daň to ovplyvní tak do 10%. K tomu ďalšiemu - pozri sa na cenu niečoho, čo je robené trebárs v Číne či Japonsku pre Európu aj pre USA - takže výrobné aj dopravné náklady sú zhruba rovnaké. Cena v Európe je neporovnateľne vyššia.
No ved jasne. Zaujimave je zadne celo Citelisov. Autobusova verzia tam ma napisane "Irisbus" a "Karosa". Trolejbusova tam ma "Skoda", "designed by Irisbus" a "Karosa". Pritom je to povodne Renault
Hm, ktovie. Ja zas nie som zastancom toho, aby sa uprednostnil za kazdu cenu ceskoslovensky vyrobca, ked je na trhu vyrobok porovnatelnej ceny a lepsej kvality zo zahranicia. Udrzuje to pri zivote a pri ziskoch aj nekvalitne fabriky.
ale sak ja netvrdi ze musime nakupit 160 ja by som to videl na takych 5 ale v zmluve by som dal taku hlavicku ze po zlych skusenostiach ich vratit do podniku SOR na odstranenie zavad
A preto sa to vola prototyp aby sa skusal v premavke aj z cestujucimi a vady sa zapisali a dali sa dalej vyrobcovy nech sa snimi popasuje
A moje srdce byje pre karosu teraz Irisbus sice totu hlaskou pojdem niektorim proti srsti ale aj tak mam tie busi najradsej
A ake mesta okrem BA a KE bude klbak na nieco vhod sice v presove tusim maju ale tam maju pokial ma pamet neklame Irisbusi
ale ináč tá myšlienka pomôcť československému výrobcovi nie je zlá. Tiež som si už všimol, ako napríklad České dráhy čakajú na práve vyvíjanú novú lokomotívu od Škody, pričom už dávno mohli kúpiť Taurusa keby chceli.. Alebo to platí aj pri nákupe električiek od Škody, a takisto aj poschodových jednotiek rady 471.. A trocha im aj fandím, pretože vďaka tejto "pomoci" si štát môže získať prestíž.. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sati