Nevie niekdo, kde by som mohol získať knihu 100 rokov mestskej hromadnej dopravy v Bratislave ? Skúšal som ju hladať na stránke vydavatelstva, ale tam o nej nebola ani zmienka..... ?
Ale ja veľmi dobre viem, na čo si reagoval... zase si sa v reakcii snažil byť múdry a skomolil si to tak, že tvoja reakcia nebola veľmi k veci. Takže tak.
Tak fajn, ale po tretí krát, je to ozázka na POLÍCIU, samozrejme že bez ich činnosti to fungovať nebude, a ten súčasný stav nie je normálny ani slušný.
Fotici! Nabit baterky, zobrat co najvacsiu kartu a rychlo do terenu! Cela vyprava sla rano z Juraku, z Kacerova nevyslo ani koleso. Dovod: cudzia dopravna nehoda, pri ktorej blizsie neidentifikovatelne vozidlo extrahovalo stlp z vyjazdoveho triangla a nasledne i trakcne vedenie. Vyjazd nemozny, vodicov prevazaju dispeceri na Jd, kde neostala ani jedna rezerva. Pocet dobrovolnych darcov organov nezistitelny (urci az sudny patolog).
? pozri moj nazor je ten ze ten pruh tam urobi vacsie zlo ako dobro lebo ked z vozom v tom pruhu potiahnes 100 metrov a potom sa budes chciet dostat z bus pruhu do jazdneho pruhu ktori bude plny stojacich aut tak ked prejdes na 10 zelenu budes rad vidim co to robi na sancovej smer racko a to su tam dva jazdne pre IAD a us som to pisal ze zo 6 jazd som tade isiel as raz a to isli okolo aj dopravny policajti a mali to vysoko v pazi
Tak ak už by sa rovno aj nezakázalo parkovanie na chodníku na Štefánikovej v tom smere, tak zase ten parkovací úkon netrvá večne, a v poobedňajšej špičke by to vždy bolo oveľa menšie zdržanie ako teraz, keď sa čaká niekedy aj na 5-6 zelených. Samozrejme by to predpokladalo žiadne odstavovanie v pravom pruhu, ale už aj ak by sa tam niekto odstavil a porušil pravidlá, tak by to bolo lepšie ako teraz, lebo dnes zle odstavené auto musia obchádzať všetky IGK + vozy MHD, a v prípade BUS pruhu by to bola iba MHD. Ale znovu, toto je už výzva pre účinnú kontrolu a následné sankcie od policajtov. A na mesto, aby polícii jasne dalo najavo, na čom meste záleží...
Dieťatko, ako som ti už viackrát vysvetľoval, niekedy podmienka pre to, aby mohla byť MHD "dobrá" (t.j. okrem iného rýchla a spoľahlivá), je práve vyhradený jazdný pruh... ale nie, ty just budeš filozofovať. ?
To je otázka smerom na políciu a vymožiteľnosť stanovených pravidiel, nič viac. To, že u nás funguje taká arogancia ako funguje snáď nebudeme brať za normálne, či áno?
To je ale veľké "pokiaľ". Treba brať do úvahy fenomén dopravnej indukcie/redukcie, v tomto prípade ak sa sníži, resp. zmizme kapacita pre IAD, a zápcha v ľavom pruhu sa ešte zväčší, tak nie všetci už budú tou trasou chodiť, nakoľko to bude veľmi nevýhodné. Niektoré zvolia inú trasu, niektorí nepôjdu v tom čase autom, atď. Za pokus to určite stojí, a teraz je ten správny čas sa tým zaoberať.
Výborný nápad, a môžem potvrdiť aj ako vodič, že v poobedňajšej špíčke je tá situácia neúnosná, a je načase tam BUS-pruh spraviť, s tým, že by slúžil aj ako pravé odbočenie do Leškovej. Takisto treba nainštalovať guličkový semafor, ktorý umožní BUSu vojsť do zastávky aj vtedy keď je normálne červená, samozrejme mimo zelenej pre chodcov a mimo zelenej pre smer z Križkovej ul. Takisto sa vlastne môže tým pádom osobitne nainštalovať šípka pre odbočenie doprava.
BUS pruh môže byť prípadne časovo obmedzený, napr. nemusí fungovať cez víkendy a v noci.
Kedysi po Štefánikovej chodila električka... teraz tam električka nechodí, ale chodia tam nosné kolesové linky MHD, tak nech majú vyhradený priestor.
ivanbuto