Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mozno neni az taky problem, ze tam je zastavka, aj ked to muselo stat vela prachou, ale to, ze tam stoja vsetky autobusy, ktore tade idu. Pritom taka 59 je zrychleny spoj a rozhodne nestoji vsade. Pocitam, ze magistrat, alebo vedenie MHD museli dostat pekne mastny uplatok. Ja myslim, ze za taku zastavku je uplatok asi tak 400 000, kolko si tipujete vy?
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

X: no podla vacsiny ludi (co chodia sem) by ta zastavka nemusela byt, lebo viac zdrzuje, ako je uzitocna. Ale zase prachy su prachy. Aupark dlho bojuje s tym, aby mu neodchadzali najomnici, ktori hovoria, ze tam je malo ludi, a ze Aupark slubil, ze tam dopravi ludi. Teda vyzera to tak, ze aupark splnil, co slubil - treba uznat, ze doprava (hromadna) do auparku je dobra - az moc mozno. Ze je problem uplne inde, to nikomu nedochadza 😞. Podla mna upadok ludi v AP je o tom, ze prenajmy su drahe, dalej, ze tie firmy, co tam ponukaju tovar nie su nicim vynimocne (bezny az nepredajny sortiment a priserne predrazeny) a tiez, ze tie firmy mozno pohodlne najst v meste a niekedy maju aj ine ceny, za ten isty tovar. Sami urcite viete, ze ked clovek zhana nieco poriadne tak v Auparku nic nenajde (ono to plati pomaly pre celu BA, ale to je o inom uz).

Mne by sa pozdavalo riesenie, keby ta zastavka bola aspon na znamenie. Ale zase uprimne - nestalo sami, ze by tam nikto nevystupoval/nenastupoval 😞.
Dalsie riesenie (aj ked trochu nerealne a menej pohodlen) vidim v tom, ze napr. z kazdej linky by tam zastavoval iba kazdy n-ty spoj s tym, ze by sa prekryvali vhodne a na spolocnej zastavke vsetkych spojov, by clovek mohol vystupit (ak akurat ten jeho spoj nestoji u AP) a pockat si v podstate na dalsi iny, a ten tam zastavi. Ale uznavam, ze je to viac nerealne, ako realne.

Jo ludia - nedalo by sa este nejako zatlacit na DP, aby sa posnazil prisposobit grafikon na jednotlivych zastavkach (aspon hlavnych prestupnych bodoch) tak, ze sa prichod/odchod spojov zosuladi tak, aby neprisli vsetky v jednu minutu a potom nic?
Uz sa opakujem, ale vcera okolo 1800 na hodzovom namesti ma to nastvalo - odisla 203 a za dve minuty prisli za sebou zvysne tbusy 208, 207, 206 a X7. Proste hroza. Lutujem ludi ktory chceli prestupit z X7.
Ahojte, neviem ci tu uz o tom bola diskusia, ale chcel by som sa spitat na vas nazor na novu zastavku pri auparku. Ma podla vas zmysel? Vsimal som si kolko ludi, najme v spicke, ked ludia idu do prace a z prace tam vystupi. Bolo to zalostne malo na zastavku stoji 10 autobusou vratane zrychlenej 59.
No ono to bude troxu ešte trvať Veď musím to zaregistrovať na M vnútra nejakú tú stránku s tými verejnoprospešnými prácami zadarmo pre svoje mesto asi až na jar. Mňa to napadlo asi pred mesiacom takže to chvíľu potrvá.
J: skocit mozme, ja som len za, len sa treba dohodnut kedy a co vsetko tam zobrat... Dalsi clovek je Turbo :-))
Co sa pomoci tyka, posli maila a nieco ti k tomu napisem... casu nazvys sice neak nemam ale nieco by som mozno mohol...
Ide o obnovenie Bratislavského skrášlovacieho spolku. Ide oto že najprv sa treba dostať do povedomia ľudí aby sme mohli neskôr uchádzať sa o 1% z daní. A to tak, že budeme hľadať miesta v BA ktoré by sa dali nejak skrášliť a nájsť mecenáša, ktorý by to zafinancoval ale aj zobrať si do opatery nejaký menší park, napr. ten nad garážami alexia a sprístupniť ho. Všetko záleží od toho koľko nás bude a koľko dostaneme štartovné od inštitúcií. Ľ. Roman mi niečo prisľúbil. Ak bude dosť ľudí kt. si nájdu za mesiac 4 hod. voľného času pre svoje mesto tak sa bude dať spraviť toho veľa.
J: o ake skraslovanie by islo? napis info.
cez víkend som bol v Ostrihome a jazdili im tam Ikarusi v takomto poradí: 280, 283, 435 🙂 🙂
Som si isý, že bol schválený predbežný projekt čo sa dopravy na Dlhé Diely týka a má to by lanová dráha 🙂 🙂 🙂 🙂


si: mohli by sme stou elinou do P. skočiť za Ďurkovským podľa mňa tie voľby vyhrá aby čo to otom vedel. Proste mu dať niečo do hlavy aby ho potom tažšie presvedčili na metro. Mohli by sme isť ty ja a ten kto stebou robil ten projekt(neviem kto to bol)

Turbo: Za Romanom pojdem až o taký mesiac, dva lebo najprv musím rozbehnúť jedno verejnoprospešné občianske združenie, ktoré by sa malo starať o skrášľovanie BA a to za pomoci dobrovoľníkou. Nechcete sa niekto pridať? Povedal mi aj že s pánom Kovalčíkom sú priatelia ale to jeho hospodárenie je strašné, že sa stým bude musieť niečo spraviť.
CeCo: najhlbsia stanica metra v Prahe je nam.Miru a tam chodi A.

Elektricky na Dlhe diely podla mna tiez mozu v pohode jazdit. Ked chce niekto vidiet,co dokaze elektricka bez ozubnice,nech sa prevezie vyse 50 rocnymi voznami elektricky z Linza na Pöstlingberg. Je to strme minimalne ako nasa zubacka na Strbske pleso.
Ja osobne ako "obycajny cestujuci" uprednostnujem cestu s co mozno najmenej prestupmi, aby to islo priamo, casto atd... v Prahe totizto musim zvladat prestup na trasu B, ktora vedie hlboko pod zemou (ide najhlbsie...)a niekedy ma to dost otravuje, ked sa veziem 5 min a 10 min slapem do a z tunela... takze elina v P-trzke je dobry napad... len treba tomu urobit trate... 😉
barky> Pokiaľ to nebude K2, T3AS, T3Mod, alebo RT6N1, nevidím v električke na Dlhé diely žiadny problém.
barky> Chod sa pozriet do Prahy alebo Brna, ake stupanie eliny zvladnu 🙂 Ale tiez si myslim, ze elina na Dlhace nie je prave to najlepsie...
aj po precitani prispevkov, si stale nedokazem predstavit ako by dokazala elektricka vyliez na dlhe diely tou istou trasou ako idu 32 a 33 z molecovej do kopca a okrem toho, kde by sa tam postavila trat, ak by sa postavili dve samostatne kolajove drahy, tak by prakticky nezostalo miesto pre auta a co v pripade nejakej poruchy elektricky, to by musela cuvat naspat dole, lebo pochybujem ze pokazena elektricka by dokazala dalej pokracovat do kopca.
andrej (anndy008): ja by som tomu pomohol, len mi povedz ako? hm? lebo mam pocit, ze ludi s mojim politickym nazorom je na slovensku drviva mensina... 😞
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

no asi sme sa nepochopili. Ja som nevyhadzoval na periferiu tbusy, ale iba busy. A len som chcel povedat, ze tbus je z prepravneho hladiska skoro to iste ako bus, cize tbusy zasadne problemy nevyriesia, ako napr. eliny. Taktiez som nepovedal, ze na zel. studnicku by som zaviedol eliny! Ved ta patri do tej kategorie, co som pisal.

Teoreticky pri dobrej (re)organizacii by v uzsom centre okrem elin nemuselo jazdit nic ine. A tbusy by obsluhovali iba tie casti, ktore nemozu eliny a az tam kde nie je vyhodne dat tbus, sa da bus.
Turbo: s elektrickami na dlhe diely s tebou nemozem velmi suhlasit... ten teren sa mi tam neak velmi nepozdava, takze budto sa tam da postavit klukata trat s nizkou prepravnou rychlostou alebo rovna s velkym stupanim... (to sa da sice tiez riesit, ale nepredpokladam ze by niekto navrhoval v BA stavat zubacku podobne ako to je zo Strby na Strbske Pleso :-)) Ten trolej sa mi pre Dlhe diely pozdava viacej, aj ked beriem ze v sucasnosti nie su cesty v danej oblasti najprejazdnejsie... stavat trat ako to navrhoval magistrat je blbost, ale existuju 2 moznosti kadial viest trat... bud de facto kompletne zatrolejovat sucasnu linku 32 (cez mlynsku dolinu), alebo po nabrezi k staremu rozhlasu a okolo prezidenta...
Pozn: 1. po vystavbe tunela by sa mala patronka dopravne odlahcit a zapchy zmensit
2. trolejbus po nabrezi by bol subeh s elektrickou, toho by sa ale mohlo dat teoreticky vyuzit ako doplnkovej dopravy a vyhadzat z elektrickovej trasy zopar zastavok...
3. Ak by sa nerealizovala elektrickova linka k cintorinu slavicie udolie (tiez nie najidealnejsi teren pre kolajove trate), dalo by sa sem potom natiahnut troleje a zatrolejovat linku 31.
KLF:
Suhlasim s tebou, ze treba rozvijat aj trolejbusy. A ta zelezna studnicka - tak to ma byt. Okrem toho by sa dalo uvazovat aj o "elektrifikovani" inych, vnutromestskych aurobusovych linkiek, ktore su velmi vytazene (napr. linka 50 by sa dala po celej trase, po Safko by to uz vobec nemal byt problem). Dlhe diely su ver tomu ci nie, vhodnejsie pre elekricku, lebo keby si tam chcel natiahnut trolejbusy, tak by si ich musel tahat z Patronky cez Mlynsku dolinu, Karlovesku a aj na Dlhe diely. Elektricku staci natiahnut od Molecovej na Dlhe diely a vystavba elektricky by si na rozdiel od trolejbusov nevyziadala ani nakp novych vozidiel, jednoducho tam presmerujes jednu linku konciacu c Karlovke, napr. 9 (to by si tam mozno aj jazdil 🙂 ). Doma mam prepocty dopravnych vykonov a tych elektrickovych 5 liniek na karloveskej radiale je vytazenych akurat. Ked ale odratam ludi z Dlhych dielov, tak tam stacia 4 linky. Preto je jednoduche jednu linku z Karlovky presmerovat na Dlhe diely a je to. Usetris linky 32 a 33. Linka 32 je jedina, ktora ide az do mesta, ale casto stoji v zapchach (teda aj trolejbus by stal) a premava dost riedko. Druha linka 33 je vlastne iba okruznou linkou a zvaza ludi z Dlhych dielov na prestup na elektricku.
Trat z Molecovej na Dlhe diely je asi o 200 metrov dlhsia ako z Molecovej do Karlovej Vsi. Tento rozdiel nie je veliky a znamenal by narast vozokilometrov (aj ked by sa to malo ratat vo vlakokilometroch) o velmi malu hodnotu (tusim 3% - fakt smiesny narast).

Zhrnutie a porovnanie elektricka / trolejbus:

Trolejbus:
vyhody:
- idealny na kopcovity teren
- nespaluje naftu ani plyn, cize nezadymuje mesto
- ma vyssiu atraktivitu pre cestujucu verejnost.
nevyhody:
- okrem trate na Dlhe diely treba vybudovat aj dlhe pripojne vetvy od Patronky (mozno aj meniaren)
- treba rozsirit vozovy park trolejbusov
- pri opotrebovavani pneumatik dochadza k uvolnovaniu karciogennych latok

Elektricka:
vyhody:
- vysoka kapacita (vyssia nez trolejbus)
- uplne ekologicka
- najatraktivnejsi dopravny prostriedok
- staci vybudovat iba trat na Dlhe diely, ktora sa priamo napoji na trat pri zastavke Molecova
- netreba rozsirit vozovy park elektriciek
- rychlejsie spojenie s centrom mesta (nestoji v zapche)
- pri zvazeni vsetkych faktorov vychadza lacnejsie ako trolejbus (pri vystavbe aj prevadzke)
nevyhody:
- kopcovity teren sa moze zdat niekomu ako nevyhoda, ale staci sa pozreit do Brna, Prahy a inde, do akych kopcov tam elektricky jazdia

este mala poznamka:
Ziaden usek na Dlhe diely neprekracuje stupanie 6,7%, cize elektricka by to v pohode vyslapala (aj kachna). Druha vec je ci by to ubrzdila, lebo keby isla zhora taka dobra kachna a brzdila by elektrodynamickou brzdou do zrychlovaca, ten by mohol zhoriet. V tomto pripade ale staci zastavit na 1 minutu na nejakej lubovolnej zastavke a pockat, kym MG vyfuka zrychlovac (takyto predpis maju aj v Prahe s poznamkou, ze napalti pre tyristorove vozy, lebo tie maju oddeleny brzdovy odpornik 🙂 ). Aj tak predpokladam ze keby sa ta trat postavala, tak by sa tam presmerovala linka 9 a s nou aj vozidla T6A5, ktore su najvykonnejsimi elektrickami v Bratislave a nemali by mat ani problem pri brzdeni. Verte alebo nie, aj historicka elektricka GANZ ev. c. 104 z roku 1910 by v pohode na Dlhe diely vysla.
Mr. Zahadny 😉 : No... tak s Tebou nemozem suhlasit. Vyhoda trolejbusu voci elektricke je: ako si uz spominal - dostane sa na miesta kam sa elektricka viest neda. Takych mame v Bratislave OBYVANYCH dost. Palisady a vyssie az po Patronku, YMCA a vyssie az po Kolibu a Kramare, Dlhe diely. Dalsia vyhoda je, ze sa mozu navsajom v pripade nehody, prekazky v ceste, poruchy OBIST. Rozhodne by nemali byt ako Ty pises vytlacene na periferiu mesta a byt len doplnkovou dopravou. Som zastanca elektriciek, ale nie fanatik (aj ked na nich jazdim 😉 ). Tiez si neviem predstavit elektricku na Zeleznej studnicke, ale to tu uz uvadzam len ako glosu. 😉
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

KLF: no nic proti trolejbusom, ale tie maju niektore podstatne nevyhody voci elektrickam. Najma je to nizka prepravna kapacita, nemoznost (alebo velmi tazka dosazitelnost) vlastneho telesa, tym padom dosiahnutia nezavislosti od ostatnej dopravy (resp. zlozita preferencia t-busov).

Tym vsak nechcem povedat, ze ich netreba pouzivat. Ja by som nimi iba nahradozoval busovu dopravu, kam nemozu eliny, pripadne menej vytazene linky (oproti elinam) a hlavne by sluzili (spolu s busmi) ako napajace k rychlodraznej eline. A busy by som nechal do iba fakt okrajovych casti, kde nema ekonomicky vyznam tahat vedenie pre tbusy, ci eliny.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.