Veď jasné, tak s nadhľadom bol myslený aj ten môj dovetok o porážaní. ?
Ja osobne typujem, že z tých dvoch možností bude ako úplne prvá realizovaná tá tretia - a teda Ďalší most ponad Dunaj pre IGK. ?
Re #88645 kecho: No veď by si skúsil dôchodcom v Ovsišti siahnuť na 99 k Lidlu a iným niečo-marketom! By ťa ubili palicami a vzhľadom na to, že miestny úrad evidentne najviac dá na názory z Ovsišťa, jeho pracovníci by im k tomu ešte aj tlieskali. ?
Tá zástavka Ovsište je podľa mňa úplne jedno či bude alebo nebude, je to konečná a tie busy by tam stáli tak či tak.
Re #88655 Martin Fundárek: Nechcem teda hovoriť za Malica, ale v tej vete "L78 v spicke nema v Petrzalke konecne, maximalne tak priebeznu konecnu ? ", na ktorú si asi reagoval, je myslím dosť dôležitý ten smajlík. ?
Re #88669 Beus: Ja osobne tipujem, že tak ako už tradične sa objavia nejaké rezervy v štvrtom obvode. ?
Pri 25kV je preskoková vzdialenosť cca 25cm, a tí ľudia majú hlavy výrazne nižšie než 25cm pod trolejom, takže je to ešte celkom bezpečné
A fotomontáž to nie je, v Indii sa naozaj tak cestuje
He-he-he-he-ehm.... Niekto má zjavne výnimočný zmysel pre humor... zaujímalo by ma totiž, KDE chcú nájsť vozy, a najmä vodičov na linku 184? Spolu s predĺžením 83-ky to bude znamenať znovu zvýšenie výpravy...takže vyhlasujem súťaž o čo najpresnejšie trafenie sa, na ktorej linke/linkách sa po 1.11. zhorší už beztak nestíhajúci interval... 1. cena je ušliapanie davom vo vozidle niektorej z dotknutých liniek, 2. cena nezmestenie sa do 5 autobusov takej linky po sebe po tom, ako prvý vypadne, a 3. cena neúspešný pokus o vystúpenie na 3 zastávkach za sebou kvôli tlačenici
Neplánovalo sa náhodou kedysi, že sa z Cífera presunú všetky plyňáky do Trabustova alebo do Jurajovho kurtu? Kvoli tomu, aby nebehali jalové vzkm na plničku a tak...
Vznik normálneho koľajového rozchodu (1435mm) je popísaný nasledovne : Od roku 1800 v niektorých štátoch mali cestné vozidlá predpísanú vonkajšiu stranu vzdialeností kolies na príslušnej náprave. Táto vzdialenosť (svetlosť) bola stanovená na hodnotu 5 anglických stôp (1524 mm) Tento rozchod je dodnes používaný na železnici, ako aj na mestskej električke prevažne v štátoch bývalého ZSSR. Neskoršie sa vozidlá opatrili vnútornými okolesníkmi a jazdili po koľajniciach s hladkým temenom, svetlosť koľaje sa o pol stopy zmenšila na 4 stopy a 6 palcov – čo sa rovná 1372 mm.
Konštruktér prvého parného rušňa, Angličan George Stephenson sa z dôvodu usporiadania parných valcov na rušni rozhodol zväčšiť rozchod o dva a pol palca na 4 stopy a 8 aj pol palca = 1435 m
Anglicky rozchod je preto, ze prva zeleznica na svete, Stephensonova v Anglicku, mala prave tento rozchod. Pritom ani samotna Britania a Irsko nie vsade pouzivaju anglicky rozchod, takze suhlasim s tym, ze je to termin zavadzajuci. Ale termin anglicky rozchod sa pouziva aj v odbornej literature.
No a co, ze TY si to este nepocul. Ja som zase nikdy nepocul tisicke hovorit bratislavsky rozchod. Ono by to aj znelo cudne, povedat, ze tatranske elektricky alebo trat Liberec-Jablonec su na bratislavskom rozchode.
Najrozsirenejsie svetove rozchody su: anglicky (alebo "normalny") - 1435 mm, rusky (1524 mm), metrovy (1000 mm), spanielsky (1668 mm) a kapsky (1067 mm). Existuju od nich drobne odchylky, ktore ale kompatibilite neprekazaju, ak su dostatocne male. (napriklad Rusko stavalo aj trate na 1520 mm, spanielsky rozchod sa povodne delil na kastilsky 1672 a portugalsky 1664 mm, cinsky rozchod je 1432 mm). Specialny pripad je tzv. sofijsky rozchod 1009 mm, ktory vznikol - neudrzbou trati na metrovom rozchode.
Ámos