Nejako si neviem spomenúť, kde okrem Náměstí bří Synků jazdia v Prahe autobusy po električkových koľajniciach v miestach, kde má električka samostatné teleso.
Myslim si, ze to bolo z financnych dovodov (hoci nie som si isty, ci to nebolo len o premiesteni financii na nespravne miesta) v prvom rade, a az potom kvoli zapcham.
Mame v porovnani s viacerymi mestami SR, CR, ci aj Viednou alebo Budapestou ovela vyssie cestovne (vynimku asi tvoria len Kosice) v pomere k prijmom obyvatelov (a o pokutach ani nehovorim), takze nerozumiem, preco inde vedia hospodarit s mensou cenou cestovneho a tu pri sucasnych cenach nevedia ani len zachovat linky, nieto este zvysovat ich pocet.
takmer kazdy den chodim na zastavku stefana kralika a myslim, ze uplne stacia zastavky L28 na istrijskej, takze dal by som zrusit vsetky zastavky na Eisnerovej ulici. ?
Hej, existujú. Ale keď popri električkovej trati zavedieš ešte aj autobusovú linku, tak:
- sa ti o dosť zvýšia náklady na kilometer. Po koľajniciach pôjde menej električkových vlakov a údržba aj odpisy zostanú tie isté. Budeš okrem elektrickej energie musieť platiť aj naftu. Pri zachovaní určitej kvality (aby ti cestujúci neodišli úplne keď budú mať čakať raz tak dlho) dopravy budeš musieť zamestnať viac vodičov.
- expresný autobus bude stáť v zápchach.
Čo myslíš, prečo sa zrušili všetky súbežné autobusové linky po Karloveskej radiále?
V Prahe a vo Viedni chodia busy aj po elektrickovych tratiach. U nas to je skor vynimocne (a na viacerych miestach uz aj znemoznene). Esteze trolejbusom nevyhradime samostatne pruhy, do ktorych by nesmeli autobusy..
Co sa expresnych liniek tyka, pre L21 by som zmenil trasu cez Lamac a Lamacsku, ktora je uz dobudovana. Ja byt NDS, tak by som poukazoval na to, ze sa mi po frekventovanej dialnici plazia busy MHD rychlostou 55km/h. Myslim, ze na sucasne pomery je L21 prilis velky expres. Uz aj taka L91 sa v tomto smere znormalizovala.
ale v spicke ked su kolony by boli autobusy dobre akurat na nic... elektricka v spicke vedie, to nepochybne.. len chcem poukazat ze kvoli zlej preferencii a velkej hustote zastavok nevyuziva naplno svoj potencial
Ved existuju aj autobusy. Je pravda, ze je vel;a zastavok. Podla mna by to ale vyriesili alternativne linky na rovnakej trase typu expres/vymetac. No o tom som uz pisal. Ale kde nie je vola, nie je cesta..
elektricka nevie lietat ani predbiehat.. ?
a tu nie je problem (konkretne na useku asi ziadny) v tom ze chyba priame spojenie Polus-ZP ale problem je v tom ze BA siet MHD ma vela zastavok kde vystupuje menej ludi... K zrychleniu dopravy by prespelo keby bolo zastavok menej, na ktorych by vystupovalo viac ludi...
mas tri zastavky A, B a C...
elektricka spomali, zastavi na A, prebehne nastup vystup, zrychli ani sa nerozbehne a uz brdzi do B, to iste aj k C a dalej... na kazdej zastavke vystupia dajme tomu 3 ludia.
Dynamickejsie by bolo keby bola len zastvka B, kde by vystupili 9 ludia, pretoze by sa znacne zredukovalo casove zdrzanie pri nedostatocnej akceleracii a pri 3nasobnom otvarani dveri, 3brzdeni/rozbiehani
Byvam v DNV pri zastvke Stefana Kralika... ? Ale keby bola redukcia zastavok vklude ju zrusim, pretoze aj tak si myslim ze na celej Eisnerovej ulici staci jedna zastavka - M.Marecka:)
A je problem zaviest jeden vzdialenostne dlhsi (expresnejsi) a jeden kratsi (vymetacsky) spoj s prestupom na hlavnejsich spolocnych zaastavkach? Alebo len (uvediem teoreticky priklad, nie prakticky, pretoze osobne neviem, ci by to v tej lokalite malo zmysel) dat jeden spoj od Polusu po ZP bez medzizastavok a jeden so zastavkami na kazdom rohu?
uznavam ze som sa nevhodne vyjadril...
pytal si sa ma miesta kde je autobus rychlejsi ako elektricka, tak som ti odpovedal... a domotal som tam aj inu vec co som chcel povedat a sice:
prave zastavky na vajnorskej radiale su azda najlepsie usporiadane v meste, tou redukciou som myslel ine miesta v BA, ale o tom uz pisal intony vo svojom blogu...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
premavac
Myslim si, ze to bolo z financnych dovodov (hoci nie som si isty, ci to nebolo len o premiesteni financii na nespravne miesta) v prvom rade, a az potom kvoli zapcham.
Mame v porovnani s viacerymi mestami SR, CR, ci aj Viednou alebo Budapestou ovela vyssie cestovne (vynimku asi tvoria len Kosice) v pomere k prijmom obyvatelov (a o pokutach ani nehovorim), takze nerozumiem, preco inde vedia hospodarit s mensou cenou cestovneho a tu pri sucasnych cenach nevedia ani len zachovat linky, nieto este zvysovat ich pocet.