Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #87843:
k L21: ja si siet MHD predstavujem ako pavucinovu siet a nie ako chobotnicu, kde z kazdeho sidliska ide linka, ktora nikde nestoji, iba v centre. V podstate si priznal ze ide o nesystemovy prvok. Spor je len v tom, ci sa mala alebo nemala urobit v pripade DNV vynimka. Cez Lamacsku by to bolo pomalsie o 1 semafor a jednu-dve zastavky v Lamaci, ktory by sa tymto obsluzil. Skor by mohol byt potom problem v nerovnomernej naplnenosti spoja-cast od Lamaca preplnenejsia. Mozno preto sa tak rozhodli. Ale preco pri inych sidliskach nemuseli siahnut k super expresu?
Reply on: S499.1023 #87842:
A toto si neskúšal navrhnúť p. Záhraníkovi, Kadnárovi, a spol? Možno by aj súhlasili, veď na tom sa dá ušetriť! A šte prevádzkovať to tak s novými BN 9.5 kinderkami.. (tušim by na to stačilo práve tých 18 vozov) ?
Reply on: premavac #87837:
Tak ja neviem ale taky presov ma cca polovicne platy oproti BA a listky nie...
http://www.imhd.sk/po/index.php?w=392b3433292c1f252e362f34332523ef2f262e29
Neprestupna tarifa v Nitre a BB za 16 alebo 14 korun asi tiez nebude lacnejsie, lebo tiez platy maju vyrazne nizsie. To iste Žilina 15 Sk za pol hodinu.
V kazdom pripade cena nafty je pre dopravcov rovnaka aj cena noveho autobusu...
Reply on: kri #87829:
Máš pocit, že sa za autobusmi linky 21 tvoria na diaľnici kolóny lebo o čo ti ide? Nejaké pako vymyslelo postaviť sídlisko za mestom v poli, tak sa to muselo nejako vyriešiť.
Reply on: Valec #87833:
Ja som už dávnejšie navrhoval, že podľa mňa by v celej BA bohate stačilo, keby MHD premávala medzi Martinským cintorínom, hlavnou zločineckou stanicou, námestím Hraničiarov, Technopolom, starou Dúbravkou a vybranými krčmami ? ? ? .
Reply on: premavac #87837:
Dieťatko naše, údajne 28-ročné, náklady na MHD nie sú v porovnaní s príjmami ale proste sú. Okrem toho by ma zaujímalo, kde si sa dopracoval k tomu lacnejšiemu cestovnému v Budapešti? Pre takých "prudivcov" ako si ty by som zaviedol špeciálne cestovné vo výške 50,- SKK / zastávka bez možnosti zľavy.
Reply on: Ike #87835:
Hej, žiadna električenka, pekne dvakrát denne priložíš kar tu a budeš sa voziť kniežacím autobusom so záclonkami ? .
Reply on: TeBeCe #87836:
v nahodne vybrate dni z kalendara nepremava ?
Reply on: premavac #87830:
Nejako si neviem spomenúť, kde okrem Náměstí bří Synků jazdia v Prahe autobusy po električkových koľajniciach v miestach, kde má električka samostatné teleso.
Reply on: Valec #87831:

Myslim si, ze to bolo z financnych dovodov (hoci nie som si isty, ci to nebolo len o premiesteni financii na nespravne miesta) v prvom rade, a az potom kvoli zapcham.

Mame v porovnani s viacerymi mestami SR, CR, ci aj Viednou alebo Budapestou ovela vyssie cestovne (vynimku asi tvoria len Kosice) v pomere k prijmom obyvatelov (a o pokutach ani nehovorim), takze nerozumiem, preco inde vedia hospodarit s mensou cenou cestovneho a tu pri sucasnych cenach nevedia ani len zachovat linky, nieto este zvysovat ich pocet.
Reply on: Ike #87835:
rano, naobed a vecer. cez vikend len rano (sobota) a vecer (nedela).
Reply on: Valec #87833:
(ked uz teda srandickujete tak, potom) juchuuu, bude sem premavat SL ? ? ?
Reply on: Valec #87833:
to mas pravdu. zeleznicu maju, tak co este chcu? 😃 ja si vystacim aj s bicyklom ?
Reply on: TeBeCe #87832:
A ja do Devínskej nechodím vôbec, podľa mňa by tam MHD ani nemusela premávať. ?
Reply on: Ike #87823:
takmer kazdy den chodim na zastavku stefana kralika a myslim, ze uplne stacia zastavky L28 na istrijskej, takze dal by som zrusit vsetky zastavky na Eisnerovej ulici. ?
Reply on: premavac #87827:
Hej, existujú. Ale keď popri električkovej trati zavedieš ešte aj autobusovú linku, tak:
- sa ti o dosť zvýšia náklady na kilometer. Po koľajniciach pôjde menej električkových vlakov a údržba aj odpisy zostanú tie isté. Budeš okrem elektrickej energie musieť platiť aj naftu. Pri zachovaní určitej kvality (aby ti cestujúci neodišli úplne keď budú mať čakať raz tak dlho) dopravy budeš musieť zamestnať viac vodičov.
- expresný autobus bude stáť v zápchach.

Čo myslíš, prečo sa zrušili všetky súbežné autobusové linky po Karloveskej radiále?
Reply on: Ike #87828:

V Prahe a vo Viedni chodia busy aj po elektrickovych tratiach. U nas to je skor vynimocne (a na viacerych miestach uz aj znemoznene). Esteze trolejbusom nevyhradime samostatne pruhy, do ktorych by nesmeli autobusy..
Co sa expresnych liniek tyka, pre L21 by som zmenil trasu cez Lamac a Lamacsku, ktora je uz dobudovana. Ja byt NDS, tak by som poukazoval na to, ze sa mi po frekventovanej dialnici plazia busy MHD rychlostou 55km/h. Myslim, ze na sucasne pomery je L21 prilis velky expres. Uz aj taka L91 sa v tomto smere znormalizovala.
Reply on: premavac #87827:
ale v spicke ked su kolony by boli autobusy dobre akurat na nic... elektricka v spicke vedie, to nepochybne.. len chcem poukazat ze kvoli zlej preferencii a velkej hustote zastavok nevyuziva naplno svoj potencial
Reply on: Ike #87825:
Ved existuju aj autobusy. Je pravda, ze je vel;a zastavok. Podla mna by to ale vyriesili alternativne linky na rovnakej trase typu expres/vymetac. No o tom som uz pisal. Ale kde nie je vola, nie je cesta..

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.