Je to viac než isté - viac sa vyplatí voziť vzduch v kapacitnejších vozoch, lebo keď tie nadbytočné vozy s malou kapacitou v sedle odstavíš, odpisy sa im nezastavia.
Ozaj..to som si neuvedomil ? Tak mozno buduci rok to bude 10 SOR a 5 Sprinterov a nejaky jeden kus kockopsa pripadne nejake to CNG. O elektrickach mozeme snivat ?
Zial musim povedat autobusybuduopolroka ?
no ved obaja vieme ako, ale co tu chceme riesit s tymto mestom a DP a na tomto fore, kde clovek nemoze normalne riesit co chce riesit, lebo musi citat kreketiny istych tiez ludi.
(mna len rozculuje to jednozrake pozeranie na problematiku aj ked netvrdim, ze v ich veku som nemal ine)
A dalsi navrh na sedlo 78 a 95. Kazda 78 by zachadzala na safko a pokracovala po trase 95 a v sedle by 95 mala 15 interval. Nezmenila by sa prepravna kapacita, stale by to jazdilo kazdych 7,5min. na trase Safko - Vysehradska a usetril by sa prestup ludom z 78 do Petrzalky.
Ci bars zlozite?
Inak neviem ci by to ustalo pred zakonom, ale mam pocit ze hej.
Problem s vodicmi by sa dal vyrieist lahko. Ja som si isty, ze by sa naslo 20 - 40 vodicov (mozno aj viac), ktory chcu jazdit co najviac. Ak by DPB zalozil sro-cku v ktorej by sa tito vodici zamestnali, mohol by si ich DPB prenajimat. Stym ze by mohli odjazdit svoje hodiny ako zamestnanci DPB a potom ako zamestnanci tej sro-cky. Viem, ze nikto ti nemoze zakazat mat dva TPP (resp. 1 TPP a jeden na polovicny) u dvoch roznych zamestnavatelov, ale neviem ako je to u vodicov...
Vacsinov vodici co dochadzaju do BA za zarobkom chcu jazdit co najviac...
A jedna taka rypava otazocka? Chcel by som sa spytat ci veduci pracovnici, ktory maju D-cko vypomahaju v case krizy s vodicmi a chodia jazdit?
Ono by to chcelo mať presné ekonomické zrovnanie či sa viac vyplatí voziť v sedle v trošku kapacitnejších vozoch vzduch pri zachovaní dostatočne atraktívneho intervalu alebo či sa oplatí radšej menej kapacitné vozy (s nižšou spotrebou) a platiť viac vodičov. Samozrejme extrémy ako Sor NB 18 pri 30 minútovom intervale alebo Sor BN9.5 pri 2 minútovom intervale v špičke môžeme rovno vylúčiť. Stačí si dať podmienku maximálneho intervalu. Povedzme v špičke 10 minút a v sedle 15 minút, 20 minút večer a cez víkendy.
Bolo to pred dvoma rokmi, takze ber to s rezervou:
27, 28, 29, 30, 35, 38, 41, 51, 52, 54, 55, 57, 58, 66, 77, 79. Vtedy mi to vyslo na 38 vozov + 30% rezervu.
43 mimo vikendu a prazdnin taktiez.
Ak sedle staci a spicke nie, je lepsie mat spicke lepsi interval aby stacil aj 9,5m, ako v sedle vozit vzduch ci horsi interval...
radsej zrusit 29 resp spojit 29+28 do jednej linky s tym ze kazdy 2 spoj by zachadzal ku devinu (hrad) a interval by mal 15-12 minut by bolo idealne (mozno)
Všetko nie je iba čierne a biele, ale medzi špičkou a sedlom rozdiel je - a dosť výrazný. Ak v sedle stačí 9,5 metrový bus, tak v špičke to môže a aj býva úplne iné.
Ja som cca pred dvoma rokmi sondoval na ktore linky by sa hodili 9,5 metrove vozy, kde proste stacia (medzi ludmi tu, ktory tymi linkami aspon obcas jazdia) a spolu s pripocitanou rezervou mi to vyslo ze DPB by mal mat 49 tychto vozov a to vtedy nejazdila 28 v sucasnej podobe.
Myslíš tie presnejšie 11metrové Karosy? Keď si odrátam zadnú časť pri motore, kde je nevyužitý priestor pol metra a malú kabínku vodiča v SORe, tak ten rozdiel nie je až taký strašný iba 1 meter ? Samozrejme za predpokladu, že ich nasadia na linky kde doteraz neboli využíté Karosy a nie na linky, kde sú preplnené.
fobust
Všetko nie je iba čierne a biele, ale medzi špičkou a sedlom rozdiel je - a dosť výrazný. Ak v sedle stačí 9,5 metrový bus, tak v špičke to môže a aj býva úplne iné.